Antipsyykoottiset lääkkeet ja haaveilu
Onko kenelläkään muulle käynyt niin, että haaveilu on loppunut anti-psykoottisen lääkkeen yhteydessä? Mua vitjattaa että tärkeä osa persoonallisuuttani on tuhottu anti-psykoottisilla lääkkeillä? :(
Kommentit (9)
Juuri tuota se on. Psykoosilääkkeet toimivat niin että ne lamaavat aivojen toimintaa ja sen seurauksena ajattelu vaikeutuu.
Haaveilun lisäksi päätteleminen, suunnitteleminen, hahmottaminen ja asioiden muistaminen käyvät koko ajan vaikeammiksi eivätkä aivot palaudu heti ennalleen vaikka lääkityksen lopettaisi.
Ei sinun ole mikään pakko syödä lääkkeitä jos et halua. Senkus jätät vaan pois jos siltä tuntuu (ei tietenkään seinään vaan hitaasti vähentämällä).
Kehotan nukkumaan hyvin ja vähentämään päihteiden käyttöä. Silloin voit tosiaan pikkuhiljaa jättää lääkityksen pois, tai ainakin vähentää sitä.
Vierailija kirjoitti:
E-pillerit vaikuttavat samoin.
No ei minulla ainakaan. E-pillerit on täysin eri asia kuin psykoosilääkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuota se on. Psykoosilääkkeet toimivat niin että ne lamaavat aivojen toimintaa ja sen seurauksena ajattelu vaikeutuu.
Haaveilun lisäksi päätteleminen, suunnitteleminen, hahmottaminen ja asioiden muistaminen käyvät koko ajan vaikeammiksi eivätkä aivot palaudu heti ennalleen vaikka lääkityksen lopettaisi.
Voiko mun aivot vielä palautua ennallaan? Haluan takaisin ne elävät mielenmaisemat.
Kyllä. Haaveilu, muistelu, tunteet, uuden oppimisen kyky, keskittyminen jne. Kaikki ovat loppuneet antipsykoottisten lääkkeiden käytön jälkeen.
😶🌫