Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

unikouluasiaa...

Vierailija
28.10.2006 |

Tänään aloittelen unikoulua, ja vauvan omaan sänkyyn totuttamista. Minkälaisia jaksoja lapsen antaa huutaa? Ottaa sydämestä kuunnella parkua :(

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukahtaminen kestää iltaisin yli tunnin ja lapsi nukahtaa vain minun mahani päälle kun saa samalla silitellä ja " nipistellä" minua. Omaan sänkyyn nukahtaminen ei oleonnistunut koskaan, joten edessä on varmaan pitkä tie.

Olen nyt käynyt katsomassa vauvaa n. 5 min välein, ja silitellyt ja taputellut, (Onko väärin?) Vanhempia lapsiani en ole joutunut unikouluttamaan, eli kokemusta ei ole ja netistäkään en löydä varsinaisia ohjeita.

Lapsi on nyt siis vastapäisessä huoneessa ja ovet ovat auki, tietää että olen lähellä kuitenkin.

Vierailija
2/5 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen lapsen kohdalla toteutimme pehmeää unikoulua (yli 7kk), mutta toisen kohdalla se ei toiminut enkä halunnut lasta huudattaa, joten hän sai nukkua vieressäni, omassa sängyssään 2v. saakka, jolloin halusi itse omaan huoneeseen ja nukkuu siellä nyt mainiosti.

Jos voisin uudelleen valita, en " kouluttaisi" ensimmäistäkään lasta. On varmaan ihan luonnollista, että lapsi haluaa olla lähellä vanhempiaan silloin, kun on vielä pieni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen sitä mieltä, että läheisyys on pienelle tärkeää ja kaikki lapseni saavat edelleen tulla halutessaan viereen yöllä jos tarvis... Tärkeintä olisi nyt saada pienin oppimaan nukahtamaan.

Vierailija
4/5 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuuko liikaa päiväunia? Meillä kun siirryttiin yksiin päikkäreihin n. kuukausi sitten nukahtaminen helpottui, ennen nukutin lähes aina 45 min. Nykyään 10 min on pitkä aika. Paitsi jos jostain syystä nukkuu vieläkin ne toiset päikkärit, nukahtaminen vaikeutuu. On siis ennenkin ollut väsynyt nukkumaan mennessä (kitinää) silti vaikutti näin nukahtamiseen.

11kk vauvan äippä

Vierailija
5/5 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että kyse on enemmän tottumuksesta kuin siitä ettei olisi väsynyt. Vauva-parka muuten valvoo vieläkin... :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä