Ihaileeko joku muu yli kaiken lääkäreitä?
Kommentit (9)
loppujen lopuksi aika harvan kelvollisen lääkärin olen tavannut.
noin muuten ihailen kaikkia, jotka osaavat ammattinsa. monesta lääkäristä paistaa silti läpi se, että vaikka kuinka osaisi hommansa teknisesti, on aika pökkelö ihminen sitten muuten :)
vähän samantyyppistä jengiä kuin vaikka it-koodarit :)
Tekevtä tärkeää työtä, pitkiä päiviä ja silti ihmiset aina jaksaa niille aukoa päätään.
Olen lääkäri itse, eikä yleisesti ottaen tätä ammattikuntaa kannata pelkän ammatin takia ihailla. Hienoja yksilöitä on toki joukossa, kuten muissakin ammattiryhmissä, ja päin vastoin.
Henk. kohtasesti en millään muistaisi niin käsittämätöntä määrää nippelitietoa, en olis pärjänny opiskellessa. Mutta yhtälailla arvostan minkä tahansa alan osaajaa, oli se sitten lääkäri tai siivooja.
Mikä siinä onkin, että jos ei potilas itse tiedä epäillä jotain sairautta, niin takuuvarmasti diagnoosi menee päin peppua. Selkeilläkin oireilla tarjoavat jotain ihan muuta diagnoosiksi tai sanovat, että katsellaan nyt vielä/jos ei auta, tule uudelleen.
Hoida sitten omat tautis ihan itse kotona
myöskään lähetteitä leikkausta varten jne. (osa ollut leikkausta vaativia toimenpiteitä, kun lääkäri ehdottanut virtsatietulehdusta, osa jotain muuta antibiootit/lääkkeet vaativaa)
-7-
Kaikkia lääkäreitä en ihaile, mutta joitakin kyllä.