Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni ei kysele kuulumisiani

Vierailija
30.09.2022 |

Ovatko teidän miehenne kiinnostuneita asioistanne ja ylipäätään teistä ihmisinä?
Minun on kerrottava omasta päivästäni ja esim. jostain hienosta asiasta niin, että alan kertomaan siitä oma-aloitteisesti. Silloinkin hän vain kommentoi asiaa jotenkin pikaisesti ja vaihtaa puheen pikaisesti omiin asioihinsa. Raivostuttavaa!
Tajusin juuri, että mieheni ei näiden neljän vuoden aikana ole todennäköisesti oppinut tuntemaan minua juuri lainkaan. Hän ei ole kylmä ja on monin tavoin ihana ihminen, mutta tämä asia häiritsee.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää sinua joko itsestäänselvyytenä tai on epäempaattinen. Oletko ottanut asian puheeksi? Jos muuttaa käytöstään toiveesi perusteella, mies kunnioittaa sinua. Jos ei, mies ei kunnioita ja se on joko jatkettava samalla linjalla tai erottava.

Mies itse on varmasti tyytyväinen suhteeseen, koska se täyttää kaikki hänen tarpeensa. Ihan sama, täyttyvätkö sinun tarpeesi. Häntä ei ainakaan nyt kiinnosta se.

Vierailija
2/9 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää sinua joko itsestäänselvyytenä tai on epäempaattinen. Oletko ottanut asian puheeksi? Jos muuttaa käytöstään toiveesi perusteella, mies kunnioittaa sinua. Jos ei, mies ei kunnioita ja se on joko jatkettava samalla linjalla tai erottava.

Mies itse on varmasti tyytyväinen suhteeseen, koska se täyttää kaikki hänen tarpeensa. Ihan sama, täyttyvätkö sinun tarpeesi. Häntä ei ainakaan nyt kiinnosta se.

Hän on hyvinkin empaattinen ihminen ja pitää monissa tilanteissa huolen, että olen tyytyväinen. Sen takia minua ihmetyttääkin, että miten voi olla ettei henkilökohtaiset asiani kiinnosta häntä lainkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy

Vierailija
4/9 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän on hyvinkin empaattinen ihminen ja pitää monissa tilanteissa huolen, että olen tyytyväinen. Sen takia minua ihmetyttääkin, että miten voi olla ettei henkilökohtaiset asiani kiinnosta häntä lainkaan.

Voisiko vaikka aihealue olla sellainen että hän ei oikein pysty sanomaan juuta tai jaata siihen?

Vierailija
5/9 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on välillä jouduttu käymään tuosta keskusteluja. Yhdessä ollaan oltu tosi pitkään, mutta ollaa tässä asiassa erilaisia.

Itse kysyn tosi helposti kuulumisia ja miten missäkin hommassa on mennyt. Mieheni taas ajattelee, että minä kerron ne asiat, josta haluan hänen kuulevan

Ja näin erilaisissa näkemyksissä on jouduttu vähän veivaamaan, mutta yhä ollaan yhdessä näin 20 vuotta myöhemmin

Vierailija
6/9 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se aina kysy joka koulupäivästä että mitenkäs meni, mutta kuuntelee kyllä jos kerron. Jos olen kertonut että on jotain erikoisempaa, niin sitten kyllä kysyy.

Vierailija
7/9 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on samanlainen. Olen aina ajatellut, että on kohteliasta kysellä toiselta, miten päivä on mennyt. Miehen kyselemättömyys on tuntunut ärsyttävältä ja epäkohteliaalta. Jossain vaiheessa kysyinkin siltä, miks se ei ole kiinnostunut minun elämästä. Vastausta en enää muista. No, vuosien yhdessäolon jälkeen selvisi, että mies on autismin kirjoilla. Se ei vaan osaa ollenkaan small talkia eikä oikeasti tajua kysellä tollaisia. Kyse ei siis ole siitä, että miestä ei kiinnostaisi mun elämä tai ettei hän olisi empaattinen.

Varmaan kannattaa sanoa miehelle ihan suoraan, että tämän pitää kysyä kuulumisia vuorostaan myös sinulta.

Vierailija
8/9 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen näkee naamasta mitä sulle kuuluu.

Vierailija
9/9 |
30.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole rehellinen itsellesi ja tunnusta se tosiasia, että ei mies ole varsinaisesti kiinnostunut sinusta ihmisenä vaan enemmän siitä, mitä teet sängyssä, keittiössä ja muualla huusholissane. Kysy, tietääkö hän, mitä eroa on naisella ja pesukoneella. Älä ylläty vastauksesta.

Sitten voitkin ehdottaa, että menee nukkumaan pesukoneen viereen.