Mitä yleensä tilaat kahvilassa? Entä ulkona syödessä?
Eli mitä vakkariannoksia teillä on :) Itselläni ainoa vakiotilaus on chailatte kahvilla käydessä. Välillä kyllä saa pettyä, kun maku tuntuu vaihtelevan aika radikaalisti paikasta toiseen.
Kommentit (18)
Tavallinen musta kahvi. Sen oheen fiiliksen mukaan pieni suolainen tai makea.
Ei mulla ole vakkareita, yleensä tilaan listalta jotain uutustuotetta tai jotain erikoiselta kuulostavaa, jota ei ehkä kotona tulisi syötyä.
En edes muista koska olen viimeksi olen käynyt kahvilassa. Siitä on varmaan vuosia enkä muista mitä otin. Varmaan kahvia ja voileipäkakkua. Otan sellaista, mikä on itse vaikea tehdä.
Tavallinen maitokahvi ja joku suolainen piirakan pala.
Baarista kahvia ja pullaa. Ulkona syön yleensä ruisleipää ja grillimakkaraa. Jälkiruuaksi nokipannukahvia.
Cappuccino ja croissant tai tavallinen kahvi ja voisilmäpulla.
Käyn kahvilassa melkein joka päivä. Joskus
otan kahvin kanssa jotain suolaista, useimmiten kuitenkin pullaa. Kuopion torilla tai kauppahallissa tapaa lähes aina tuttuja.
Soijalatte, ei muuta (koska ei koskaan tiedä mitä se loppujen lopuksi on, miten onnistunut tänään) paitsi jos on itse tehdyt tuoreet korvapuustit tarjolla, niin sitten semmoinen puoliksi, jos yksin vien puolet kotiin.
Jos syön, syön jonkun salaatin tai uuniperuna täytteellä
Haaveilen paistetuista silakoista ja perunamuusista, tai silakkapihvistä, jos jossain olisi hyvää, menisin ihan siksi.
Vierailija kirjoitti:
En edes muista koska olen viimeksi olen käynyt kahvilassa. Siitä on varmaan vuosia enkä muista mitä otin. Varmaan kahvia ja voileipäkakkua. Otan sellaista, mikä on itse vaikea tehdä.
Miksi et käy kahvilassa? Etkö koskaan edes kauppareissulla tai sovi tapaamisia kahvilaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et käy kahvilassa? Etkö koskaan edes kauppareissulla tai sovi tapaamisia kahvilaan?
En ole keneltä kysyt, mutta monessa paikassa hyvät kahvilat ovat todella harvassa ( ainakin Jyväskylässä näin).
Saat sieltä kalliin teollisen makuisen leivoksen / tai jonkun munamaidolla vuoratun suolaisen piirakan.
Oon liikaa kotitekoisen ystävä. Ja hyviä kotileipomokahviloita saa Jyväskylään suositella.
Varmaan esim. pääkaupunkiseudulla löytyy runsaasti hyviä kahviloita valikoitavaksi.
Kahvilaruuasta tulee ensimmäisenä mieleen Helsingin vanhan kauppahallin lihapiirakat. Muissa kahviloissa Berliinin munkki xl-kokoisen cappuccinon kanssa.
Flat white, jos on tarjolla. Cappucino käy myös. Suodatinkahvista en piittaa. Kylkeen joku ihana pulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan osittain hinnan vuoksi. Kahvi ja suolapala helposti kympin luokkaa, samalla hinnalla saa hyvän lounaan. En arvosta kahvilla käyntiä niin paljoa, että olisin valmis siitä maksamaan paljoa.
Lounaalla käyn kuitenkin useita kertoja kuussa, siitä maksan mielelläni.
Ei mitään vakkaria, kahvilassa usein latte tai kaakao ja joku kokeiluluontoinen leivos, täällä meilläpäin on ihan järkevät hinnatkin niin voi kaikkea kokeilla.
Ravintolassa usein pizzaa koska se on ruokaympyräni perusta😄 tai kalaa kun itse oon epävarma tekemään kalaruokaa. Tai sitten vegeä tai äyriäispasta.
Vaihtelee sen mukaan, mitä on tarjolla. En ole vakkariannostyyppi.