Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selkäkipu, johon laihdutuskaan ei auttanut

Vierailija
17.09.2022 |

Olen kärsinyt ehkä kymmenisen vuotta alaselkäkivuista. Magneetissa ei löytynyt mitään. Olen saanut kaiken mahdollisen hoidon ja kiertänyt kaikki mahdolliset asiantuntijat. Harrastan paljon liikuntaa. Olen loistavassa kunnossa. Viimeisimpänä pudotin 35 kiloa painoa, koska tietysti vähän joka paikassa annettiin ymmärtää, että vika on ylipainossa. Näin tietysti itsekin luulin. Mutta selkäkipu ei vaan lähde. Se on pysynyt täysin samanlaisena. Nyt en enää tiedä mitä tehdä? Vatsalihakset ovat erinomaisessa kunnossa. Osteopaatit, fysiatrit, kiropraktikot, jäsenkorjaajat, akupunktio, faskiakäsittelyt ja kymmeniä kertoja fysioterapiaa ja muita hoitoja käytynä. Mitä seuraavaksi?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja myöskään lepo ei auta. Pidin lepo on ollut neljä viikkoa Sänky on vaihdettu ainakin kahdesti. Kengät tietysti vaihtuneet kymmeniä kertoja. Varsinkin paikallaan seisominen kipeyttää selän pahasti. Burana toimii onneksi kipuun, mutta olen syönyt sitä lähes päivittäin tämän ajan.

Vierailija
2/13 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni alkoi jäätävä alaselkäkipu 22v. Ei auttanut liikunta, ylipainoa ei ollut ja välillä kävin lääkärissäkin, koska kipu oli niin sietämätön.

Katosi kummasti kun lopetin hormonaalisen ehkäisyn...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin alaselkäkivuista ikävuodet 15-50.

Sitten kävin pätevällä fysioterapeutilla. Ei tarvittu kuin yksi jumppaliike 20 kertaa kummallekin puolelle joka ilta. Viikossa kivut hävisi, eivätkä ole tulleet takaisin.

Ole lattialla kyljelläsi, polvet koukussa.

Nosta ylempää jalkaa, edelleen koukussa, 20 kertaa.

Käänny ja tee sama toiselle puolelle.

Joku viisaampi tietää mihin tuo kohdistuu (lantion koukistaja?), mutta se on kuin taikatemppu, paitsi ei ole illuusio.

Vierailija
4/13 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kärsin alaselkäkivuista ikävuodet 15-50.

Sitten kävin pätevällä fysioterapeutilla. Ei tarvittu kuin yksi jumppaliike 20 kertaa kummallekin puolelle joka ilta. Viikossa kivut hävisi, eivätkä ole tulleet takaisin.

Ole lattialla kyljelläsi, polvet koukussa.

Nosta ylempää jalkaa, edelleen koukussa, 20 kertaa.

Käänny ja tee sama toiselle puolelle.

Joku viisaampi tietää mihin tuo kohdistuu (lantion koukistaja?), mutta se on kuin taikatemppu, paitsi ei ole illuusio.

Pilatesliike. Pilatesta olisin tullut itsekin ketjuun ehdottamaan.

Vierailija
5/13 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos jumppaohjeesta. Tuttu liike, tein sitä viimeksi toissapäivänä salilla. Ei tosin kuulu mun vakioliikkeisiin, mutta pitääpä lisätä ohjelmaan. Mulle jo liike on tosi kevyt. Lähinnä herkistelen sillä pakaroita joko ennen tai jälkeen pakaratreenin.

Vierailija
6/13 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilatesta voisi kokeilla. Harrastin sitä aikoinaan vuosia, joten liikkeet tuttuja.

Vierailija
7/13 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venyttelyt auttaa ja rullaus rullalla.

Vierailija
8/13 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että kun venyttely ja rullaus auttaisivatkin. Sittenhän tämä olisi helppoa. Molemmat ovat kuuluneet jo vuosia lähes päivittäiseen treeniin.

Vierailija
9/13 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko iliopsoas kireä? Jos istut paljon, nukut sikiöasennossa, jne tämä voi olla syy. Kireä iliopsoas vetää lantiota huonoon asentoon, jolloin alaselkä kipeytyy.

Vierailija
10/13 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites paths ja sänky?

Vierailija
11/13 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tuo ylipaino ehti tehdä vahinkoa kunnolla..

Vierailija
12/13 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin vuosikymmeniä kroonisesta kivusta, kivun syy ei selvinnyt. Olen nyt käynyt pari vuotta omt-fysioterapeutilla, ja kipu on huomattavasti helpottanut. Paljon hyviä ohjeita olen sieltä saanut. Enpä olisi uskonut.

Vierailija
13/13 |
17.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut, että kaikki alaselkää venyttävä pitää jättää tekemättä. Esim mustikoiden poimiminen on yksi pahimmista! Pystyin sen tekemään, kun vartin välein pidin tauon ja kävelin ja tein joogasta tuttua silta-liikettä kolmisenkymmentä aina välillä. Ja jos vaikka aamulla tuntuu selässä eikä ehdi jumppailla, suihkautan magnesiumsuihketta selkään, se tuntuu myös helpottavan! Mutta älä venytä, se saa nikamavälit entistä löysemmiksi ja silloin on hermot herkällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme