Kokemuksia seuraavista helsinkiläisistä päiväkodeista?!?
- Päiväkoti Aleksi
- Päiväkoti Kamppi
- Päiväkoti Pentinkulma
- Päiväkoti Immola
Kiitos, jos jotain infoa saisin! Kyseessä 3 vuotias eloisa poika.
Kommentit (16)
Pieni päiväkoti, kolme ryhmää. Johtajana nykyään tosi mukava mies. Olin todella iloinen kun saimme lapsellemme paikan tuosta pk:sta, mutta viimeisen vuoden aikana taso on mielestäni laskenut. Yhdessä rysäuksessä sieltä jäi monta hoitajaa pois (mammikselle pari, eläkkeelle, toiseen työpaikkaan), joten varmaan se on suurin syy siihen, ettei pk tunnu enää samalta kuin silloin ennen. Lapset on enimmäkseen akateemisten ja "pukumiesten" lapsia, koska alue on sellainen. Tarhassa ei ole "etnisiä" lapsia näkynyt.
Kysy, niin koitan vastata.
Päiväkodeissa on aina jonkin verran vaihtuvuutta hoitajissa, mutta miten mielestäsi taso on laskenut? Eikö nykyiset hoitajat miellytä? Kertoisitko enemmän noista ryhmistä. Kuinka monen vuoden kokemus sinulla on kyseisestä paikasta?
Itse olen kuullut pelkkää hyvää Immolasta ja olen menossa sinne tutustumaan piakkoin. Otetaan vastaan myös vinkkejä asioista joihin kiinnittää huomiota.
Minäkin hypin kattoon riemusta, kun saimme Immolasta paikan. Hoitajat olivat hyvin omistautuneen tuntuisia ja ylpeitä Immolasta ja sen hyvästä maineesta (joka oli siis todella ansaittu). Sitten tosiaan tuli henkilömuutoksia paljon lyhyen ajan sisällä ja uusilla hoitajilla ei kaikilla ole juurikaan innostusta asialle. Aamusella saattaa joku uppo-outo 17v. olla vastaanottamassa lasta ja hänkin vähän "kahvilla" (karrikoiden). Ei ole kiva jättää lasta tällä fiiliksellä. Ennen tarhassa oli vain vakinaamat, nyt vakinaamoja on ehkä kolme ja muu porukka vaihtuu niin tiuhaan, ettei esim. hakiessa pihalla tiedä kuka on tarhan täti ja kuka jonkun vanhempi. Se vähän rassaa ja tosiaan se vanhan hengen katoaminen.
Kolme ryhmää: peukaloiset, tintit ja kotkat. Alle 3v.t, 3-5v.t ja eskarit. Meillä parin vuoden tarhaura takana. Mutu-tuntuma: parhaan ja "välittävimmän" hoidon saavat pienet ja eskarit, heidän ryhmiensä hoitajat/opet ovat hienoja tyyppejä. Tintit on ollut eniten muutoksen kourissa juuri näissä henkilövaihdoksissa ja se mielestäni näkyy (ja parin muunkin vanhemman mielestä). Poikasi olisi menossa ilmeisesti juuri tinttien ryhmään.
Valitsisin edelleen hoitopaikaksi Immolan miettimättä sekuntiakaan, mutta tuo vanhan tunnelman häviäminen vähän häiritsee. Toki uusien ihmisten tullessa meno muuttuukin, eikä siinä ole mitään pahaa. Nyt uusi+vanha porukka ei pääse sulautumaan oikein yhteen, kun vaihtuvuus on ollut suurempaa. Toki kesäaikakin on vielä mukana sopassa ja syyskuussa varmaan alkaa taas järjestäytyneempi arki toiminnan ja lapsiporukan vakiintuessa.
Milloin se hoito sitten alkaisi? Hesassa on aika vaikea saada kesken kauden mitenkään välttämättä toivomaansa päiväkotiin.
Minäkin hain viime vuonna 4.10. ja nyt elokuusta sain sen paikan.
Tiedän tilanteen. Sattuuko muuten joku tietämään, että onko keskustan päiväkoteihin "helpompi" päästä?
T: Ap
Odotetaan niin kauan, että paikka vapautuu.
Mutta sitten taas niihin tulee ruuhkanpurkua muilta alueilta. Meidän lapsi sai tosiaan nyt melkein vuoden jonottamisella paikan sieltä mistä haluttiin, keskusta-alueelta.
Noista mainitsemistasi Aleksi on minusta hyvä, Kampista eivät kaikki puhu kovin kauniisti. Siitä ei ole minulla silti omaa kokemusta, kunhan aikoinani itse kyselin...
2
... joku opiskelija sanoi että alueensa paras. Vironniemi Krunikassa on hyvä.
Päiväkoti oli ihan jees. Tosin johtaja oli mielestäni vähän vanhan aikainen (on varmaan jo eläkkeellä). Hänen mielestään pienten lasten paikka oli kotona, ei päiväkodissa. Koimme, että lapset olivat eriarvoisia. Puku tyyppien lapsia pidettiin sylissä/lellittiin enemmän kuin meidän duunareiden lapsia. Muutimme alueelta pois ja lapset menivät toiseen isompaan päiväkotiin.
pidettiin enemmän sylissä?
Tuskin sinä sentään tarhassa olit koko päivää? Ja jos lapsesi oli kerran pieni, tuskin hänkään osasi sinulle kertoa?
Minkä ikäisestä lapsesta oli kyse?
Pienten lasten paikka kun on kotona.
Pienet lapset kuuluu kotiin omien vamhempien kanssa, ei päiväkotiin. Moni tähän sanoo ettei ole varaa, mutta taitaa olla siitä kiinni ettei suostuta elämään pienemmällä. Edes se hetki kun lapset ovat pieniä? Eikös siitä onnellisesta, lämpimästä lapsuudesta voi jo vähän maksaakkin?!
En suosittele ainakaan Kampin 1-3v ryhmää. Ei löydy opettajalta sensitiivisyyttä, väsynyt lapsiin etenkin vilkaisin
Kokemuksia kaipaan edelleen näistä tarhoista!
Lapsi on 3 vuotta, joten jos tietoa ryhmistä myös, niin otan ilolla vastaan!
T: Ap