Miten yleistä on, ettei juutalainen mies ole ympärileikattu?
Mun äiti on juutalainen israelilainen ja isä taas ihan suomalainen. Juutalaisen lain mukaan olen juutalainen mutta mua ei ole ympärileikattu. Mitenköhän yleistä se on?
Kommentit (7)
Fort tar du dig till någon synagoga och kräver att alla tar fram sina kukar. Därefter räknar du mängden och skiljer på omskurna och orörda pillefjångar. Efter det kan du proklamera för hela världen hur ni har det med den saken i er församling.
Då det kan vara svårt att se omskärningen på en slak slarba kräver du givetvis att samtliga, oberoende kön, runkar ett präktigt stånd åt sig. På det sättet kan du säkert analysera klittorna med.
Jessus såna dårar som går fria.
Ei nykyään enää ihmiset ympärileikkauta lapsiaan. Ympärileikkaukset on vähentyneet varmaan jo vuosikymmeniä.
No ei ole yleistä, todella harvinaista ja erikoista. Miksi vanhempasi päättivät aikoinaan olla ympärileikkaamatta? Ilmeisesti vanhempasi ovat eronneet ja asuit lapsena jossain peräkylässä eikä sinulla ole mitään yhteyksiä Helsingin synagogassa tai juutalaisuuteen yleensäkään?
Ei varmaan kovin yleistä, mutta varmaan parempi niin. Aikuisena juutalainen mies voi itse päättää haluaako ympärileikkauksen vai ei.
Oikein on että itse kukin saa päättää aikuisena leikkaukset . On väärin tehdä turhia toimenpiteitä lapselle.
Ylö