Haistaako ihmiset toisen ihmisen hajun?
Normaalilta etäisyydeltä vaatteet päällä? Itse en ainakaan haista kenenkään "ominaishajua" ellei sillä tarkoiteta hikeä, hajusteita yms. hajuja.
Kommentit (11)
Ei kaikista haista mitään, mutta joistakin kyllä. Jotkut tuoksuvat hyvälle, toiset lialle. Haistan joskus myös pitkällä raskaana olevista tietyn erilaisen tuoksun.
Haistaa, varsinkin ne jotka asuvat vanhassa puutalossa.
Ominaishaju ei ole haju siinä mielessä kuin vaikka sitruunantuoksu tai paskanhaju. Et siis tunnista haistavasti ominaishajua, vaikka sen kyllä teet. Ominaishajun ja siihen kuuluvien feronomien pohjalta määrittyy mm. se, kehen tuntee vetovoimaa ja kehen ei.
Ulkona käyneen tupakoitsijan ja voimakkaita parfyymejä käyttävän naisen haistaa kerrostalon rappukäytävässä vielä senkin jälkeen kun kyseinen henkilö on poistunut paikalta.
Vierailija kirjoitti:
Ulkona käyneen tupakoitsijan ja voimakkaita parfyymejä käyttävän naisen haistaa kerrostalon rappukäytävässä vielä senkin jälkeen kun kyseinen henkilö on poistunut paikalta.
Tuolloin et haista naisen ominaishajua, vaan tupakan tai hajusteen hajun. Kaksi eri asiaa.
Haistaa mikäli mätänemisvaiheessa vainaja.
Etenkin vanhuksilla ja vauvoilla on kyllä niin vahva ominaishaju, että sen todellakin haistaa.
Kyllä. Se haju on valtavaa ja siitä voi kärsiä kaupungissa. Samoin kuin kirkkaat valot. Jos toinen ihminen on suihkupuhdas, ei käytä hajusteita tai tuoksupesuaineita - tilanne voi olla parempi. Ja jos ei ole ruuankatkua, tupakkaa, kahvia suussa ja käyttää hammaslankaa. Ei valkosipulia. Antiperspirantti roll-on:ina voi auttaa myös.
Kyllä mä tunnistan ihan kaikkien perheenjäsenten ja lähisukulaisten ominaishajut. Lisäksi lukuisia muita ihmisiä.
Mä varmaan haisin pahalle tänään kauppajonossa. Ei tässä oo jaksanu suihkussa käydä kasvattamassa laskuja. Aiva sama.