Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinulla erityinen syy siihen että syöt lihaa?

Vierailija
31.10.2006 |

Vai teetkö vain niin kuin tapana on? Moni ei edes ajattele tuota ja asiaa pohdittuaan päätyvät valitsemaan toisin. Kuinka sinun laitasi on?

Minä pohdin asiaa monta vuotta ja päädyin kasvissyöjäksi. En kadu päätöstäni, olo on parempi kuin koskaan. :)

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi lihan rasvahappoja ei korvaa mikään. Mutta tärkein syy: ihminen on sekasyöjä, on aina ollut ja tulee olemaan ja LIHA ON HYVÄÄ!!

Vierailija
2/25 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa todella terveellistä elämää, pitää vaikuttaa myös moneen muuhunkin asiaan elämässään. Minulle on tärkeintä savuttomuus, alkoholittomuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä rasittavampaa rueta vääntään kasvisruokia (jotka eivät edes täytä). Enkä muutenkaan jaksa rueta aiheuttaan muille ihmisille enemmän työtä ryhtymällä kasvissyöjäksi.

Sitä paitsi ihminen on lihansyöjä.

Vierailija
4/25 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saisi helposti korvattua muulla, mutta en voi sietää esim. tofua ja soijatuotteita. Sianlihaa en kylläkään syö kun en tykkää sen mausta, lähinnä siis naudanlihaa, kanaa ja kalaa (ja pyrin suosimaan luomua).

Vierailija
5/25 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisruokavaliota olen myös ajoittain kokeillut ja voin sekä fyysisesti, että henkisesti kasvisruokavaliolla paremmin.

Lihansyöjänä on nyky-yhteiskunnassa kuitenkin helpompaa. Liharuoat tulee tehtyä sen kummemmin miettimättä. Hyviä kasvisruokia (kuten kasvislasagne, kasviskiusaus ja jotkut keitot on kuitenkin vastaan tullut kovin rajallinen määrä :/.

Ja mitä kasvisruoan terveellisyyteen tulee verrattuna sekaravintoon. Tutkimustulokset ovat hyvin epämääräisiä. Tyypillinen kasvissyöjä poikkeaa tyypillisestä sekaravinnonkäyttäjästä niin monessa määrin (liikuntatottumukset, elintavat kuten alkoholinkäyttö, tupakointi jne), että ryhmiä ei voi verrata keskenään. On totta, että kasvissyöjät ovat yleensäottaen terveempiä kuin sekaravinnon käyttäjät, mutta johtuuko se sitten lihan syömisesta tai sen syömättä jättämisestä vai mistä onkin sitten toinen asia.

Vierailija
6/25 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminenhän on luonnostaan sekaravinnon syöjä. Itse syön lihaa aika vähän, mutta erittäin monipuolisesti (asun maassa, jossa on paljon laajempi lihavalikoima kuin Suomessa, jossa taas laatu on yleisesti ottaen parempaa). Ostan jonkun verran luomulihaa ja muutenkin panostan ruuassa laatuun ja makuun. Soijatuotteista en pidä ja niiden alkuperä ja tuotantomenetelmät arveluttaa.

Aion siis jatkossakin syödä minimaaliset ja herkulliset liha-annokseni ja joskus isommankin pihvin.

T. minä ja muut tiikerit

Vierailija
7/25 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liha on hyvän makusta, mielestäni ihan vain vaikka suolalla maustettuna. Mun elimistöni tarvitsee sitä. Elin kasvissyöjä miehen kanssa 2 vuotta syöden kasvispöperöitä. Mun elimistöni kärsi. Hb käsittämättömän matala ja ohuet kiillottomat hiukset ja lohkeilevat kynnet. Musta on typerää nauttia vitamiineja myöskään purkista. Toisekseen tofu on pahaa, vaikka sillä nälkä lähti.

Vierailija
8/25 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja maitoakin juon, ja piimää, nammm...

Vierailija
9/25 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen siirtynyt vähähiilihydraattiseen ruokavalioon ja sen myötä syömään lihaa. Ennen välttelin sitä.

Vierailija
10/25 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin surkea ruoanlaittaja, etten varmaan osaisi tehdä mitään hyvää ilman lihaa.

Vierailija
11/25 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään lihasta.

Vierailija
12/25 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kun ostaa hyvää lihaa eikä alejauhista. Alejauhista en sit syökään.

Vierailija
13/25 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvisversiolla...

Vierailija
14/25 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja luonnon kannalta. Terveellisempää se todellakin on, siitä on tehty useita tutkimuksiakin.

Vierailija
15/25 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siedä papuja ja soijaa, joita pitäisi popsia, jos olisi kasvissyöjä. Olen nuorena kokeillut kasvissyöntiä mutta en selvästikään saanut kaikkia ravinteita, tukka putosi.

Ostan luomulihaa kun sitä on lähikaupassa.

Vierailija
16/25 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toisaalta inhoan kasvisruokia. Rakastan salaatteja ja syön mielelläni raakoja kasviksia. Mutta keitetyt tai muuten laitetut kasvikset ei maistu musta hyvältä. Ja lmmintäkin ruokaa olisi kiva syödä. Muutakin kuin pinaattilettuja ja -velliä, jotka on suunnilleen ainoat kasviksista tehdyt ruuat.

Vierailija
17/25 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin saatte tietoa asioista. Ihmiset syövät nykyään eläimiä ja maitotuotteita aivan liikaa. Se näkyy sydän- ja verisuonitaudeissa sekä monissa syövissä. Mahasyöpä ja peräsuolisyöpä ovat paljon yleisempiä lihansyöjillä. Kun se liha " jää" sinne suoliin muhimaan, se aiheutta mm syöpiä.

Kasvissyöjämiehen sperma muuten maistuu paremmalle. :D

Vierailija
18/25 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnon pihviä ei voita mikään! eikä saslikia, paistettua kanaa, suolalihavoileipiä, stroganovia, nuotiomakkaraa... enkä jaksa vaikeuttaa omaani & kanssaihmisten elämää nirsoilemalla turhaan

Vierailija
19/25 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut " makosteltua" lihansyöjän ja kasvissyöjän spermaa ja voin todellakin sanoa, että sinun väittämä ei pidä paikkaansa.

Vierailija
20/25 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

niin saatte tietoa asioista. Ihmiset syövät nykyään eläimiä ja maitotuotteita aivan liikaa. Se näkyy sydän- ja verisuonitaudeissa sekä monissa syövissä. Mahasyöpä ja peräsuolisyöpä ovat paljon yleisempiä lihansyöjillä. Kun se liha " jää" sinne suoliin muhimaan, se aiheutta mm syöpiä.

Kasvissyöjämiehen sperma muuten maistuu paremmalle. :D