Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pankin vaihtaminen ja e-laskut, teinköhän nyt oikein?

Vierailija
01.10.2022 |

Lopetin siis vanhassa pankissa kaikki e-laskusopimukset ja tilasin uuden pankin kautta uudet ja jään nyt odottamaan niitä? Paitsi Telian nettisivuilla sai tehdä pyynnön suoraan. Näinkö tämä tapahtuu? Ymmärtävätkö etten enää halua laskuja vanhaan pankkiin kun esim. sähköyhtiön sivuilla lukee vaan että e-lasku on mutta siinä ei ole mitään linkkiä tms että saisi itse vaihtaa enkä viitsisi nyt vaivata aspaakaan kun ruuhkaa kuitenkin siellä päässä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit oikein

Vierailija
2/7 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankin päässä elaskusopimuksen lopettaminen pitäisi olla hyvä ja turvallinen tapa. Muutokset eivät välttämättä näy välittömästi kaikkien yritysten omien palveluiden sivuilla, kun automaattisestikaan liikkuvat tiedot eivät valitettavasti aina niin nopeita ole.

Yritysten omilla sivuilla olevat toiminnot, jotka he kierrättävät itse pankille, toimivat joskus vähän niin ja näin. Esimerkiksi olen itsekin tilannut Telian sivuilla eLaskun, mutta ei siitä ikinä tullut verkkopankkiini saakka mitään. Sen sijaan verkkopankin puolelta aloitettu Telian eLasku kyllä tuli voimaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni pankkia vaihtaessa uusi pankki ilmoittaa vanhalle, että tää tyyppi vaihtaa asiakkuutensa heille ja vanha pankki sulkee tilit ja lopettaa e-laskutilaukset yms. Sen jälkeen jos et itse tee uudessa pankissa e-laskusopimuksia, laskut tulee paperisena kyllä perille. Itse lopetin myös vanhassa pankissa laskutilaukset varmuuden vuoksi. Laitoin vain kaikki ylös itselle, että muistin kaikki päivittää uudessa pankissa. Äläkä huoli, laskut kyllä osaavat perille tavalla tai toisella 😅

Vierailija
4/7 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaakseni pankkia vaihtaessa uusi pankki ilmoittaa vanhalle, että tää tyyppi vaihtaa asiakkuutensa heille ja vanha pankki sulkee tilit ja lopettaa e-laskutilaukset yms. Sen jälkeen jos et itse tee uudessa pankissa e-laskusopimuksia, laskut tulee paperisena kyllä perille. Itse lopetin myös vanhassa pankissa laskutilaukset varmuuden vuoksi. Laitoin vain kaikki ylös itselle, että muistin kaikki päivittää uudessa pankissa. Äläkä huoli, laskut kyllä osaavat perille tavalla tai toisella 😅

Ei kun mulla on ollut tilit jo monta vuotta molemmissa pankeissa  mutta vaihdan nyt kaiken tuohon ilmaiseen pankkiin. Eikä ne laskut aina perille löydä kun voivat mennä vain esim. Telian omille sivuille ja sinne jäävät. Onneksi tarkan budjetin pitäjänä tiedän aina mitä laskuja on odotettavissa ja missä niin tiedän mennä etsimään jos ei ala kuulua tuohon e-laskusysteemiin.

Vierailija
5/7 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit oikein. Olisit voinut myös pyytää toista pankkia hoitamaan tilien lopetuksen ja pyytämään tiedot e-laskuista ja suoramaksuista.

Kun vanha pankki lopettaa asiakkuuden, samalla poistetaan myös asiakkaan e-lasku/suoramaksu-"valtuudet".

Vierailija
6/7 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teit oikein. Olisit voinut myös pyytää toista pankkia hoitamaan tilien lopetuksen ja pyytämään tiedot e-laskuista ja suoramaksuista.

Kun vanha pankki lopettaa asiakkuuden, samalla poistetaan myös asiakkaan e-lasku/suoramaksu-"valtuudet".

Pidän molemmat pankit vielä sen aikaa voimassa että saan tähän toiseenkin luottokortin (nettiostoksiin ja matkoihin yms tarvitsen). Sitä ei taida saada ennen kuin muutama palkka on tullut tilille? Vaikka säästöjäkin kyllä tuollakin pankissa on ollut jo useamman vuoden.

Vierailija
7/7 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä vaihdoin pankkia keväällä. Osa laskuista ei tule vieläkään e-laskuina mm Sanoma konsernin laskut, jolta tilaan paria eri lehteä. Yritin tilata niitä asiakasnumero avulla viitteeksi, mut ei vaan onnistu. Samoin sähkölaitos ei onnistu e-laskutuksessa sit millään. Veetuttaa mut mitäs sit. Suurempiakin murheita on.