Mies kiukuttelee kun en kuorinut perunoita ennen keittämistä
Nyt se mököttää tuolla kun perunan kuoret on kuulemma "ällöjä". Siis mikä neuvoksi??
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vad hindrar dig från att skala dem då de är kokta?
Jag har bråttom att skala mina egna.
Peruna hajoaa keitinveteen helposti jos ei ole kuoria. Ellei ole keittäjä joka jaksaa vahtia joka sekunti. Kun peruna jäähtyy kuoriminen helpompaa, ei kuumana.
Maustamista suomityyliin, mullan sivumaku perunoissa..
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on just tollanen vauva. Ei myöskään halua isoja perunoita kun ovat pahoja, ja itse vihaan pikkupottujen kuorimista.
Joten hän yleensä hän syö ranskalaisia kun muut syö perunoita.
Tuleeko ranksiksien kanssa lihapullia vai nauravat nakit? Entä ketsuppia? Jos kyllä niin annosteletko itse vai turauttaako hän koko pullon lautaselle? Osaako käyttää haarukkaa vai syökö sormin?
Vierailija kirjoitti:
Millainen nainen ei osaa edes perunoita keittää? -.- Huoh. Suomiämmien taso on romahtanut. Ei ole vaimomateriaalia enään tässä maassa.
Perunat tulee aina kuoria ennen keittämistä. Piste.
On se kumma, kun nykyajan naiset ei osaa laittaa ruokaa ja siivota.
Millainen mieslapsi ei osaa itse kuoria pottujaan? Sinulta varmaankin äitisi tai äidinkorvikkeena toimiva nainen pyyhkii perseenkin ja syöttää sinua "ooo, suu auki, raketti tuo ruokaa".
Itse tajusin vähän aikaa sitten että minun teinit ei osaa kuoria perunoita!
Olen aina kuorinut perunat ennen keittämistä mutta yksi kerta keitin kuorineen kun tajusin että turhaa työtä teen että jokainen voi itse ne sitten kuoria. Katselin kun söivät perunat kuorineen. Kysyin että ettekö osaa kuoria perunoita niin ei kuulemma 😳
En ole ajatellutkaan että kasvatin noin uusavuttomia nuoria 😅
Mutta koulussa on kai nykyään kuoritut perunat? Ei "minun nuoruudessa" ollut. Itse kuorittiin. Myös lapsuudenkodissa oli lähes aina kuorimattomia perunoita.
Nykyään keitän kuorineen jos ei mies kuori. Saa syödä kuorineen tai opetella kuorimaan.
Yks parhaita ruokia on kun paistaa keitettyjen perunoiden kuoret sipulin kanssa runsaassa öljyssä
Mitä teet 3-vuotiaalla "miehellä"? Potki pihalle se.
Siis oikeesti, onko tämä joku vitsi? Puhuttiin tässä kavereiden kanssa, että kiukuttelisiko joku heistä tai heidän miehensä perunoista? No ei todellakaan! Eikä kenenkään meidän lapsetkaan. Missä tälläisiä miehiä on ja millaisia ovat naiset, jotka kuuntelevat kiukuttelua perunoiden kuorista?
Keittää ite jos ei kelpaa.
Tee vain itsellesi ruuat. Suosittelen että hommaat tuon vauvan helvettiin elämästäsi, koska eihän lapsellisesta miehestä ole edes seksiin.
Ap on miespuolinen trolli. Äiteen pikku vauvikka.
Meillä rva tykkää kuoria ihan ohuella (noin 5mm, min) lastulla perunat ennen keittämistä, itse taas keitän ne kuorineen. Minusta keittetty, kuorellinen peruna säilyy paremmin jääkaapissa vaikka sitten seuraavan päivän pytt i panna:aan tai perunasalattiin tms.
Vierailija kirjoitti:
Minä syön perunat kuirineen. Kaikki ravintosine on siinä kuorien yhteydessä. Edellisen päivän perunat pitää kuoria sitten paksummaltikin, kun kuoriin kertyy jälkikäyeen epäterveellisiä yhdisteitä.
Jos mieshaluaa vauvaperunoita kuorettomina keitettyinä, hän saa itse toki kuoria omansa. Se ei ole ap:n tehtävä todellakaan. Ehkä ap voisialkaa kohdella miestä muutenkin kuin vauvaa loppuillan, jos mies siitä havahtuisi.
Jep, mussaa haarukalla lautaselle ja maitoa sekaan ei voita eikä suolaa. Kattaa muovikippoon ja ruokailuvälineeksi lusikka.
Vierailija kirjoitti:
Itse tajusin vähän aikaa sitten että minun teinit ei osaa kuoria perunoita!
Olen aina kuorinut perunat ennen keittämistä mutta yksi kerta keitin kuorineen kun tajusin että turhaa työtä teen että jokainen voi itse ne sitten kuoria. Katselin kun söivät perunat kuorineen. Kysyin että ettekö osaa kuoria perunoita niin ei kuulemma 😳
En ole ajatellutkaan että kasvatin noin uusavuttomia nuoria 😅
Mutta koulussa on kai nykyään kuoritut perunat? Ei "minun nuoruudessa" ollut. Itse kuorittiin. Myös lapsuudenkodissa oli lähes aina kuorimattomia perunoita.
Nykyään keitän kuorineen jos ei mies kuori. Saa syödä kuorineen tai opetella kuorimaan.
Meillä myös 15v syö mieluummin kuorineen kuin kuorisi itse. En käsitä. Olen kyllä varmistanut että se kuoriminen sujuu jotenkuten.
Vierailija kirjoitti:
Peruna hajoaa keitinveteen helposti jos ei ole kuoria. Ellei ole keittäjä joka jaksaa vahtia joka sekunti. Kun peruna jäähtyy kuoriminen helpompaa, ei kuumana.
Käytät väärää perunalajiketta.
Vierailija kirjoitti:
Minä syön perunat kuirineen. Kaikki ravintosine on siinä kuorien yhteydessä. Edellisen päivän perunat pitää kuoria sitten paksummaltikin, kun kuoriin kertyy jälkikäyeen epäterveellisiä yhdisteitä.
Jos mieshaluaa vauvaperunoita kuorettomina keitettyinä, hän saa itse toki kuoria omansa. Se ei ole ap:n tehtävä todellakaan. Ehkä ap voisialkaa kohdella miestä muutenkin kuin vauvaa loppuillan, jos mies siitä havahtuisi.
Ai joku uskoo vielä tuohon kuorien terveellisyyssatuun. Se keksittiin sitä varten, ettei keittiössä tarvitsisi pottuja kuoria, vaan ne saa hoopoille syöttää kuorineen, kuin sioille.
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeesti, onko tämä joku vitsi? Puhuttiin tässä kavereiden kanssa, että kiukuttelisiko joku heistä tai heidän miehensä perunoista? No ei todellakaan! Eikä kenenkään meidän lapsetkaan. Missä tälläisiä miehiä on ja millaisia ovat naiset, jotka kuuntelevat kiukuttelua perunoiden kuorista?
Tiedän yhden tällaisen miehen. Maalta kotoisin. Siellä mamma aina kuori pojilleen perunat. Sitten samalla asenteella vaimon perunakattilan ääreen. Voi morjens.
Onneksi ei siis oma mieheni.
Meillä ei kiukutele. Me syömme perunat kuorineen koska niistä kuoristakin saa ravinnon ja kuitua.Sama koskee, omenat,porkkanat. Omalta vuokratulta pieneltä kasvimaa pläntiltä ne kerämme,kuin sipulit ymm
Jos ei aikuinen mies saa itse kuorittua perunoitaan, olkoot syämäti!
Ei kannata hoputtaa. Kyllä nälkä porsaan ruokapöydän ääreen ajaa. Syökööt ne vaikka kylminä sitten. Oppiipahan olemaan. NiiN!