Oletteko huomanneet, että teitä pissattaa enemmän ovulaation aikaan?
Ihmettelen aina välillä, että miksi minulla tulee välillä n. 1-1 1/2vrk ajan sellainen pätkä kierrossa, että pissattaa ihan koko ajan. Yölläkin pitää rampata 23krt vessassa tälläin. Nyt olen huomannut, että se liittyy ovulaatioaikaan. Muilla samaa?
Kommentit (8)
Siis 2-3 krt yöllä, yleensä käyn 0-1 krt. Päivällä pissattaa myös jatkuvasti, vaikka olisi vasta käynyt vessassa. Viimeksi, kun tämä oire tuli, niin yritin olla käymättä vessassa, niin rakkoon alkoi sattua. Luulin jo, että alkoi virtsatulehdus mutta sitten muistin, että taitaa olla se aika kuukaudesta, kun saa juosta vessassa. Ap
Tiettyyn aikaan kierrossa tulee ms. pikapissahätiä, sillon ei odotella vaan lähimpään vessaan tahi puskaan on päästävä. Muuten ei pidätyskyvyssä ole häikkää. No, jospa tästä riesasta kohta pääsis...
Mulla on muuten ihan sama juttu. No silleenhän se on myös raskaudessa.
Joo. Itse oon kans usein nuorempana luullut että virtsis, kun tuntuu myös rakossa ärsytystä ja kipua, mutta ei se oo kun se ovis.
Onkohan tämä joku iän mukana tuleva ominaisuus, kun en muista, että nuorempana olisi ollut tätä vaivqa vaan se on alkanut nyt esivaihdevuosissa. Olen 40+. Toki nuorena tuli syötyä vuosia e-pillereitä, jolloin ei edes ollut ovista. Ap
Joo, olen. Ennen ovulaatiota on turvotusta, joska sitten onneksi ovulaation jälkene poistuu pissana.
No en totisesti ole.
Pelkkää luulotautia tuollainen.
Ei tosiaan. Aineenvaihdunta ihan jumissa ovulaatiosta menkkoihin. Kun vuoto alkaa, niin paino laskee 2-3kiloa