Miten Suomi voi olla muka onnellisin maa kun tämä on kirjaimellisesti vanheneva ja kuoleva maa?
Ellei sitten ole Suomessa vielä keksitty jotain viisasten kiveä jolla voi olla kuolematon. En ole ainakaan tällaisesta kuullut.
Vai ollaanko täällä sitten onnellisia siitä kun Suomi vanhenee ja kuolee? Enpä ollut tuota ajatellut. xD
Kommentit (34)
No kun naiset väittävät olevansa onnellisia ilman miehiä ja lapsia.
Missähän maassa kansalle ei uskotella, että ollaan maailman onnellisinta kansa?
Ihminen on yleensä onnellisin vanhempana. Ja kuolema tulee kaikille, ei siitä tarvitse välittää.
Miks näitä samoja ketjuja syntyy uusia kokoajan?
Vierailija kirjoitti:
Miks näitä samoja ketjuja syntyy uusia kokoajan?
Varminta laittaa tämmöisiä hyväksi havaittuja niin ei poistu.
Luulen että tuo "onnellisuus" on saatu tulokseksi huonosti muotoillulla kyselyllä.
Kun kysytään, oletko onnellinen (rasti ruutuun: kyllä / ei), suomalainen kohauttaa olkapäitään, ajattelee "no en minä onnetonkaan ole" ja rastii vaihtoehdon "onnellinen".
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on yleensä onnellisin vanhempana. Ja kuolema tulee kaikille, ei siitä tarvitse välittää.
En edes tiedä mitä sanoa kommentistasi? Kuolemasta ei tarvitse välittää? No huhhuh... pimeää settiä.
Kyse on kylläkin tyytyväisyydestä ja ikärakenteeltaan ikääntynyt kansakunta on luontevammin tyytyväinen kuin nuori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En edes tiedä mitä sanoa kommentistasi? Kuolemasta ei tarvitse välittää? No huhhuh... pimeää settiä.
Elä nyt tässä hetkessä. Turhaan sitä kuolemaa murehdit, se tulee kun tulee etkä sille mitään voi.
Suomalaiset ovat onnellisia, koska ovat niin iloisia. Iloisuus on valttimme, ja koska olemme niin iloisia, siis onnellisia, rakastamme huumoria, koska se tekee ihmisen iloiseksi. Tälläkin palstaa kukkii huumori korkeimmassa rekisterissä, joka on osoitus siitä, että olemme iloista kansaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ovat onnellisia, koska ovat niin iloisia. Iloisuus on valttimme, ja koska olemme niin iloisia, siis onnellisia, rakastamme huumoria, koska se tekee ihmisen iloiseksi. Tälläkin palstaa kukkii huumori korkeimmassa rekisterissä, joka on osoitus siitä, että olemme iloista kansaa.
Heh.
Kyllä minä olen tullut onnellisemmaksi, mitä vanhemmaksi olen tullut. Nuoruus, sen ihannointi ja väkinäinen ylläpito näyttää tekevän ihmisistä onnettomia. En siis näe tässä syy - seuraus -suhdetta. Toisaalta, onko todella kyse onnellisuudesta vai tyytyväisyydestä? Useimmat meistä ovat tyytyväisiä, mutta todella onnellisia vain hetkittäin päivän aikana.
Suomesta on tulossa maailman moni kult tuurisin maa. Kantaväestö ei lisäänny ja ulkomailta lähes kaikista eri maista muuttaa tasaisesti ihmisiä Suomeen.
Ei kai tuossa onnellisuusrankingissä mitään psykologisia onnellisuustestejä tehdä :D. Siinä mitataan maan korruptiota, vapautta, luottamusta lainviranomaisiin, eliniänodotetta, bruttokansantuotetta jne. Ja näiden suhteen Suomessa asiat ovat aika hyvin verrattuna muihin maailman maihin. Pohjoismaathan siellä listassa keikkuu aika ylhäällä. Meillä on kuitenkin aika tasapainoiset yhteiskunnat hyvine sosiaaliturvineen ja tasa-arvoineen (verrattuna muihin maihin). Missäänhän ei ole täydellistä.
Vierailija kirjoitti:
Luulen että tuo "onnellisuus" on saatu tulokseksi huonosti muotoillulla kyselyllä.
Kun kysytään, oletko onnellinen (rasti ruutuun: kyllä / ei), suomalainen kohauttaa olkapäitään, ajattelee "no en minä onnetonkaan ole" ja rastii vaihtoehdon "onnellinen".
Ja viiitut! Sinun ja ap:n luulot eivät tässä ratkaise mitään, koska kyseessä ei ole mikään katugallup. Tutkimus on tehty mitattavissa olevia asioita vertaamalla.
Tarkoitat väestö ikääntyy? No siitä en olisi huolissani vaan tämän maan kaikista negatiivisista puolista jotka selkeästi näkyvät ja oireilevat mutta kansa vaan jostain syystä?????????????????????????????????? Ei halua nähdä.
Dementikkoa ei haittaa kakkahousuissa.
Kaikkialla synnytään, vanhetaan ja kuollaan.
Meillä ympäröivä yhteiskunta toimii niin hyvin että keskivertokansalainen voi myöntää olevansa tyytyväinen vallitseviin olosuhteisiin.
Niin olen minäkin, vaikka olen kroonisesti sairas ja 100% varmuudella vanhenen päivän kerrallaan ja lopulta kuolen.
Onko jollakin jotakin selitystä tähän? Eipä tämä ole kyllä edes ainoa argumentti tätä onnellisuus-huijausta vastaan.