Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko nuoret muka tulevaisuus :D

pesukoneenkarhu
25.09.2022 |

Tarkoitan mitä sanon. Kertokaahan nuoret miten muka pelastetaan maailma kännykästä käsin ja vaikkapa juhlimalla :D Tämä tulee itse 14v yläasteopiskelialta ja kun nyt katsoo ympärilleen niin huhhuh mitä porukkaa... Ajatella että osa aikuisista suomalaisita saa elantonsa youtubesta ja vetämällä Suomen lapset turhanpäiväisiin trendeihin, kauaksi pois terveestä järjestä -kenellä muulla tuhlattiin rahaa cocaolaan ja mentoksiin somehaasteen takia ei edes muutamaa vuotta sitten? Ja eihän se nyt niin vakavaa olekaan, mutta kun mikään muu ei kiinnosta, kuin ne trendihaasteet, siinä vaiheessa herää kysymyksiä. Olen todella huolestunut nuorten asenteesta oppimiseen ja eritoten lukemisen vähentymisestä. Olenko todellakin itse se nalkuttava mummo, koska mielestäni pitäisi keskittyä tärkeämpiin asioihin, kuten omien kiinnostuksien harjoitteluun ja toteutukseen ja oman maailmankuvan rakentamiseen, mitä mieltä olen, kuinka voin vaikuttaa..jne.. Tai siis, entä jos nuoria ei enää kiinnosta vaikkapa äänestys? Siksi koska eivät tiedä mitä mieltä ovat, eivätkä jaksa selvitää?? Kertokaa vähän hulistanne seuraavaa sukupolvea koskien. Eihän se voi olla niinkään että Tiktok kiinnostaa enemmän kuin kaikkien tulevaisuus:D

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret ovat väistämättä tulevaisuus. Ainahan ne ovat olleet huonoja. Tai no aina ja aina mutta antiikin kreikasta asti ainakin. Vielä 60 luvulla syntyneillä oli siinä mielessä helppoa että kaikille löytyi töitä. Mut joo haukutaan taas kerran nuoriso. 

Vierailija
2/8 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajan kulkusuunta määrää että näin on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret ovat väistämättä tulevaisuus. Haluat sinä sitä tai et.

Vierailija
4/8 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minuakin ärsyttää, että joudun tekemään fyysisesti raskasta työtä paskalla palkalla ja samalla nuoret tienaat TikTokilla, mutta ei se nuorten vika ole. Olen tyytyväinen jokaisesta nuoresta, joka tienaa omat rahansa. Kyllä minua enemmän huolettaa ne paineet, joita me nuorille luodaan. Vain parhaat saavat opiskelun paikan, jonka haluavat. Ei minullakaan riittäisi motivaatio nykypäivän koulumaailmassa. Nuoret voivat todella huonosti, ensin pitäisi saada lisättyä nuorten hyvinvointia. Jos asenne on aina se, että nuoria ei kiinnosta, niin nuoria on vaikea saada mukaan. Ei minuakaan alaikäisenä äänestäminen kiinnostanut, sillä en saanut äänestää. Eikä minulla ollut mitään valtaa päättää mistään. Ja jos minulla olikin joku ajatus maailmasta, niin usein vastaukseksi sain, että olet vielä niin nuori ettet ymmärrä näitä asioita. Tämä sama kohtelu jatkuu vielä työelämässä yli 20. Ymmärrän hyvin, että nuoria kiinnostaa enemmän TikTok kuin opiskelu. Antakaa nuorten olla nuoria älkääkö koko ajan olko vaatimassa jotakin.

Vierailija
5/8 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet nuorethan ovat sekaisin aktivismista ja sosiaalisesta oikeudesta että kyllähän heitä asiat kiinnostaa.Ikävä kyllä nämä tapaukset ovat yleensä äärilaita tyyppejä jotka tuntuvat tekevän enemmän pahaa kuin hyvää.

Vierailija
6/8 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuoria tarvi äänestäminen kiinnostaakaan,äänestävät kuitenkin vain tunteella eivätkä logiikalla.Tosin niin tuntuu suurin osa aikuisistakin tekevän.

Vierailija
7/8 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret kasvavat kyllä ja kehittyvät fiksuiksi ihmisiksi. Sitten he rakentavat maailmasta taa vähän paremman paikan. Näin on aina tapahtunut.

Vierailija
8/8 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukas muu se tulevaisuus on ku nuoret ? ollaanko me keksitty joku tapa elää ikuisesti vai mitä olen missannut ? vanhat ihmiset ovat tulevaisuus nykyisin vai ? 

kyllä niitä fiksuja nuoria on myös , yleensä vain huonommat omenat saavat kaiken huomion. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän