Perinnetalon sisustuslinja
Hei
Rakennamme muunneltua Kannustaloa. Heti alkuun tuntui niin selvältä että tulisi moderni sisustus, mm korkeakiiltoiset valkoiset vetimettömät keittiönkaapit, joissa vaakalinjoja korostetaan ja yläkaappeja on väin vähän, nekin matalat, 2 riviä päällekkäin ja korkeammat alumiinilaseilla. Taso tummaa pähkinäpuuta, koneet rosteria.
Vähän aikaa sitten käytiin samantapaisessa talossa jota oli sisustettu talonpoikaistyyliin - mm vanhat puukalusteet ja raitaa sekä ruutua, hillityt kukkakuviot. Ja nyt tuli todella epävarma olo - talohan ei ole moderni julkisivultaan, istuuko moderni sisustus ollenkaan?
Mm messutalothan ovat olleet kuitenkin aika modernit sisältä, erityisesti Aurora nyt viimeksi.
Minkälaista linjaa teidän Kannustaloissanne on?
Kommentit (5)
Minusta talon henki alkaa jo " ovenkahvasta" . Itse miettisin kovasti voiko tosiaankin niinkin perinteisen talon kuin Kannustalo on, sisustaa kuvailemallasi tavalla. Onko se todella tyylisi? Jos, niin miksi olette valinneeet perinnetalon? Olen käynyt monissa taloissa työni puolesta. Pohjimmiltaan perheen tyyli on ehkä enemmän perinteinen, nyt kuitenkin muodissa olevat " modernit" yksityiskohdat ovat miellyttäneet, ja niitä on valittu uuteen taloon. Koska tämä ei ole perheen oma tyyli on sisustuksessa tehty aika kamalia yhdistelmiä. Siksi kannattaakin punnita trendit tarkasti ja sisustaa omalla tyylillä!
Hei,
Meillä on myös perinnetalo, jonka sisustus on yhdistelmä modernia ja romanttista tyyliä. Meillä on rosteria keittiössä, samoin pähkinää ja mosaiikkivälitilan laatat, mutta sitten taas lasiovia ja Topin rauhala-kaappi, jossa puolestaan on moderni vedin. Sitten meillä on samassa tilassa valkoiset ruutulasipariovet, mutta tummanpunainen seinä ja varsin moderni kulmasohva. Olkkarissa taas on musta asemakello, ja sen läheisyydessä valkoharmaa moderni funkkistakka. Verhoina on meillä melkein joka huoneessa ruutua ja raitaa, muttei ruusuja. :-) Eli näitä yhdistelemällä tulee varsin kivannäköinen kokonaisuus, ei liian makea.
Syy tähän epävarmuuteen on se, että perheessä on monta makua ja kaikki on tietenkin kompromissia - minä kun en rakena taloa vain itselleni (ehkä onneksi ;) ).
Mieheni tykkää perinteisestä tyylistä, minä tykkään monenlaisesta, sekä vanhahtavasta että myös ultramodernista, miettisin kuitenkin todella pitkään ennen kuin laittaisin jotain ruusua seinille.
Siksi onkin niin vaikea valita...
Luulenpa että keittiöstä voi tulla aika moderni meillä, ja yritetään pitää väreissä sitten harmonista, yhtenäistä linjaa, sillä lailla yhdistää tiloja toisiinsa ja onnistuneesti yhdistää vanhempaa ja uudempaa.
Lisääkin valintoja olisi hauska kuulla jos jaksatte vielä kirjoitella!
varmaan aika perinteinen ja vähän romanttinenkin sisustus, mutta mukana myös ripaus modernia. Talomme (vielä rakenteilla) on harja-Rauhala ja sisustuksen värit beige, harmaa ja sininen pääasiassa.
Eli keittiössä Topi-keittiön Rauhala -kaapistot, haaveissa pitkä vanhahtavan tyylinen ruokapöytä erkkeriin joko käytettynä tai uutena, mikäli kiva löytyy. Olohuoneeseen hillitty raitatapetti, kaakeliuuni, pellavamatto, mutta myös moderni kulmasohva. Lastenhuoneissa vanhan tyyliset huonekalut: pojalla kuultovalkoista ja perinnesinistä ja tytöllä antiikkipetsattua mäntyä. Värit lastenhuoneissa hillityt vaaleansininen ja roosa. Eli samantyylistä omanlaistamme sisustusta toteutamme ja suurin osa huonekaluista siirtyy jo nykyisestä asunnostamme. Joitain hankintojakin toki täytyy tehdä uutta taloa varten mm. se ruokailuryhmä.
Tähän samaan ketjuun kysymys: millaisia verhoja olette perinnetaloihinne laittaneet? Verhotangot vai joku muu systeemi ?
on yhdistelmää, vanhaa ja uutta, pääosin aika yksinkertaista ja simppeleitä värejä (=väritöntä;) mut jotain romattisia tms yksityiskohtia ja joitain huonekaluja. Voisin sanoa et sekoitus Aurotaa ja Rauhalaa mitä messutaloissa oli. Mun mielestä toimii hyvin. Kukkakuoseja ei ole mut raitaa ja ruutua kyllä. Sitähän pitää laittaa mistä itse eniten pitää!:) Onhan Kannustalon uusissa kuvastoissakin tosi erilaisia tyylejä.
Sanna