Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin työttömien terveystarkastuksessa ja sieltä ohjasi lääkäriin, joka lähetti kotiin työkykyarvion. Eilen tuli siitä viidenkympin lasku.

Vierailija
28.09.2022 |

Oli ikävä yllätys, kun vasta pari viikkoa sitten tuli lääkärin vuosimaksu niin noista tulisi lähes satanen maksettavaa. Ei sanottu, että tullaan lähettämään maksullinen lääkärintodistus. Itse en sitä pyytänyt. Kerroin asiasta kuntouttavassa työtoiminnassa yhdelle työkaverille ja sanoi, ettei minun kuulu laskua maksaa vaan TE-toimiston, joka todistusta pyytänyt. Huomenna menen selvittämään asiaa TE-toimistoon. Toivottavasti selviäisi niin, ettei minua velvoiteta maksamaan.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitys tilanteeseen:

Näytin laskun TE-toimistossa ja lupasi selvitellä asiaa. Tänään soitti minulle sosiaaliohjaaja ja sanoi, ettei missään vaiheessa ole pyytänyt työkykyarviota. Sitä en ollut väittänytkään. Soitin numeroon, josta varattiin aika terveystarkastukseen. Kyseinen terveydenhoitaja ei ollut enää siellä töissä. Puhelimeen vastasi toinen terveydenhoitaja, joka sanoi, että työkykyarvio tehdään normaalisti, mutta ei lausunto maksa mitään. Neuvoi soittamaan laskutukseen ja selittämään asian. On auki vain aamuisin eli huomenna soitettava. Toivottavasti selviää. Väärin olisi joutua itse maksamaan.

Vierailija
22/35 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näille sitten pitäisi vielä maksaa lisää palkkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sain laskun kun lääkäri soitti minulle. Siinä luki terveyskesluskäynti. Ei ole ennen soitosta veloitettu.en valittanut kun kela maksaa laskut. Apottiko se sotkee kaiken?

Vierailija
24/35 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivitys tilanteeseen:

Näytin laskun TE-toimistossa ja lupasi selvitellä asiaa. Tänään soitti minulle sosiaaliohjaaja ja sanoi, ettei missään vaiheessa ole pyytänyt työkykyarviota. Sitä en ollut väittänytkään. Soitin numeroon, josta varattiin aika terveystarkastukseen. Kyseinen terveydenhoitaja ei ollut enää siellä töissä. Puhelimeen vastasi toinen terveydenhoitaja, joka sanoi, että työkykyarvio tehdään normaalisti, mutta ei lausunto maksa mitään. Neuvoi soittamaan laskutukseen ja selittämään asian. On auki vain aamuisin eli huomenna soitettava. Toivottavasti selviää. Väärin olisi joutua itse maksamaan.

Kerrothan sitten, miten kävi. Et varmasti ole ainoa jolla sama ongelma.

Vierailija
25/35 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveystarkastus vasta tulossa, mutta minulle kerrottiin jo heti alkuun lääkärinlausunnon maksullisuudesta (tällä paikkakunnalla 22 e). Ensin tosin käydään maksuttomasti terveydenhoitajan haastattelussa ja hän lähettää tarpeen mukaan lääkärille.

Vierailija
26/35 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ettekö  te ymmärrä että ne teidän yksityiset saialse intiimit tiedot, kaikki mitä siinä llääkäri teistä kirjoittaa menee suoraan te-toimiston, tYPIN, mYPIN sossujen tietoon, heidän kansioihin, arkistoihin, PYSYVÄSTI, ja kuka tahansa, kesäharjoittelija, yms saa lueseklla koko loppu elämänne??? SIIS Kuka tuollasen ryhtyy???

Potilas-lääkärisuhde on salainen ja asiat yksityisiä yksityisyydensuojan nojalla. Ne tiedot ei kuulu työkkärille eikä kaupungin sosiaalitoimelle yms, typin ohjaajille! Eri asia jos itse haluat jonkun ongelmasi kertoa!

Itse kiersin tuon yksinkertaisesti siten, että työkkäriä varten pyysin erillisen A-todistuksen, jossa oli vain diagnoosi mutta ei mitään tarkempia sepustuksia. KELA, eläkeyhtiöt sun muut on tietysti eri asia.

Eli typing sun muihin tällaisiin tahoihin ei ole mikään pakko sitä pitkää sepustusta toimittaa.

Sitten taas, kyllä nuo B-lausunnot vain maksaa. Mutta niillä kyllä myös tekee sitä rahaa, koska ne on oikeasti sairasloman kannalta välttämättömiä ainakin pitempiaikaisien.

Työkyvynarvio taas sellaisessa arviointilaitoksessa ei maksa mitään. Eli vaikkapa Turun Petrea. Nämä tekee arviot sitten taas kelan/eläkelaitosten pyynnöstä.

Vierailija
27/35 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivitys tilanteeseen:

Toivottavasti tosiaan oikaisevat virheen eikä tarvitsi maksaa lausunnosta. Ei ole oikein, jos minulta veloitetaan, kun en edes pyytänyt tekemään arviota. Kyseinen terveydenhoitaja oli vielä opiskelija. Sanon kyllä huomenna, että terveydenhoitaja kertoi, ettei lausunto maksa mitään enkä sitä itse edes pyytänyt.

Onkohan koskaan oikaistu laskutuksessa asiaa?

Vierailija
28/35 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin tiennyt, että lääkäri tekee työkykyarvion, olisin sanonut terveydenhoitajalle, että varaan ajan lääkäriin itse enkä antanut hänen sitä varata ehdottaessaan asiaa.

Vierailija
29/35 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunta vastaa työttömien terveystarkastuksesta ja sen mahdollisista kuluista.

Vierailija
30/35 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin yhteyden laskutukseen ja lupasi soittaa takaisin selvitettyään asian. Vielä ei ole palannut.

Vierailija
31/35 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että selviää niin, että korjaavat laskun aiheettomana. Epäilyttää vain, koska laskutuksen henkilö sanoi ottavansa yhteyden terveysasemaan ja soittavansa minulle takaisin. Itse, kun soitin viime viikolla lääkärin ajanvarauspuhelimeen sanottiin vain, että lääkäri on tehnyt työkykyarvion terveydenhoitajan pyytämänä ja siitä otetaan aina maksu :/ Toivottavasti siis selvittää asian perusteellisesti.

Vierailija
32/35 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskuksessa kirjoitetut B-lausunnot eivät maksa mitään.

Vierailija
33/35 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä maassa ei mikään ole ilmaista, miten se voi tulla yllätyksenä suomessa vuonna 2022

Vierailija
34/35 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin uudestaan laskutukseen, kun ei vieläkään ole selvinnyt tämä juttu, vaikka eräpäivä huomenna. Henkilö oli kyllä soittanut terveysasemalle, mutta hänelle ei ole tullut sieltä vastausta, kun joku juttu on, jossa menee kauemmin. En sitten tiedä mikä kestää. Kysyin mitä teen, kun eräpäivä huomenna ja sanoi, että voin maksaa laskun ja rahat annetaan takaisin, jos virhe. Päätin kuitenkin odottaa, koska terveysaseman neuvonnasta sanottiin, että yleensä otetaan huomioon käsittelu ja eräpäivää siirrettäisiin siten automaattisesti. Yleisesti muutenkin ainakin viikko annetaan armonaikaa. Toivottavasti selviää tämän viikon aikana. Sen tiedän, että luovuttaa en aio ja vien tarvittaessa vaikka kuluttajasuojalautakuntaan, jos ei oikaisuvaatimuskaan auta, mutta toivottavasti ei tähän tarvetta. TE-toimiston ammatinvalinnanohjaaja, jolle kerroin asiasta (sattumalta soitti) viime viikolla myös kummasteli, että sain tällaisen laskun ja arvelee myös, että virhe.

Vierailija
35/35 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivitys tilanteeseen:

Hei, asia viimein selvisi. Pyysin lääkärin viime viikolla soittamaan minulle (sama, joka lähetti postitse työkykyarvion). Sanoin, etten ollut pyytänyt työkykyarviota. Hän soitti laskutukseen, josta korjasivat asian ja tällä viikolla tuli postista ilmoitus, että lasku hyvitetty. Onneksi ei enää tarvitse stressata :)

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän