Kannattiko hoitajien venyttää työtaisteluaan ja palkkakiistansa näin pitkään? Kun tervehdenhuollon leikkauslistoja julkaistaan ja taloustilanteesta uutisoidaan, kuka on enää valmis jättikorotuksiin?
Kenellä vielä riittää maksuhalukkuutta, kun samalla leikataan kaikkialta?
Kommentit (5)
Se jää nähtäväksi. Itse ainakin lähden lopullisesti jos palkka ei nouse. Allekirjoitin joukkoirtisanoutumisilmoituksen hetkeäkään epäröimättä. Ilmeisesti aika moni muukin, kun joissain paikoissa oli nimilistatkin loppuneet kesken.
Mä vaan ihmettelen, sitä että nää hoitajat nyt joukkoirtisanoutuu, ja samalla kun ne irtisanoutuvat, niin niille kerrotaan, että työpaikka säilyy...
Että onko ne nyt irtisanoutumassa vai ei?
Taa on ihmejuttu, mita ne oikein pelleilee? Sanoutukoot oikeasti irti tai lopettakoot siita jauhamisen, alkaa kyllastyttaa koko lakko holmoily.
Vierailija kirjoitti:
Mä vaan ihmettelen, sitä että nää hoitajat nyt joukkoirtisanoutuu, ja samalla kun ne irtisanoutuvat, niin niille kerrotaan, että työpaikka säilyy...
Että onko ne nyt irtisanoutumassa vai ei?
Huoh! Ymmärrät kai ettei tuhansia, tai jopa kymmeniätuhansia hoitajia yksinkertaisesti voida päästää lähtemään erikoissairaanhoidosta? Siihen homma perustuu. Hoitajat voivat riskittä irtisanoutua, koska tehy maksaa heille 100e/ kalenteripäivä 45 vrk ajalta. Missään tapauksessa ei noin pitkään pärjätä ilman heitä, joten sopimus on pakko saada aikaan. Tehy ei tule hyväksymään muunlaista sopimusta kuin että se sadaan mitä pyydetään, ja kaikki irtisanoutuneet palkataan entisinä työntekijöinä entisiin työpaikkoihinsa.
Kun sähkön ja ruoan hinta nousee niin alalla kuin alalla ollaan sitä mieltä, että rahaa voisi tulla kuukausittain enemmän.