Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisen puheääni ja sen voimakkuus.

Kuuroko
02.10.2022 |

Miksi jotkut puhuvat niin hiljaa, että ei kuule? Mikä aiheuttaa tuon? Itselläni on ystävä jonka kanssa en kuule puoliakaan mitä sanoo. En kehtaa koko ajan kysellä että mitä sanoi. Ihan kahvilla tsi ostoksilla ollessa ei kuule myyjätkään hänen puhettaan. Myös ääniviestit eivät kuulu vaikka olisi äänet täysillä. Muiden viestit kuuluvat kyllä puolikkaalla äänellä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono tapa tai lihasten heikkous. Parkinsonia sairastavan ystäväni ääni ei enää kanna, kun lihakset on surkastuneet muutenkin kehossa.

Vierailija
2/11 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä juuri pelkään, että joku sairaus aiheuttaa. Hän kuitenkin jo 43v. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hiljaa puhuva aistiyliherkkä henkilö, joka ei kestä kovia ääniä tai esimerkiksi viereisen henkilön ilon kiljahdukset tms. aiheuttavat fyysistä kipua.

Koska taidan kuulla itseni niin kovaa puhuessani, en osaa säätää ääntäni tilanteeseen sopivalla tavalla useimmiten.

Yhtä harmillista, kuin kovaa puhuvat joilla huono kuulo.

Pyydä ystävääsi ystävällisesti puhumaan hieman voimakkaammin, koska haluat kuulla mitä hän sinulle puhuu. Teeskentely, että kuulit mitä hän sanoi ei ole pidemmän päälle hyväksi. Ystäväsi oppii jatkossa keskustelemaan kanssasi hieman voimakkaammin, kunhan hänelle asiasta asiallisesti kerrot.

Hiljaa tai liian voimakkaasti puhuvilla ihmisillä se on usein aika pysyvä piirre, joka oli hyvä tunnistaa itsessään ja hyväksyä se ja jos asiasta joku puhuu asialliseen sävyyn, siitä ei tarvitsisi loukkaantua.

Vierailija
4/11 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tuollainen. Kuulen oman ääneni itse kovana, muut kuulevat sen hiljaisena. Aina ei muista, että mun tarttee huutaa, kun muut puhuvat normaalilla äänellä.

Vierailija
5/11 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olisi oikea tapa sanoa asiasta? En kuule suurinta osaa puheestaan. En haluaisi loukata.

Vierailija
6/11 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas on kova ääni kuulemma ja se on tosi ahdistavaa koska olen muuten hissukka. Lapsena piti olla aina äänettömällä. Joku jännitystila kai kurkussa ja nyt sukulaislapset suunnilleen pelkää kun sanon jotain.

Vierailija
7/11 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut hiljainen ääni. Opettelin puhumaan kuuluvammin. On kyllä ärsyttäbää piipitys jos diunissakin yrittää metelin yli kuunnella. Aikuiset ihmiset opetelkaa puhumaan hyväinen aika.

Vierailija
8/11 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
9/11 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konversio häiriö.

Vierailija
10/11 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri valitti usein, että minulla on liian heikko ääni, koska hän ei kuule mitäm sanon.Omasta mielestäni ei ole eikä ole ollut, koska olen toiminut " puhetyöläisenäkin" eikä kukaan valittanut.

Sitten naapuri meni kuulotestiin ja hänelle määrättiin kuulokoje.

Vierailija
11/11 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapuri valitti usein, että minulla on liian heikko ääni, koska hän ei kuule mitäm sanon.Omasta mielestäni ei ole eikä ole ollut, koska olen toiminut " puhetyöläisenäkin" eikä kukaan valittanut.

Sitten naapuri meni kuulotestiin ja hänelle määrättiin kuulokoje.

Ap sanoi, ettei myyjätkään kuule ystävän puhetta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi