Äiti suree läheisensä poismenoa, mitä tehdä kun omat voimat loppuu?
Oma elämä niin kuormittavaa tällä hetkellä jo muunkin takia ja suren myös ko. ihmisen poismenoa. En vain kykene enää siihen, että äitini soittaa terapiaseuraa työpäivien aikana. Kaikki puhelut ovat yhtä itkua ja voivottelua vaikkei asia muuksi muutu ja saavat vain oman mielen rikki. En silti läheiselle halua kääntää selkää surun keskellä, mutta kun ei vaan hitto enää jaksa!
Kommentit (13)
Nainen, avaa suusi olet jo iso tyttö.
Sano että soittaa papille tai diakonissalle. Tai menee sururyhmään. Jos kriisitilanne niin kaupungin kriisityöntekijälke, mielenterveyshoitajalle.. onhan noita
Kumpi olikaan tyhmempi käyttäytyvä vai sen mahdollistava?
Vierailija kirjoitti:
Sano että soittaa papille tai diakonissalle. Tai menee sururyhmään. Jos kriisitilanne niin kaupungin kriisityöntekijälke, mielenterveyshoitajalle.. onhan noita
Ota selvää jostain tuollaiset ja ohjaat häntä tuohon suuntaan.
Hienoa. Kun vanhempi tarvitsee sinua surussaan, niin sinä toteat, että ei kuule minua kiinnosta.
Juuri noin kannattaa toimia, koska tuosta saa itselleenkin hyvän mielen. Toivottavasti äitisi ei ole koskaan erehtynyt auttamaan sinua vaikka lastenhoidossa, koska avuttomuushan on merkki heikkoudesta ja sitä me emme siedä.
Ja nyt luulet, että hän on ajatuksenlukija?
Ymmärrän hyvin. Mulla voimat lopussa mieheni surun takia. Mutta puolisona rooliini näyttää kuuluvan surussa lohduttaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota selvää jostain tuollaiset ja ohjaat häntä tuohon suuntaan.
Nimenomaan. Haette yhdessä sitä apua ja tuette toisianne.
Osanottoni. Vaikeassa tilanteessa haluaa puhua ja läheinen on se, jolle helpoiten soittaa. Sano äidillesi ystävällisesti, että ymmärrät hänen tarvettaan keskustella mutta että et jaksa olla koko ajan saatavilla. Miettikää yhdessä, minne äitisi voisi ottaa yhteyttä. Tällainen yhdessä pohtiminen tuo hänelle varmaan turvaa ja lohtuakin.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän hyvin. Mulla voimat lopussa mieheni surun takia. Mutta puolisona rooliini näyttää kuuluvan surussa lohduttaminen.
Näyttää kuuluvan? Mitä luulit, että vasta-ja myötämäessä tarkoittaa?
Sanot, että yrittää pärjäillä työpäiväsi ajan ja itten sinulla on aikaa kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Mitäh?! Eikö koko ajan olekaan kivaa?!
Laita tekstari että olet töissä ja et voi puhua.