Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaksi migreeniä putkeen, to-pe ja nukuin juuri 14 tuntia

Vierailija
10.09.2022 |

En ottanut edes mitään vahvaa lääkettäillalla . Panadolia ja Buranaa vain. Näinköhän tämäkin päivä menee migreenissä.

Onpa lamauttava sairaus.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs ihme se on jos edellisenä yönä et nukkunut.

Vierailija
2/14 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtalotoveri täällä tietää tilanteen.

Ilman kohtauslääkettä en saa kohtausta poikki.

On paljon muutakin kuin päänsärky. Oksetusta, masennusta, ripulia, valo- ja ääniarkuutta, väsymystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs ihme se on jos edellisenä yönä et nukkunut.

Nukuin kyllä n 6-7 tuntia to-pe. Mutta ilmeisesti kohtaukset laittaa kropan koville.

Vierailija
4/14 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On paljon muutakin kuin päänsärky. Oksetusta, masennusta, ripulia, valo- ja ääniarkuutta, väsymystä.

Kyllä. Minulla puutuu toinen käsi ja naama puhe menee puuroksi. Sitten tulee sekavuus ja kipu.

Vierailija
5/14 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Minulla puutuu toinen käsi ja naama puhe menee puuroksi. Sitten tulee sekavuus ja kipu.

Näkökenttä myös hämärtyy ja kapenee. Auroja on joskus, ei aina.

Vierailija
6/14 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea on migreeniä ymmärtää jos ei itse ole sitä kokenut. Ei tosiaankaan hälvene buranaa syömällä.

Jos sen tabun saa edes nieltyä sen todennäköisesti oksentaa ulos.

Vierailija
7/14 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis puutuu naama. Puhe menee puuroksi.

Piste puuttuu välistä.

Vierailija
8/14 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kolmena päivänä, eilen kahdet aurat. Nyt melko särytöntä, kun on hissukseen. Kylmä rinki prseen alla odota, tuleeko tänäänkin. Olo on jo valmiiksi kurja.

Vierailija
9/14 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kautta saisi nopeiten migreenilääkkeet? Julkisilla nyt niin kovat jonot, että varmaankaan ei sieltä, mutta yksityisellä en tiedä mihin oikein varaisin ajan - neuropatia..? Kestääkö Suomessa tutkimuksissa ym kauan, ja kuinka paljon nää tulee yksityisellä maksamaan? Paljonko lääkkeet maksaa? Oon asunut pitkään ulkomailla, joten en tiedä (enää) systeemejä Suomessa.

Mulla ei ole vielä diagnoosia, mutta hormonaalisesta migreenistä varmasti kyse. Kärsinyt nyt muutaman vuoden ilman lääkkeitä, ja hankaloittaa jo elämää ihan liikaa.

Vierailija
10/14 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kestän migreenissä kyllä sen päänsäryn, mutta inhoan niitä auraoireita. Se on oikeasti ihan hiton pelottavaa, kun ei näe normaalisti, vaan ensin ilmestyy sellainen sumea värisevä läikkä tarkannäön kohtaan, mistä se alkaa laajeta, sitten syntyy kaaria tai siksakkia, mitkä välkkyy eri värein ja värisee. Jossain kohtaa kaikki valo alkaa näyttää ylikirkkaalta, eikä näe oikein mitään. Näkö menee sumeaksi kuin juuri ennen pyörtymistä. Periaatteessa näkee, mutta ei kuitenkaan näe. Näkee siten ihan kuin joku olisi säätänyt kuvaan kirkkautta ja korostusta ihan liikaa.

Vierailija
11/14 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti en ole ainut, jolla juuri nyt meneillään ties kuinka mones päivä migreeniä. Alan olla jo ihan loppu tähän särkyyn ja huonoon oloon.

Vierailija
12/14 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migard-kohtauslääke ja sen rinnakkaisvalmisteet loppuneet apteekeista jo alkuvuonna ja ei tietoa milloin tulee lisää.

Jos on muuten Ruotsissa käyntiä sieltä saa käsikauppavalmisteena sumatriptaania 2tabl. pakkauksissa.

Vierailija
13/14 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kautta saisi nopeiten migreenilääkkeet? Julkisilla nyt niin kovat jonot, että varmaankaan ei sieltä, mutta yksityisellä en tiedä mihin oikein varaisin ajan - neuropatia..? Kestääkö Suomessa tutkimuksissa ym kauan, ja kuinka paljon nää tulee yksityisellä maksamaan? Paljonko lääkkeet maksaa? Oon asunut pitkään ulkomailla, joten en tiedä (enää) systeemejä Suomessa.

Mulla ei ole vielä diagnoosia, mutta hormonaalisesta migreenistä varmasti kyse. Kärsinyt nyt muutaman vuoden ilman lääkkeitä, ja hankaloittaa jo elämää ihan liikaa.

Ilmeisesti yleislääkäri riittää jos on tavallinen migreeni. Katso esim. tuolta

https://www.terveystalo.com/fi/tietopaketit/migreeni/#Migreenin%20hoito…?

Vierailija
14/14 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisiko kuvauttaa se pää. Voi olla vakavampaakin.