Laihdutudlääkkeet
Minkälaiset kriteerit pitää olla että saa reseptin näihin pistettäviin laihdutuslääkkeisiin? Pitääkö olla jotain verensokeriongelmia tms että reseptin saa? Syön kyllä vähän mutta paino ei tipu, pitäisi varmaan olla lähes kokonaan syömättä että saisi painon kääntymään laskuu.
Kommentit (10)
Mietin että olisikohan tuo minulle hyvä kun ongelma ei ole se että olisi koko ajan nälkä, vaan päinvastoin voin olla pitkiäkin aikoja syömättä. Sitten kun on pitkään syömättä ja tajuaakin (yleensä siitä että kiukuttaa tai ei jaksa yhtään mitään) että onkin nälkä, niin tulee syötyä sitten liikaa yhdellä kerralla. Jos taas syön monta kertaa päivässä niin syön monta isoa annosta. Voisin syödä kerralla vaikka kuinka paljon, ilman kylläisyyden tunnetta mutta kun syön vaan kerran pari päivässä niin ei onneksi pitäisi ihan liikaa kaloreita tulla. Mutta ne nälän ja kylläisyyden tunteet puuttuu.
Kertokaas kokemuksia, kannattaako kokeilla.
Terveyskeskuksesta en ole saanut, 2 vuotta vaatinut. Pitäisi olla lihavampi. Lähden ensi kuussa Tallinnaan lääkärille. Naurettavaa, suomalainen ei kotimaassa saa lääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmyys riittää kriteeriksi.
Sulla näköjään siitä onkin kokemusta, tuliko hyvä mieli?
Vierailija kirjoitti:
Terveyskeskuksesta en ole saanut, 2 vuotta vaatinut. Pitäisi olla lihavampi. Lähden ensi kuussa Tallinnaan lääkärille. Naurettavaa, suomalainen ei kotimaassa saa lääkkeitä.
Haluatko kertoa mikä sun BMI on?
Vierailija kirjoitti:
Mietin että olisikohan tuo minulle hyvä kun ongelma ei ole se että olisi koko ajan nälkä, vaan päinvastoin voin olla pitkiäkin aikoja syömättä. Sitten kun on pitkään syömättä ja tajuaakin (yleensä siitä että kiukuttaa tai ei jaksa yhtään mitään) että onkin nälkä, niin tulee syötyä sitten liikaa yhdellä kerralla. Jos taas syön monta kertaa päivässä niin syön monta isoa annosta. Voisin syödä kerralla vaikka kuinka paljon, ilman kylläisyyden tunnetta mutta kun syön vaan kerran pari päivässä niin ei onneksi pitäisi ihan liikaa kaloreita tulla. Mutta ne nälän ja kylläisyyden tunteet puuttuu.
Minulla on sama juttu, että kylläisyyden tunnetta ei tule. Sain lääkäriltä yksinkertaisen neuvon ja laihduin 18 kiloa muutamassa kuukaudessa. En enää yritäkään tavoitella kylläisyyden tunnetta vaan laitan ruokaa lautaselle normaalin annoksen ja syön vain sen aterialla. En siis tankkaa ja odota, milloin olen kylläinen, vaan päätän jo ennen ateriaa, miten paljon syön ja pysyn siinä. Helppoa kuin heinänteko. Aion laihtua tällä tavalla vielä toiset 18 kiloa, jonka jälkeen olen lähellä tavoitepainoani.
Mä oon ihmetellyt tätä kun joka paikassa hehkutetaan kuinka helposti näitä lääkkeitä saa, mutta en mä vaan ole saanut julkiselta, vaikka yritystä on ollut.
Ei ole diabetesta ja BMIkin alle 30, mutta muut kriteerit kyllä täyttyy kun pieni ylipaino pahentaa reuman aiheuttamia nivelkipuja. Ravitsemusterapiaa on kyllä saanut, mutta sielläkään ei puhuttu laihduttamisesta vaan järkevästä syömisestä.
Pitääpä mennä yksityiselle, jos sieltä irtoaisi helpommin.
Menkää vit.. Läskeinenne. Ne on varattu nyt diabeetikoille.
Mulla BMI 28 ja verenpaine koholla.