Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Niin väsynyt näihin velkojen maksuihin

Vierailija
29.09.2022 |

Joo, ihan tasan tarkkaan omaa tyhmyyttä, tosin myös diagnosoimattoman, perinnöllisen bipolaarisuuden nopea puhkeaminen ja maniajakso. Ja kun luottotiedot oli, ei ennestään velkaa vaan säästöjä, ja hyväpalkkainen vakituinen työpaikka, niin sitä velkaahan sitten myönnettiin kun maanisessa tilassa sitä otin.

Nyt sitä sitten olen maksanut 2018 lähtien. Eli noin 4,5 vuotta. Ja ihan itse olen maksanut, ei tarvitse kenenkään huolehtia että olisin heidän verovaroilleen tullut. En ole ulosotossa enkä saa mitään tukia, kun se vakituinen, hyväpalkkainen työpaikka on onneksi edelleen. Jonka lisäksi olen tehnyt ylimääräisiä työkeikkoja.

Ja vielä riittää maksettavaa, vaikka tosi pitkälle olen jo päässyt. Väsyttää vain tämä, kun teen töitä vaikka kuinka paljon ja ihan oman hölmöyden ja sairauden takia kaikki menee velkoihin, mitään normaalia elämää ei ole. Ei ole ollut varaa pitää yhtään kunnon kesälomaa näinä kesinä kun olen tehnyt extratöitä.

Kommentit (30)

1/30 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa. Millainen se velkasumma oli alun alkaen ja paljonko olet jo lyhentänyt?

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
2/30 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kuitenkin jo voiton puolella? Kauanko jatkuu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä päivänä kun urakka loppuu, olosi on mahtava. Ja siinä vaiheessa on turha syyllistää itseäsi velkaantumisesta. Päin vastoin, onnittele itseäsi urakan selättämisestä!

Vierailija
4/30 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellasta se on kun kerä velkaa itselleen. Ajattelematta nenäänsä pidemmälle.Joka kunta ja kaupunki on ilmainen velkanevoja varaa aika.Voit sen saada 6kk päästä,jos ruuhkia tai päästä jo ensivikolla?

Vierailija
5/30 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voikohan itselle saada pysyvän luotonmyöntökiellon, esim. esittämällä lääkärintodistuksen bipolaarihäiriöstä joka on ollut velkaantumisen taustalla? Vai pääseekö pikaluottofirmat kiertämään tätäkin?

Vierailija
6/30 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellasta se on kun kerä velkaa itselleen. Ajattelematta nenäänsä pidemmälle.Joka kunta ja kaupunki on ilmainen velkanevoja varaa aika.Voit sen saada 6kk päästä,jos ruuhkia tai päästä jo ensivikolla?[/quote

Lue nyt edes aloitus ennen kuin rupeat pätemään.

Vierailija
7/30 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä päivänä kun urakka loppuu, olosi on mahtava. Ja siinä vaiheessa on turha syyllistää itseäsi velkaantumisesta. Päin vastoin, onnittele itseäsi urakan selättämisestä!

Sitten voikin ottaa jo uutta velkaa.

Vierailija
8/30 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset pölhökustaat on näemmä korottaneet pankit valtion asemaan.

"ei tarvitse kenenkään huolehtia että olisin heidän verovaroilleen tullut."

Vierailija
9/30 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveät summat, en kehtaa edes kertoa. Mutta loppu häämöttää, enää vajaa 9000 eur jäljellä (mikä on erittäin vähän alkusummaan nähden). Se on pelottavaa, miten helposti isoja summia kulutusluottoja sai kun kaikki tiedot olivat kunnossa. Nyt kevään ja kesän aikana sain perusmaksujen (joihin menee vähintään sellainen 1000 eur/kk) lisäksi maksettua yhden 7000 euron luottokortin kokonaan pois ja 4000 euron kulutusluoton noista lisätyökeikoista.

Ja sairaus on nyt kurissa ja hoitokontakti on, yksityisellä puolella (joten ei, siinäkään en paljon rasita teitä veronmaksajia). Jonka lisäksi jonkin verran tukea työterveydestä.

-ap

Vierailija
10/30 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siitä, olet jo voiton puolella. Jatkossa sitten hoidat raha-asiat paremmin 🙂

Vierailija
11/30 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen joutunut ottamaan velkaa elättääkseni perheen. Luottotiedot menee kohta, mutta kai siitä jotenkin selviää. Ap

Vierailija
12/30 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen joutunut ottamaan velkaa elättääkseni perheen. Luottotiedot menee kohta, mutta kai siitä jotenkin selviää. Ap

Mitä ihmettä kirjoitin, en ole ap 😅

Vierailija
13/30 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellasta se on kun kerä velkaa itselleen. Ajattelematta nenäänsä pidemmälle.Joka kunta ja kaupunki on ilmainen velkanevoja varaa aika.Voit sen saada 6kk päästä,jos ruuhkia tai päästä jo ensivikolla?

Joo, sellaista se on maanisen kauden aikana. Se oli aika pelottava kokemus.

Ja eipä siitä velkaneuvojasta mitään hyötyä ole. Olin aiemmin yhteydessä, sanoi että ainahan voin päästää velat ulosottoon, mutta kun pystyn hoitamaan työllä niin en halua menettää luottotietojani, koska se haittaisi työelämässäkin. Kun ei ne velat mihinkään haihdu kenenkään neuvoilla. Ne pitää joko maksaa tai heittäytyä pysyvästi maksukyvyttömäksi jotta ne vanhenisivat tai pääsisi velkajärjestelyyn. Mikä ei kuitenkaan se innosta, koska halua tuhota uraani.

- ap

Vierailija
14/30 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voikohan itselle saada pysyvän luotonmyöntökiellon, esim. esittämällä lääkärintodistuksen bipolaarihäiriöstä joka on ollut velkaantumisen taustalla? Vai pääseekö pikaluottofirmat kiertämään tätäkin?

Voihan sen omaehtoisen luottokiellon ottaa, mutta mitä olen kuullut, niin monet firmat yksinkertaisesti sitten myös poistavat sen omasta pyynnöstä. Joten eipä siitä taida juuri hyötyä olla.

Tärkeintä se on nyt olla tietoinen tästä taudista ja osata olla varuillaan maniajaksojen varalta. Uskon, että kykenen siihen, sillä sen verran paljon on tullut analysoitua tuota jaksoa ja mitkä olivat merkkejä siitä. Olen pyytänyt myös läheisiä huomauttamaan, jos huomaavat mitään huolestuttavaa.

-ap

Vierailija
15/30 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten voitkin alkaa lyhentää tuota valtion velkaa ja varmasti myöskin asuinkunnallasi on velkaa. Noita velkoja on jokaista kansalaista kohden sellaiset 30.000 - 40.000 euroa.

16/30 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä siinä mielessä joutuu veronmaksajatkin maksumieheksi usein näissä tapauksissa, että moni ulosotossa oleva saa yhteiskunnan tukia. Eli velkojen maksamatta jättämisessä on kyse siitä, että maksattaa muilla.

Ap:lle pisteet siitä, että hän maksaa itse.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
17/30 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, sellaista se on maanisen kauden aikana. Se oli aika pelottava kokemus.

Ja eipä siitä velkaneuvojasta mitään hyötyä ole. Olin aiemmin yhteydessä, sanoi että ainahan voin päästää velat ulosottoon, mutta kun pystyn hoitamaan työllä niin en halua menettää luottotietojani, koska se haittaisi työelämässäkin. Kun ei ne velat mihinkään haihdu kenenkään neuvoilla. Ne pitää joko maksaa tai heittäytyä pysyvästi maksukyvyttömäksi jotta ne vanhenisivat tai pääsisi velkajärjestelyyn. Mikä ei kuitenkaan se innosta, koska halua tuhota uraani.

- ap

Tai siis, en halua lytätä velkaneuvojien työtä, tekevät tärkeää työtä ja ovat isoksi avuksi monille ihmisille. Mutta kun minulla ei ollut vaikeuksia selvitellä omia velkojani, tehdä maksusuunnitelmia tai tehdä budjettia heti kunhan olin vain taas järjissäni siitä maanisesta episodista. Joten omalla kohdallani ei ollut mitään maagista, millä velkaneuvoja olisi voinut tilannetta ratkaista jota en itsekin osannut.  Sitä tarkoitin. 

- ap

Vierailija
18/30 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. Pitää vain tosiaan olla tosi varovainen jatkossa. En koskaan enää halua tällaista.

- ap

Vierailija
19/30 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä siinä mielessä joutuu veronmaksajatkin maksumieheksi usein näissä tapauksissa, että moni ulosotossa oleva saa yhteiskunnan tukia. Eli velkojen maksamatta jättämisessä on kyse siitä, että maksattaa muilla.

Ap:lle pisteet siitä, että hän maksaa itse.

Ai, minä en ainakaan ole saanut todellakaan yhtään mitään tukia mistään ollessani ulosotossa. Mistä voi saada rahallista tukea? Olisin sitä todella tarvinnut.

Vierailija
20/30 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta, mihin käytit rahat? Etkö ostanut mitään, jonka olisi voinut myydä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme