Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perfect Home -sisustustavarat - myyjän työ, tulot

Vierailija
23.09.2022 |

Hei, höppänä mummoni on alkanut Perfect Home myyjäksi noin vuosi sitten. Hän on ihan pihalla asioista ja netin kauttakin tuntuu olevan vaikea saada tarkempaa tietoa PH:n myyjiin kohdistuvista vaatimuksista ja sopimusehdoista.

Mummo on saanut aikoinaan aloituspakkauksen ja tilannut myös itse lisää tuotteita. Osan tuotteista hän on onnistunut myymään eläkeläiskerholaisille, osa on vielä kaapissa.

Yhteensä hän on maksanut pankkitilitietojen mukaan PH:lle vähän yli 800 euroa. Nyt hänelle tuli sähköpostia, että hänen pitäisi saada myyntiä aikaiseksi 1500 euron edestä, tai muuten hänen pitää palauttaa aloituspakkaus, joka lienee markkina-arvoltaan muka n. 700 e arvoinen ja ko. firmalle varmaan tosi paljon edullisempi hankintahinnaltaan.

Tietääkö joku miten tuo homma toimii? Mummoni on kuitenkin laittanut PH:lle rahaa jo yli 800 euroa ja jos aloituspakkauksen arvo on sitä pienempi, niin eikö sen pitäisi riittää, että on sujut ja voi lopettaa toimimasta myyjänä? Mummoni ei halua, että alan soittelemaan PH:lle, etteivät he luule hänen olevan ihan höppänä - mitä hän kuitenkin jo on.

Kiitos paljon neuvoista.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo joku uusi verkostomarkkinointi/pyramidipeli? Äkkiä mummu siitä eroon.

Vierailija
2/17 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo joku uusi verkostomarkkinointi/pyramidipeli? Äkkiä mummu siitä eroon.

En oikein tiedä, onko kyse verkostomarkkinoinnista. Olisi tosiaan hyvä saada mummo pois hommasta siten, ettei PH ala velkomaan häneltä mitään enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko tähän aloitukseen kenelläkään neuvoja?

Vierailija
4/17 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Mutta tonne vaan yhteydenotto ja esität kiinnostunutta aloittamaan myynnit. Varmasti auliisti kertovat.

https://perfecthome.com/fi/edustaja#merchant-form

Oisko mummulla tallessa sähköposteja ym. Niistä voi myös löytyä sopimusehdot mihin mummu on menny sitoutumaan.

Vierailija
5/17 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän on tilannut 800 euron edestä lisää sisustustavaraa niin ei hän sillä ole aloituspakkausta kuitannut.

Onko se tallessa? Palauttaa sen ja thats it.

Ei kai aloituspakkauksesta kuulu mitään myydä? Ne on ne mitä laitetaan esille ja sitten kuvastosta tilataan. Näin ainakin luulisin?

En siis itse ole koskaan toiminut myyjänä missäön mutta kutsuja olen pitänyt.

Olen pitänyt myös aikanaan PH kutsuja. Huomasin että ne ihan samat sisustustavarat on myynnissä esim löytötexissä ja varmaan 5 kertaa halvemmalla 😆

Jos aloituspakkaus ei ole tallessa niin olisin yhteydessä sinne puljuun ja selittäisin tilanteen. Mummun vastusteluista huolimatta ellei mummu sitten halua maksaa 1500 euroa?

Vierailija
6/17 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Mutta tonne vaan yhteydenotto ja esität kiinnostunutta aloittamaan myynnit. Varmasti auliisti kertovat.

https://perfecthome.com/fi/edustaja#merchant-form

Oisko mummulla tallessa sähköposteja ym. Niistä voi myös löytyä sopimusehdot mihin mummu on menny sitoutumaan.

Kiitos vinkistä ja linkistä. Sehän tässä erikoista onkin, että mummon sähköpostissa oli joku kaavake, minkä hänen piti lähettää henkilökortin kopio siihen liittäen. Siinä luki sitten teksti, että hän on tutustunut liitteenä oleviin sopimusehtoihin, joihin sitoutuu (ei sanatarkasti noin, mutta asiana noin), mutta niitä sopimusehtoja hänelle ei ole tullut, ei sähköpostina, eikä hänen mukaansa kirjeenäkään.

Vierailija
7/17 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hän on tilannut 800 euron edestä lisää sisustustavaraa niin ei hän sillä ole aloituspakkausta kuitannut.

Ei kai aloituspakkauksesta kuulu mitään myydä? Ne on ne mitä laitetaan esille ja sitten kuvastosta tilataan. Näin ainakin luulisin?

Olen pitänyt myös aikanaan PH kutsuja. Huomasin että ne ihan samat sisustustavarat on myynnissä esim löytötexissä ja varmaan 5 kertaa halvemmalla 😆

Jos aloituspakkaus ei ole tallessa niin olisin yhteydessä sinne puljuun ja selittäisin tilanteen. Mummun vastusteluista huolimatta ellei mummu sitten halua maksaa 1500 euroa?

Kiitos noista tiedoista. Olet varmasti oikeassa, ettei aloituspakkauksesta mitään myydä. Ongelma on se, että höppänä-mummo ei ole tajunnut asiaa, vaan on antanut esim. sukulaisille lahjaksi aloituspakkauksen tuotteita. Lisäksi hän on tilannut muita PH:n tuotteita kotiin. Eikä hän enkä minä kumpikaan tiedetä, mitä tuotteita tarkalleen kuuluu aloituspakkaukseen. Niitä on mummolla luultavasti aika vähän, joten pitääköhän ne palauttaa osittain ja korvata rahalla loput. Käsittääkseni aloituspakkauksen arvo ei ole PH:lle iso, vaikka se on markkina-arvoltaan kai n. 700 e. Miksi mummon pitäisi maksaa PH:lle 1500 euroa?

Vierailija
8/17 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäksi mummon piti maksaa toimintansa aloitusmaksuna 100 euroa PH:lle. Se ei ollut kuitenkaan maksu aloituspakkauksesta. En tiedä maksun perusteluja.

En halua tässä moittia PH:n toimintaa, vaan selvittää, miten mummo pääsee siitä eroon, kun hänellä ei ole kykyä myyntihommaa tehdä.

Vierailija
9/17 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry, eräällä toisella sivustolla luki, että se 100 euroa olisi nimenomaan maksu siitä aloituspakkauksesta. Eli mummo on sen maksanut ja tilittänyt PH:lle  myös muita maksuja vähän yli 800 euroa.

Hänellä on edelleen sekalaisia PH:n tuotteita kotona. Myyntiä tuosta 800 eurosta on jonkin verran, mutta en tiedä tarkkaa summaa. Hän on kai ostanut tuotteita itse, jotta saisi sen 1500 euroa täyteen.

Vierailija
10/17 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa PH:n esittelöiden ansio ja -bonusohjelman tiedot:

https://docplayer.fi/53908563-Ansio-ja-bonusohjelma.html

Vierailija
11/17 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, tuosta pääsi hyvään käsitykseen, miten homma toimii. Tajusin vielä vahvemmin, että 80-vuotiaalle, ihanalle höppänä-mummolleni homma on ihan liian haastava eikä itsellänikään ole motiivia eikä aikaa (pienet lapset) tuohon hommaan lähteä, jotta myyntiä saisi aikaan sen vaaditun 1500e.

Kuluttajaneuvontakaan ei voi auttaa, kun ei ole kyse yrityksen ja asiakkaan asiasta, vaan yrityksen ja "työntekijän", vaikkei kyse ole työntekijästäkään eikä itsenäisestä yrittäjästäkään, joka PH:lle hommia tekee. Aika kimurantti juttu. EIkä mummolla ole todellakaan ylimääräistä rahaa maksaa PH:lle. Siksi hän hommaan lähtikin, jotta saisi jostain rahaa pienen eläkkeen tueksi.

Vierailija
12/17 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä en käsitä. Jos mummos on jo maksanut aloituspakkauksesta 100 euroa ja maksanut lisää varmaan noista katalogeista ja rahdeista ja lisäksi maksanut ko. firmalle yli 800 e, niin käsittääkseni firma ei jää miinukselle, vaikkei mummos enää mitään heille maksaisikaan tai edes palauttaisi osin hävittämäänsä aloituspakkausta.  Ehkä siinä sopimuksessa kerrotaan, että myyjän pitää maksaa isot korvaukset tms. jos ei toimi just oikein. Harmi, ettei sopimusta mummoltasi löydy.

Vierailija
13/17 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos noista tiedoista. Olet varmasti oikeassa, ettei aloituspakkauksesta mitään myydä. Ongelma on se, että höppänä-mummo ei ole tajunnut asiaa, vaan on antanut esim. sukulaisille lahjaksi aloituspakkauksen tuotteita. Lisäksi hän on tilannut muita PH:n tuotteita kotiin. Eikä hän enkä minä kumpikaan tiedetä, mitä tuotteita tarkalleen kuuluu aloituspakkaukseen. Niitä on mummolla luultavasti aika vähän, joten pitääköhän ne palauttaa osittain ja korvata rahalla loput. Käsittääkseni aloituspakkauksen arvo ei ole PH:lle iso, vaikka se on markkina-arvoltaan kai n. 700 e. Miksi mummon pitäisi maksaa PH:lle 1500 euroa?

En mäkään tajua miksi pitää maksaa 1500 euroa mutta jos se lukee sopimuksessa että pitää niin on kyllä varmaan pakko?

Ellei pysty todistamaan että mummo ei ole tuöhön soveltuva esim muistiongelmien takia. Onko tällaisesta mitään todistetta? Ei varmaan jos mummu kiistää asian eli ei suostu lääkäriin? Voisiko tämä olla nyt se tilaisuus saada mummu lääkäriin? Sanoa että koitetaanko nyt vielä jotain vai maksatko 1500 euroa?

Vierailija
14/17 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa kyllä hirveetä p*skaa :,D Kamat samaa laatua kuin tokmannilla tai halpahallissa, et aika kovin tossa saa kyllä myydä jotain tienatakseen (itselleen). Suurimmat tuotot toki menee tolle lafkalle joka maksattaa ison osan kuluistaan näillä myyjäraukoilla.

Vierailija
15/17 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa kyllä hirveetä p*skaa :,D Kamat samaa laatua kuin tokmannilla tai halpahallissa, et aika kovin tossa saa kyllä myydä jotain tienatakseen (itselleen). Suurimmat tuotot toki menee tolle lafkalle joka maksattaa ison osan kuluistaan näillä myyjäraukoilla.

Niinpä!

Vierailija
16/17 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä edes samaa laatua vaan täysin samoja tavaroita!

Ihan identtisiä mutta monta kertaa halvemmalla.

Vierailija
17/17 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mäkään tajua miksi pitää maksaa 1500 euroa mutta jos se lukee sopimuksessa että pitää niin on kyllä varmaan pakko?

Ellei pysty todistamaan että mummo ei ole tuöhön soveltuva esim muistiongelmien takia. Onko tällaisesta mitään todistetta? Ei varmaan jos mummu kiistää asian eli ei suostu lääkäriin? Voisiko tämä olla nyt se tilaisuus saada mummu lääkäriin? Sanoa että koitetaanko nyt vielä jotain vai maksatko 1500 euroa?

Hän on muistitesteissä käynyt. Ei ole kaikki ok, mutta ei ole vielä valmista diagnoosiakaan.

Mietin, olisiko tosiaan käynyt niin, ettei mummo ole koskaan edes nähnyt sopimusta, johon on sitoutunut. Ei sitä ainakaan sähköpostilla ole hänelle lähetetty. Se sitoutumispaperi kyllä lähetettiin. Vähän outoa jotenkin.