Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uuni rikki, kannattaako ostaa uusi vai korjata?

Vierailija
10.09.2022 |

9 vuotta vanhasta erillisuunista hajosi grillivastus. Voikohan korjata ja mitä maksaisi? Vai kannattaako ostaa uusi?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata korjata. Mitä uudempi sitä vähemmän sähköä vie. 

Vierailija
2/18 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on 300, kun korjaan pimeenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvempaa ostaa uusi.

Vierailija
4/18 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa.

Vierailija
5/18 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita maanantai huoltoliikkeeseen kysy hinta vaihtotyölle tarvikkeineen ja tee sitten päätös.

Vierailija
6/18 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä vastuksia ei saisi vaihtaa kuin ammattilainen.

Jos tulee möhlinki, niin joutuu itse edesvastuuseen.

Ei kai se pelkkä vastuksen vaihdattaminen paljoa maksa. Se on ammattilaiselle hetken homma.

Vierailija
7/18 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin saa vastusta mistään viikonloppuna vaikka sähkärin löytäisitkin.

Vierailija
8/18 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne vastukset paljoa maksa. En yhden vastuksen takia lähtisi vaihtamaan vasta 9 vuoden ikäistä uunia.

Vierailija
9/18 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tulee energiansäästöön, ei ne uunit kauheasti ole muuttuneet. Sama n. 200 asteen lämpötila tarvitaan vanhassa ja uudessa uunissa.

Ainoa tapa säästää energiaa uunissa on lisätä eristystä joka vähentää lämmönsiirtymistä keittiöön. Jos haluaa yhtä leveät pellit kuin ennen, ei sille eristykselle ole sen enempää tilaa uudessa uunissa.

Vierailija
10/18 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tulee energiansäästöön, ei ne uunit kauheasti ole muuttuneet. Sama n. 200 asteen lämpötila tarvitaan vanhassa ja uudessa uunissa.

Ainoa tapa säästää energiaa uunissa on lisätä eristystä joka vähentää lämmönsiirtymistä keittiöön. Jos haluaa yhtä leveät pellit kuin ennen, ei sille eristykselle ole sen enempää tilaa uudessa uunissa.

Jos uuden uunin mukana tuleekin energiaa säästäviä reseptejä?

Vierailija
11/18 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne vastukset paljoa maksa. En yhden vastuksen takia lähtisi vaihtamaan vasta 9 vuoden ikäistä uunia.

Halpisuunia ei kannata korjata, hyvälaatuinen ehkä vielä kannattaa.

Vierailija
12/18 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halpisuunia ei kannata korjata, hyvälaatuinen ehkä vielä kannattaa.

Toisaalta halpishellat ovat tosi kestäviä. Niissä ei ole mitään hienouksia, jotka rikkoontuvat helposti.

Vierailija
13/18 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo vanhan uunin vastusten hyötysuhde ei ole kuin 100 prosenttia, uudemmissa se on huomattavasti parempi.

Vierailija
14/18 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin korjaisin vanhan, hirveä vaiva lähteä vaihtamaan koko uunia ja olen sellaiseen liian laiska.

Vierailija
15/18 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennemmin korjaisin vanhan, hirveä vaiva lähteä vaihtamaan koko uunia ja olen sellaiseen liian laiska.

Jos asut pk-seudulla niin olen 100% varma että korjaajien kartellihinnan kuultuasi päädyt uuteen uuniin johon saa kikantista tai vastaavasta asennuksen + vanhan kuljetuksen muutamalla kympillä.

Meiltä hajosi hiljattain Bosch-merkkisen kuivausrummun hihna joka sitä rumpua pyörittää.

Soitin läpi viisi huoltoa joilla käytännössä sama 270€ !!! pyynti ja vaativat lisäksi että kuljetan itse rummun heille korjattavaksi. On niin haastava operaatio ettei kuulemma onnistu paikan päällä ja hihnakin maksaa 40€

Löysin onneksi wanhan kansan varaosaliikkeen josta Boschin alkuperäisen hihnan sai 17€ hintaan ja kaupan päälle ohjeet siitä miten sen saa helposti vaihdettua itse.

Alle 30 minuuttia koko operaatioon vaikka imuroin samalla rummun sisälle kertyneen kuivan nukan joka on muuten ihan todellinen tulipaloriski.

Vierailija
16/18 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyyllä ja sähkömies täytyy kuitenkin kutsua uusi liesi asentamaan.

Vierailija
17/18 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos asut pk-seudulla niin olen 100% varma että korjaajien kartellihinnan kuultuasi päädyt uuteen uuniin johon saa kikantista tai vastaavasta asennuksen + vanhan kuljetuksen muutamalla kympillä.

Meiltä hajosi hiljattain Bosch-merkkisen kuivausrummun hihna joka sitä rumpua pyörittää.

Soitin läpi viisi huoltoa joilla käytännössä sama 270€ !!! pyynti ja vaativat lisäksi että kuljetan itse rummun heille korjattavaksi. On niin haastava operaatio ettei kuulemma onnistu paikan päällä ja hihnakin maksaa 40€

Löysin onneksi wanhan kansan varaosaliikkeen josta Boschin alkuperäisen hihnan sai 17€ hintaan ja kaupan päälle ohjeet siitä miten sen saa helposti vaihdettua itse.

Alle 30 minuuttia koko operaatioon vaikka imuroin samalla rummun sisälle kertyneen kuivan nukan joka on muuten ihan todellinen tulipaloriski.

No en minä nyt sentään ulkopuolisella kodinkoneita tai autoja lähtisi korjauttamaan. Youtubesta löytyi kahdessa sekunnissa ohjeet uunin vastuksen vaihtoon. Sehän olisi tarvittaessa vaihdettu ennen kuin huoltoliikkeessä vastataan edes puhelimeen.

Vierailija
18/18 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta suorituksesta peukkua ylöspäin, sinulle jäi hyvä tuntipalka puhtaana käteen.