Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sähkön kulutus syyskuussa

Keskiluokka
01.10.2022 |

Kuinka paljon teillä omakotitalossa asuvat kului sähköä syyskuussa?

Millainen sähkösopimus teillä on?

Meillä kului n. 900kwh ja sähkön hinta 28snt/kwh

Tulee noin 250€ sähkölasku + perusmaksu ja siirto päälle.

Talvella menee kylmpinpinä kuukausina reilu 2000 kwh jolloin sähkönhinta on 560€< plus siirtomaksu.

Kokonaiskulutus on 16000kwh luokkaa. Se maksaa n.4500€ vuosi plus siirtomaksut.

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloin laskeskella, paljonko mikäkin laite vie sähköä.

Kahvinkeitin yleensä aina päälle siihen asti kuin tyhjä, nyt laittanu kahvit heti termariin.

TV pois päältä kun ei katota, valot pois huoneista missä ei olla. Lämpötilaa laskettu 20 asteeseen.

Suihkut lyhyiksi, käydään toki kerran viikossa uimahallissa niin säästyy yks sauna ja suihkut sillä vaikkei nyt rahallista säästöä sillä saa.

Yks keino mulle mies mulle aina nauranu, on keittää vedenkeittimellä vesi kiehuvaksi ja sitte kattilaan.

Hiustenkuivaajan ymv jääny käyttämättä nyt.

Vierailija
62/70 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

900 kwh KUUKAUDESSA? Mulla menee 1000 koko vuodessa kerrostalossa. Sairasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyskuussa about 1400 kwh. 132 nelion omakotitalotalo. Suorasähkö. Soppari on 11 snt. Jotenkin tuntuu että osa jostain syystä kirjoittaa tänne täyttä pas*aaa täysin keksityillä eli tosi alhaisilla luvuilla. Tai sitten he EIVÄT vaan elä..

Vierailija
64/70 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

900 kwh KUUKAUDESSA? Mulla menee 1000 koko vuodessa kerrostalossa. Sairasta.

a) puhutaanko samankokoisista asunnoista?

b) mikä lämmitys sulla on kerrostalossa? Ilmeisesti ei sähkö.

c) asutko yksin vai onko esim 2 aikuista ja 3 teiniä??

d) onko okt:ssa lisäksi autotalli, sivurakennus, lämmin poreallas pihalla? Kerrostalossa harvemmin näitäkään

Jep

Vierailija
65/70 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syyskuussa about 1400 kwh. 132 nelion omakotitalotalo. Suorasähkö. Soppari on 11 snt. Jotenkin tuntuu että osa jostain syystä kirjoittaa tänne täyttä pas*aaa täysin keksityillä eli tosi alhaisilla luvuilla. Tai sitten he EIVÄT vaan elä..

No meillö 130m2 ja kulutus syyskuussa 650kwh.

Ihan eletty on ja elossa ollaan.

Vierailija
66/70 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetten vain kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järki edelleen käteen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järki käteen kirjoitti:

Järki käteen kirjoitti:

Huhhuh mitä hintoja ap maksaa sähköstä. Meillä ainakin on reilu 5 senttiä kwh tällä hetkellä. Kannattaisi varmaan uusia sopimus äly hoi!

Miksi alapeukutus ?! Järkikinhän sen sanoo että sopimus kannattaisi uusia asap!

Kysyin juuri mieheltäni kun hän tekee meillä sähkösopimukset, meillä helenin kautta tosiaan määräaikainen sopimus reilu 5 senttiä.

Kysypä mieheltäsi että koittaa kilpailuttaa sopimusta nyt. Ehkä sinäkin voit sitte ottaa sen järjen käteen ja miettiä miks sopparin uusiminen ei kannata.

No kuules. Kysyin mieheltäni kannattaako sopimusta uusia ja hän vastasi ettei kannata koska sopimus on voimassa vielä ensi vuoden kesäkuuhun asti.

Mutta kyse ei olekkaan meidän tilanteesta vaan AP.N TILANTEESTA!

No kuuleppa kuules, älä sitte tuu huutelee et kannattasko kilpailuttaa kun et näköjään tiedä, ymmärrä tai tajua, ettei halpaa sopimusta nyt saa mistään vaikka miten kilpailuttaa.

Okei, ymmärrän nyt mistä puhut kun avasit asiaa selkeämmin ja minä puolestaan otin asiasta selvää paremmin.

Niin kuin aikaisemmin kerroin, en ole tehnyt meidän perheeseen sähkösopimuksia, joten en ollut asiasta näin perillä.

Mutta ap olisi voinut ennakoida ja tehdä uuden sopimuksen ennen kuin sähkön hinnat ovat pompanneet näin rajusti!

Myönsit olleesi väärässä ja sitten vielä pitää saada se viimeinen sana.

Miten lähteä muuttamaan määräaikaista sopimusta?

Lähtisikö miehesi nyt vaihtamaan määräaikaista 5snt sopimusta 50snt sopimukseen? Kun kerran kannattaa ennakoida. Ens kesänä se kwh saattaa olla 0,80snt.

Vierailija
67/70 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on noin 80 neliön pieni rintamamiestalo. Syyskuussa meni 151,53 kWh, mutta olenkin nuukaillut kunnolla. Asun yksin. Vedenvaraaja tekee suurimman osan kulutuksesta. Ilmalämpöpumppu on ollut päällä parina kylmänä yönä. Muuten olen lämmittänyt takalla ja puuliedellä.

Vuonna 2021 syyskuun kulutus oli 357,39 kWh.

Vierailija
68/70 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoleton kirjoitti:

Meillä meni n. 150kwh, talossa 21 sisälömpötila. Sähkösopimus karvan alle 3 senttiä kwh vuoteen 2025 kesäkuule asti.

Tietääkseni sähköyhtiöille on voinut tehdä max. 3 vuoden sopimuksia. Kerrotko mistä ja milloin olet saanut tehtyä 3 vuoden sopimuksen alle 3 sentin hintaan?

Vierailija
69/70 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyskuussa noin 900kwh, josta laskua energiasta n. 50€ ja siirrosta n. 100€. Okt 150m2, 4 henkeä. Näkyvin kulutuspiikki saunominen kahdesti viikossa. Lattialämmitys ei vielä osaa päättää ollako päällä vai ei.

Vierailija
70/70 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yksin 46kWh kerrostalokaksiossa. 490kWh tänä vuonna. Ei paha.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi