Miten kestätte kuulla/lasten hyväksikäytöistä?
Mulle tulee aivan järkyttävä olo, aina kunnlukee miten joku lapsinon raiskattu tms.
Tuntuu että haluis ite kuolla kun ei kestä sitä ajatusta että.näin tapahtuu vielä koko ajan maailmassa.
Oisko teillä keinoja miten te kestätte?
Ettei oma elämä menisi aiheesta pilalle
Kommentit (16)
Kannattaa koittaa keskittyä positiivisempiin asioihin. Et voi ottaa koko maailman huolia kannettavaksesi.
Työn puolesta pitää kestää. Ei niitä lapsia voi muuten auttaa.
En kestä sitä miten lepsuja tuomioita niistä annetaan!!!
Varmaan sillä että se tyyppi jää aina kiinni, joko maapallolla tai "toisella puolella". Ja tulee joku galaktinen rikosrekisteri, otsaleima. Osalla tekijöistä joku päihdeongelma, vaikka olisi miten rahakas.
Toivottavasti tieto menee näistä myös sinne vankilaan muille vangeille, eiköhän siellä ole ihmisiä, joilla on omia lapsia, eivät varmaan hirveästi arvosta tuommoisia hyväksikäyttäjiä.
Itse olen tuollaisen uhri ja tapahtumien aikaan olin pikkulapsi. Täytyy sanoa näin keski-ikäisenä, että helpointa asia oli kestää silloin lapsena, koska lapsella on uskomaton kyky pyyhkiä tapahtunut tapahtumattomaksi. Vaikeudet alkoivat omalla kohdallani hiljalleen vasta teini-iässä, ilmeisesti samaan aikaan kun seksuaalisuus rupesi puhkeamaan kukkaan. Mitään apua tai tukea tähän aiheeseen liittyen en ole saanut tai siitä puhunut kenellekään, kuin vasta aikuisiällä mielenterveysongelmien hoidon ohessa.
Tämä on merkittävää piilorikollisuutta, koska niin moni tapaus jää ikuisesti lainkouran ulottumattomiin tekijöiden löytyessä yleensä uhrin lähipiiristä. Tämä rikollisuuden laji kuitenkin pilaa huomattavan tehokkaasti ja pitkäkestoisesti ihmiselämiä ja aiheuttaa yhteiskunnalle monella tapaa huomattavia kustannuksia.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan sillä että se tyyppi jää aina kiinni, joko maapallolla tai "toisella puolella". Ja tulee joku galaktinen rikosrekisteri, otsaleima. Osalla tekijöistä joku päihdeongelma, vaikka olisi miten rahakas.
Tietäisitpä vain. Tämähän on tietyissä yhteiskunnallisesti korkeissa piireissä suorastaan "harrastus".
Huonosti kestän, enkä tajua että miksi niistä pitää edes uutisoida?
Pää sekoaa, jos miettii liikaa. Jossain vaiheessa jätin lukematta kaikki uutiset. En pysty edes katsomaan elokuvia, joissa tapahtuu julmuuksia, tulevat painajaisiin viikoiksi.
Herkän ihmisen ongelma, maailman pahuutta ei vaan kestä järjissään. Täytyy katsoa kauempaa ja sulkea silmänsä osittain
En välitä lapsista, ei hetkauta missään. Enemminhän aikuiset moisista kärsii uhreina, kun ymmärtävät paremmin mitä tapahtuu.
Jokaiselle lasta hyväksi käyttäneelle pitäisi tatuoida otsaan joku tunnus! Ikuinen häpeätahra!
Vierailija kirjoitti:
En välitä lapsista, ei hetkauta missään. Enemminhän aikuiset moisista kärsii uhreina, kun ymmärtävät paremmin mitä tapahtuu.
Kannattaa ehkä vielä hieman kerrata sitä ihmisen anatomiaa ja psyyken rakentumista, mikäli olettamuksesi ovat noin hataralla pohjalla.
Uskoisin, että aikuisen hyvin varustetun miehen yhdyntä 2 vuotiaan pikkulapsen kanssa on uhrille "hieman" kivuliaampaa kuin 2 lasta synnyttäneen aikuisen naisen tapauksessa.
Eipä nuo vietit toisaalta rankaisemalla parannu. Oikeastaan vain henkinen kasvatustyö ja terapia yhdistettynä kenties jonkinlaiseen lääkitykseen voi tuoda pitkäkestoisia positiivisia vaikutuksia.
Toki oma lukunsa ovat nämä, jotka "harrastavat" tällaista pahuutta nimenomaan pahuuden itsensä takia, eivätkä niinkään seksuaalisen suuntautumisen takia.
Itse olen kokenut.
Jos jotain tuollaista olen lapsena kokenut, niin nii pahaa asiaa ei enää tule vastaan ettenkö niistä selviäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ehkä vielä hieman kerrata sitä ihmisen anatomiaa ja psyyken rakentumista, mikäli olettamuksesi ovat noin hataralla pohjalla.
Uskoisin, että aikuisen hyvin varustetun miehen yhdyntä 2 vuotiaan pikkulapsen kanssa on uhrille "hieman" kivuliaampaa kuin 2 lasta synnyttäneen aikuisen naisen tapauksessa.
Joo varmaan, mut se 2 vuotias ei muista koko tapahtumaa vuoden päästä, kun taas aikuinen nainen varmasti muistaa.
Nämä on niin hirveitä juttuja, että pyrin välttämään liian tarkkojen kuvausten lukemista. Ei vaan pysty käsittämään tuollaista pahuutta.