Pääseekö päiväkotiin tekemään sijaisuuksia ilman koulutusta?
Otsikossa kysymys. Itselläni on taloushallinnon koulutus, mutta kiinnostaisi nyt hoitovapaalla tehdä satunnaisesti esimerkiksi ilta- ja viikonloppuvuoroja päiväkodissa.
Kommentit (19)
Ei pääse, Seuren keikkalaiseksi voit päästä. Ja päiväkodit ei ole auki la-su ja ilta/yöaikaan vain ns ympärivuorokautiset.
Rikosrekisteriote tsekataan kaikilta, sen jokainen tilaa ja maksaa itse.
Nykyään päiväkoteihin pääsee tekemään sijaisuuksia ilman minkäänlaista koulutusta, tai edes suomenkielentaitoa.
" Ei pääse, Seuren keikkalaiseksi voit päästä. Ja päiväkodit ei ole auki la-su ja ilta/yöaikaan vain ns ympärivuorokautiset.
Rikosrekisteriote tsekataan kaikilta, sen jokainen tilaa ja maksaa itse."
Keikkalaiset just tekee niitä sijaisuuksia. Eli ovat sijaisia.
Kyllä nykytilanteessa meilläkin on sijaisina vaikka ketä ja millä koulutuksilla. Kaikilla ei edes kieli hallussa tai kokemusta. Vuorohoitopaikoista tai iltahoitotaloista voi kysyä.
Vierailija kirjoitti:
Ei pääse, Seuren keikkalaiseksi voit päästä. Ja päiväkodit ei ole auki la-su ja ilta/yöaikaan vain ns ympärivuorokautiset.
Rikosrekisteriote tsekataan kaikilta, sen jokainen tilaa ja maksaa itse.
Vuoropäiväkotia tarkoitinkin. :)
Ap
Rikosrekisteriäkään ei tarvitse jos heittää keikkaa alle 3 kk.
Eiks jännää? Tuon faktan voi ihan tarkistaa ellei usko että näin on.
Pääsee keikkalaisena tekee sijaisuuksia, muttei taida olla tarjolla ilta-/viikonloppuvuoroja.
Siellä sitä on nykyään kirjavaa porukkaa laadukkaassa varhaiskasvatuksessamme,
kokonaiset päiväkodit pyörii näillä mitä sattuu saamaan -sijaisilla.
Kuka muuten hoiti lastasi tänään? Tiedätkö?
Ja millä taustalla?
Asia selviää sinulle hetkessä kun otat kontakti kaupunkisi kuntasi Päivähoito virasto.
Vierailija kirjoitti:
Asia selviää sinulle hetkessä kun otat kontakti kaupunkisi kuntasi Päivähoito virasto.
Tällä kellonlyömällä on varmaan turha yrittää.
Seuren kautta lyhyt kurssi ja sen läpäisy antaa mahdollisuuden tehdä päiväkodissa keikkaa.
Pääseeköhän sijaiskeikoille ilman kokemusta niin ettei ole kokemusta siitä lastenhoidostakaan? Motivaatiota on ja tykkään lapsista, mutta olen vain leikkinyt lasten kanssa. Tai no kerran vahdin kaverin 2-vuotiasta kun kaverini kävi suihkussa ja soitti yhden puhelun toisessa huoneessa.
Normaalisti pitää olla koulutettu varhaiskasvatuksen asiantuntija jotta voi työskennellä varhaiskasvatusyksikössä, mutta poikkeuksia tehdään työvoimapulatapauksissa.
Kuntakohtainen juttu. Kannattaa tiedustella paikallaisesta seuresta, että vaaditaanko teidän kunnassa sijaisilta koulutus.
No ei ne keikat olenilyoja eikä viikonloppuna
Iltahommia voit saada kaupoista ja ravintoloista
Viikonloppuvuoroja eivät tahdo saada edes pätevät. Päiväkoteja on niin vähän auki viikonloppuisin. Iltavuoroista en tiedä.
Lehmä kaatuu sienen päälle. Sieni litistyy.
Pas kaa tirskuu sienestä. Lehmän alla ruskea läikkä. Haju melkoinen. Taju meinaa lähteä.