Miten löytää seuraa lapsen kanssa menemisiin?
Vanhat ystävyydet ovat hiipuneet erilaisten elämäntilanteiden vuoksi, kellään ole teinejä nuorempia lapsia tai ovat lapsettomia. Kukaan ei siispä halua lähteä minun ja lapsen kanssa minnekään tai tulla käymään. Ilman lasta kelpaisin vaikka Espanjan reissulle tai ravintolaan istumaan iltaa, mutta ei minulla juuri koskaan ole mahdollisuutta lähteä ilman lasta minnekään, ja silloinkin max pariksi tunniksi matkoineen. Naapuristossakaan ei asu yhtään alle kouluikäisiä lapsia. Leikkipuistossa käyvät lapset tuntuvat olevan meilläpäin aina molempien vanhempien kanssa, jotka ovat keskittyneet toisiinsa ja lapseensa, ei siinä tutustumaan pysty. Enkä ole tutustunut päiväkodin muihin vanhempiin sen lähemmin kuin että moikataan, kaikilla on aina niin kiire kun vievät tai hakevat lapsensa päiväkodilta. Minne siis menenkin lapsen kanssa joudumme menemään aina kansin, lapsi ja minä. Mistä ihan oikeasti voisi löytää seuraa lapsen kanssa menemisiin? Ihan ulkoiluun vaikka vain.
Kommentit (8)
Ei oikein löydä. Sama ongelma oli itsellä kun lapsi oli pienempi, nyt on jo yläkoulussa niin ne ajat on takanapäin.
Kannattaa ehkä katsoa niitä sukulaisia/tuttuja jotka ovat 'yksinäisempiä'.
Herkästi ajattelee että esim. lapseton sinkkukaveri olisi (ns. itselle) kivaa seuraa ja lapsi tulisi siinä mukana. Tuollaiselle kaverille taas kynnyskysymys voi olla se lapsi, haluaa 'aikuisten aikaa' eikä mennä lapsen ehdoilla.
Mutta sitten joku toinen, vaikka (iso)täti tmv. läheinen voi kaivata reissuseuraa kun omat kaverit ehkä jo raihnaisia/menehtyneitä, ja olisi jopa iloissaan lapsen seurasta.
Eli laajenna perspektiiviä, kysy joltain tutulta joka ei ehkä olisi se sinun ns. 'ykkösvalinta'.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ehkä katsoa niitä sukulaisia/tuttuja jotka ovat 'yksinäisempiä'.
Herkästi ajattelee että esim. lapseton sinkkukaveri olisi (ns. itselle) kivaa seuraa ja lapsi tulisi siinä mukana. Tuollaiselle kaverille taas kynnyskysymys voi olla se lapsi, haluaa 'aikuisten aikaa' eikä mennä lapsen ehdoilla.
Mutta sitten joku toinen, vaikka (iso)täti tmv. läheinen voi kaivata reissuseuraa kun omat kaverit ehkä jo raihnaisia/menehtyneitä, ja olisi jopa iloissaan lapsen seurasta.
Eli laajenna perspektiiviä, kysy joltain tutulta joka ei ehkä olisi se sinun ns. 'ykkösvalinta'.
Ai joku raihnainen isotäti pitäisi ap:n ottaa seuraksi ulkoilemaan tai lastenkonserttiin, kun muuta ei saa?
Mieluummin yksin.
Mä olen laittanut muutaman päiväkotikaverin lokerikkoon vanhemmille lapun jossa sanon et olisi kiva järjestää joskus leikkitreffit vaikka puistoon ja jättänyt mun numeron siihen. Ehkä noin kerran kuussa tulee sovittua treffit yksittäisen vanhemman kanssa, mutta mä olen jättänyt noita lappuja niin useita että joka viikolle saan aina järkättyä jonkun seuraksi puistoon.
Vierailija kirjoitti:
https://www.mll.fi/keskustelut/ siellä otsikkona myös uusia ystäviä, voi etsiä sitä kautta.
Ja voisiko ulkoilu-ja leikkikavereita löytyä harrastuksista ? Aika pieniäkin viedään jo muskariin ja kaikenlaista temppujumppaa tms on myös pienille. Entäs tutustuminen seurakunnan kerhoissa, tapahtumissa ?
Ei päiväkodissa oleva lapsi missään seurakunnan kerhossa käy, nehän on samaan aikaan päivällä. Olipa taas järkevä vinkki. Voisiko vaikka miettiå hetken mitä vastaa, jos haluaa auttaa aloittajaa.
Minä voin tulla jos asut lähellä Oulua.
https://www.mll.fi/keskustelut/ siellä otsikkona myös uusia ystäviä, voi etsiä sitä kautta.
Ja voisiko ulkoilu-ja leikkikavereita löytyä harrastuksista ? Aika pieniäkin viedään jo muskariin ja kaikenlaista temppujumppaa tms on myös pienille. Entäs tutustuminen seurakunnan kerhoissa, tapahtumissa ?