Miksi kaikki eroavat nykyään?
Ei ole enää sellaisia samanlaisia pitkiä suhteita kuten vaikka 10-15 vuotta sitten. Etsivätkö ihmiset aina vain parempaa ja parempaa?
Kommentit (12)
Tinderistä saa niin helposti uuden miehen että yhtä ei kannata pitää kovin kauaa.
Koska useimmat ihmiset on niin s*tanan myrkyllisiä ja itsekkäitä. Paria keskustelua lueskellut palstalta ja eroaisin itsekin valtaosasta kirjoittajia. Hyi!
Olet vain tullut siihen ikään. Lisäksi nykyään ei ole sellaista ankkuria kuten uskonto esim. joka yrittää saada ihmiset tyytymään siihen mitä on ("myötä ja vastoinkäymiset"), vaan rakkauteen suhtaudutaan kuin auton tai asunnon ostamiseen; jos ajatellaan että parempaan on varaa niin kevyemmin perustein lähdetään vaihtamaan.
Individualismia ja kunnianhimoa palvotaan nykyään enemmän kuin sellaista maltillisuuteen ja nöyryyteen pyrkimistä.
Vierailija kirjoitti:
Olet vain tullut siihen ikään. Lisäksi nykyään ei ole sellaista ankkuria kuten uskonto esim. joka yrittää saada ihmiset tyytymään siihen mitä on ("myötä ja vastoinkäymiset"), vaan rakkauteen suhtaudutaan kuin auton tai asunnon ostamiseen; jos ajatellaan että parempaan on varaa niin kevyemmin perustein lähdetään vaihtamaan.
Individualismia ja kunnianhimoa palvotaan nykyään enemmän kuin sellaista maltillisuuteen ja nöyryyteen pyrkimistä.
Onko maltillista ja nöyrää sietää väärää ihmistä vuosikymmeniä? Täysin turhaahan se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko maltillista ja nöyrää sietää väärää ihmistä vuosikymmeniä? Täysin turhaahan se on.
Miksi mennä alun alkaenkaan naimisiin väärän ihmisen kanssa?
Aika moni ihminen yrittää elää vielä vanhojen ihanteiden mukaan (koulutus, parisuhde, yhteenmuutto, avioliitto, lapset). Sitten jossain kohtaa lasten kasvaessa tajuaa että ei tää ollu sitä mitä mä haluaisin. Tai tajuaa menneensä naimisiin ihan väärän ihmisen kanssa. Sit kun ei kumppanin kanssa löydy uutta tapaa olla ja elää, erotaan.
Itse olin 20v naimisissa, siitä ainakin 10v liian kauan Henkistä väkivaltaa, kontrollointia, kaikenlaista epätervettä. Ero oli hyvä ratkaisu.
Siinä viiden kympin tienoilla moni mies ja nainen havahtuu, että elämä yksin ilman puolisoa on paljon mukavampaa. Siinäpä se.
Nykyään on yleistä tuoda joka joulu joulupöytään aina uusi kumppani. Ja jokaista esitellään perheelle aina yhtä ihanana ja rakastettavana. Kumminkin sitten on aina niinsanotusti haluttu eri asioita elämältä eikä oltu edes valmiita yrittämään päästä niiden yli.
Parisuhde vaatii myös työtä. Ei suhteiden suuri määrä ole onnen tae.
Juu itse kyllä olen parisuhteessa niin kauan kun siinä on tyytyväinen ja se antaa enemmän kuin ottaa. En osaa nähdä itseisarvoa vuosikymmenten suhteella. Jos tulee sopivampi vastaan niin miksei siihen vaihtaisi. Ei moneenkaan asiaan elämässä kannata vaan tyytyä.
Koska eivät eroa. Next.