Työtön, lähtisitkö töihin tällä palkalla?
Käteen jää verojen ja työmatkakulujen jälkeen n. 1500 euroa/kk enemmän kuin työttömänä ollessa. Työ on akateeminen asiantuntijatyö, joka ei täysin vastaa omaa koulutusta, mutta "riittävän hyvin", jotta pystyt suoriutumaan. Paljon on myös opeteltavaa, ja se opettelu pitää tehdä omalla ajalla.
Kommentit (16)
Voittaa tuo työmarkkinatuen heittämällä ja eläkekertymääkin tulee
Lähtisin. Mulle kuulostaa houkuttelevalta. Voihan sitä sit joskus vaihtaa jos ei tunnu hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
En
miksi et?
Eipä ole ollut haluja yli 20 vuoteen käydä töissä, kun tuilla pärjää aivan yhtä hyvin. Paljon joustavampaa elämää, kun ei tarvitse heräillä puoliksi väsyneenä aamulla töihin tai yövuorossa valvoa. Ei sovi mulle tuollainen elämäntyyli.
Ai että jää 1500e ENEMMÄN kuin työttömänä?
Ilman muuta ottaisin työn vastaan!
Lähtisin, koska olen tukien ulkopuolella ja peeaa.
Lähtisin jos pystyisin suoriutumaan työstä kunnolla, en jos tuntuisi ylittävän suoriutumiskykyni ja tulisi siksi huonosti tehtyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En
miksi et?
En tee mitään työhön liittyvää työajan ulkopuolella ilman korvausta.
Todellakin lähtisin! Mikä tahansa työ, josta jää käteen enemmän kuin työttömän saamista tuista (huomioiden oikeasti matkakulut, asumistuen menetys ym.) , kelpaisi!
Ehdottomasti. Minulla on korkeakoulututkinto mutta vastaanotin työn jossa nettopalkka on noin 1500 €.
Jää joku pari tonnia käteen matkojen jälkeen? Akateeminen asiantuntijatyö? Ilman alan koulutusta? Mikä tällainen työ on, haen myös!
Olen työtön kuljettaja, joten hieman absurdi ajatus että tuollaiseen työhön pääsisin. Mutta menisin toki mihin tahansa työhön, jos saisin tuon verran enemmän kuin nyt, liiton rahaa jää käteen nyt 1500. Eli yli 3000 kuussa toki kelpaisi.
En lähtisi. Minä otin oparit kun bensa kallistui ja pyysin pomolta 200 euroa lisää palkkaa jotta voin kulkea töihin. Se ei suostunut joten sitten otin loparit. Palkkani oli just 1500 euroa verojen jälkeen.
Siitä pois silti vuokra 480 euroa, bensa kulut 300 euroa joka olisi noussut yli 400 euroon koska bensa kallistui. Muita kulujakin oli. No olen nyt ollut työtön jo vuoden koska pomo ei halunnut maksaa 200 euroa lisää.
Olen sen sijaan säästänyt yli 4000 euroa. Jos olisin töissä niin minulla ei säästöjä juurikaan olis mutta nyt on.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti. Minulla on korkeakoulututkinto mutta vastaanotin työn jossa nettopalkka on noin 1500 €.
Eikö joskus tunnu, että koulutus meni vähän niinkuin hukkaan?
Lopetin itseni myymisen ajat sitten ja nyt olen tyytyväinen elämääni.