Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähihoitaja, Oulu: pitää saada 2000-3000 enemmän palkkaa

Yksi kansalainen ja asiakas Oulusta
12.09.2022 |

Minulle eräs Oulun kaupungin kotihoidon lähihoitaja avautui heidän pitävän saada 2000-3000€ enemmän palkkaa. Ehdotus lukea sairaanhoitajaksi parempaan työhön paremmalle palkalle sai aikaan halveksuvalla tuhauksella toteamuksen palkan eron olevan mitätön summa.

Pitää yrittää parhaani pysyä poissa kotihoidon asiakkuudesta, tappelin asiasta iltapäivällä sos tt:n kanssa juuri kiivaasti. On muutenkin tullut syyllistetyksi sieltä sun täältä. Nyt tuntuu ihan kuin olisin kehdannut viedä pressan tai valkotakkisten aikaa. En tiennytkään olevani sellaisten tirehtöörien kanssa tekemisissä, palkankorotukset pitäisi olla monissa tonneissa. Eikö ne ole väittäneet koko ajan että "ei millään pärjää".
Miksi eivät sano suoraan niin että olemme ahneita ja tahdomme elintasoa ja millä törsätä ja mihin tuhlata ja kuluttaa? Kunnioittaisin sitä paljon enemmän. Olen yrittänyt olla puolueeton tai puolella, koska meilläkin ennen on ollut sairaanhoitajaa, terveydenhoitajaa, jopa terveydenhuollon alan open paperit omaavaa perheessä.

Nyt repesi kyllä jo täälläkin!

No minulle jää Pakko Pärjätä- rahaksi nykyään sosiaalitoimen mielestä kotihoitoa tarvivana rollaattorikulkuisena ja monia vuosia sairauslomalla olleena, todennettavasti kaatuilevana, rampana mutta Kelan mielestä yhtäkkiä "työkykyisenä" (hillitöntä naurua) se kuulu viissatanen. Kyllä, olen edelleen sairauslomilla, enhän minä ole saanut tässä toista kuuhun edes tukisukkia itse jalkaani. Olen kehdannut tarvita siihen apua. Anteeksi ihan jumalattomasti.

Ymmärrettävästi omavastuiden jälkeen hyvinkin vajaa se 500. Siis ruokaan, hygieniaan, olemattomiin vaatteisiin, avusta maksamiseen, ruoan kotiinkuljetukseen, puhelin- ja laajakaistan ym vastaaviin ei toimeentulotuessa huomioitaviin laskuihin kuten julkisen terveydenhuollon laskujen sellainen pino, että menen sekaisin niissä. Niihin mitä teillä muillakin on, ei sitten jää. Mm digi-sanomalehden peruin juuri tänään (17.90/kk) ja kai tuo 200M laajakaistakin on peruttava, vaikka se onkin vain 15 euroa. Sitten en pysty ajamaan enää asioitani koska en näe kännykällä virallisia asioita hoitaa. Lasit on 27 tai 28v vanhat, nämä parhaat. En muista varmaksi. Pitänee ottaa edunvalvonta koska ei näe eikä ole rahaa, mutta sekin maksaa kuulemma satasia vuodessa. Voi voi, suo siellä ja täällä mutta mitäs siitä:

Sääliä pitääkin niitä, jotka lienevät muutaman tonnin miinuksella itse valitsemiensa kulutuksen laajuuden tai vaatimansa elintason vuoksi. Eivätkä siis pärjää. Ja siksi pitäisi saada muutaman tonnin palkankorotus, koska eihän nyt muuten millään pärjää. On kyse silkasta pärjäämisestä. Ymmärrettäväähän se on, että jos on isot luulot itsestään, isot menot, ja isot hingut, pitäähän sitä toki olla vastaavat tulotkin. Eihän sitä muuten pärjää!

Voi jumal*vita, kuten vanhukset sanoivat eläessään, tietyntyyppisiin asioihin.
Oulu kuittaa.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan