Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muistatteko sen ihanan irtokarkkien makean tuoksun entisajan kioskeissa?

Miks aina tätä
26.09.2022 |

Kun myyjä avasi luukun, leyhähti sellainen ihana mansikkaremmien, hedelmämerkkareiden ja king kongien makea tuoksu. Jos oli kiire niin otti vain vitosen karkkipussin joita oli sellaisessa pikkukorissa mistä sai valita.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo muistan. Oi niitä ihania aikoja.

Vierailija
2/8 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtotupakkaa myytiin myös kioskeissa. Oli mennyt vuosia kun siskoni sanoi että olin velkaa irtotupakeista . En koskaan olisi uskatanut ostaa enkä edes röökannut.Mutta näin vaan oli väittänyt kioskin täti! Ja maksettava oli äidin. Noloa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaanitkin tuoksuivat. Ja appelsiinit! Ja ne super-mehukkaat kuhmuraiset päärynät... Lakritsikin tuoksui. Oli tosiaan sellainen karamellimainen tuoksu aina ilmassa.

Hedelmät eivät ole enää tuoksuneet sen jälkeen, kun Suomesta tuli EU-maa. Kaikesta on tullut yhä mauttomampaa ja hajuttomampaa.

Vierailija
4/8 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appelsiinien aromi (ennen kuorimista) oli huumaava. Isoja, punertavsn oransseja, painavia hedelmiä jotka olivat todella makeita!

En tajua kuka sitä kuivaa, mautonta tai oikeastaan pahan makuista appelsiinia haluaa tosissaan syödä?! Egyptiläiset sun muut näyttää niin kamalilta, etten söisi niitä vaikka maksettaisiin.

Vierailija
5/8 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan. Ysäri<3 ostin 6 vuotiaana vuonna 1996 suklaatupakkaa eli ihan tupakan näköinen suklaakarkki ja sitä muka "polteltiin" ihmisten ilmoilla. Muistan muutaman mummon kauhistuneen reaktion :)

Vierailija
6/8 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti oli kioskimummo. Koska kioskissa oli rajallisesti varastotilaa, niin tiettyinä päivinä oli eteinen täynnä niitä laatikoita. Kävi joku semmoinen karkkiauto kerran kuukaudessa. Äkkiä sinne kioskille tuli tilaa. Siihen aikaan ei myyty irtokarkkeja juurikaan vielä kaupoissa, joten äkkiä ne meni kaupaksi, ei kauaa tarvinnut kotona varastoida. Kyllä ne irtokarkit ja tupakka taisivat olla ne tuotteet, millä mun lapsuudessa on maksettu iso osa meidän perheen kuluista. Lisäksi se unohtunut maitotölkki tai kerma, kerma oli yksi menekkituote. Olin minäkin välillä siellä, mutta ei se myyjänä toimiminen ollut minun juttu, aika nopeasti etsin säänöllisemmän kesätyön ulkopuoliselta. En ollut lihava lapsi. Kun karkkeja oli kotona näkyvillä, ei niitä koskaan edes tehnyt mieli. 

Vierailija
7/8 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kaupungilla tuoksuu välillä ihanille irtokarkeille, kiitos Fazerin karkkitehtaan. 🍬🍭🍫Saadaan vielä muutama vuosi haistella

Vierailija
8/8 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se ääni mikä tuli siitä kun kauha pyöri lasipurkissa, kun täti keräili nameja!