Talousasioihin apua, avioero vireillä
Miten kummassa olette järjestäneet taloutenne siinä vaiheessa, kun ero on harkinta-ajalla, yhteinen asunto myymättä, ja toisen pitäisi muuttaa pois. Kaikki vinkit ja neuvot vastaanotetaan, miten saadaan maksettua kaksi asuntoa. Kun siis kulut tietysti menee aivan normaalisti nykyisestä kodista, ja lisäksi päälle pitäisi maksaa noin 1000€+muut kulut vuokra-asuntoa.
Auttakaa minua viisaammat.
Kommentit (29)
Asutte yhdessä kunnes kämppä myyty.
Ajatus yhdessä asumisesta niin kauan ahdistaa todella paljon. Kerta eroon päädytään, olisi ihan oman, ja muiden mielenterveyden kannalta parasta muuttaa erilleen mahdollisimman pian.
En tiedä mitä tässä keksii, että kestää tulevan talven, jos saman katon alla joudutaan jatkamaan.
Ap
Itse muutin pois omakotitalosta vuokralle, mutta koska talolaina oli aina mennyt tililtäni niin maksoin sitä edelleen elatusapuna exälle. Ex jäi lasten kanssa taloon. Oma vuokrani oli 600€.
Kun ex oli valmis talon myyntiin, niin minä määräsin hinnan ja niin alas, että talo meni heti kaupaksi. Homma oli selvä ja mikä helpotus.
No. Mun exä sai neuvoteltua itselleen lisälainan, jolla maksoi mut ulos. Ja siitä lainasta mä sain tietysti pääoman, jolla oli pesämunana siihen summaan millä ostin seuraavan asuntoni, siis pankkilainanhan siihenkin jouduin ottamaan.
Eroaminen tulee kalliiksi.
Jos kumpikaan ei pysty maksamaan toista ulos, niin asunto on myytävä. Ja jos ei ole varaa mennä vuokralle, niin sitten asutte siellä yhdessä kunnes kämppä myyty. Ellei sitten jompi kumpi hermostu ja mene vaikka vanhemmilleen tai kavereiden nurkkiin.
miksi kukaan menee naimisiin, kun kaikki kuitenkin eroavat
No kai sulla säästöjä on? Vai oletko luottanut että mies kyllä huolehtii kaikesta?
Noin päin olisikin parempi, että mies muuttaisi pois. Ja minä ja lapset jäätäisiin kunnes talo myyty. Yksin muuttava ei tarvitsisi niin isoa asuntoa ja kulut olisi pienemmät. Lapset eivät halua asua isänsä kanssa, korkeintaan joskus viikonloppuisin kyläillä. Lapset siis jo isoja, ja tämä heidän täysin oma tahtonsa. Mutta mies on sitä mieltä, että me muut saadaan luvan lähteä. En jaksa todellakaan asiasta alkaa vääntämään.
Ap
Miksi sen toisen asunnon pitää olla yli tonnin arvoinen? Miksei halvin mahdollinen luukku kunnes isompi on myyty ja molemmat voi kenties ostaa mieleiset omat?
Itse ostin pienen yksiön heti eropäätöksen jälkeen ja laitan sen vuokralle sitten kun asumiskuviot selviää.
On mulla säästöjä. Mutta on myös tosi monta rahareikää tulevassa syksyssä/talvessa joihin on varauduttava. Ja lasten harrastuksista haluan pitää kiinni viimeiseen asti tässä kamalassa elämäntilanteessa. Ja niihin uppoaa rahaa. Mielummin vaikka sitten kärvistelen samassa asunnossa.
Miehellä on niin paljon muutakin velkaa, että ei taida saada yksinään velkaa että voisi ostaa minut ulos.
Ja minä en tule semmoista velkaa saamaan.
Hirvittää, ostaako kukaan edes sähkölämmitteistä omakotitaloa näinä aikoina.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi sen toisen asunnon pitää olla yli tonnin arvoinen? Miksei halvin mahdollinen luukku kunnes isompi on myyty ja molemmat voi kenties ostaa mieleiset omat?
Itse ostin pienen yksiön heti eropäätöksen jälkeen ja laitan sen vuokralle sitten kun asumiskuviot selviää.
Koska minun on muutettava pois kolmen kouluikäisen lapsen kanssa. Emme mahdu yksiöön. Ja ei ole oikein mielestäni lapsia semmoiseen tunkea. Jos mies suostuisi muuttamaan, tilanne olisi eri. Niinkun jo aiemmin kerroin, lapset eivät hänen kanssaan halua asua.
Tilanteesi on kinkkinen. Olen pahoillani.
Tuli mieleen, voisiko sosiaalityöntekijä auttaa sinua siinä, mitä voisit tehdä.
No jos ei rahat riitä niin sitten ei oo muuta vaihtoehtoa kuin asua yhdessä kunnes kämppä on myyty.
Ei ole olemassa mitään erityistä erotukea jolla kulut voisi maksaa.
Vierailija kirjoitti:
On mulla säästöjä. Mutta on myös tosi monta rahareikää tulevassa syksyssä/talvessa joihin on varauduttava. Ja lasten harrastuksista haluan pitää kiinni viimeiseen asti tässä kamalassa elämäntilanteessa. Ja niihin uppoaa rahaa. Mielummin vaikka sitten kärvistelen samassa asunnossa.
Miehellä on niin paljon muutakin velkaa, että ei taida saada yksinään velkaa että voisi ostaa minut ulos.
Ja minä en tule semmoista velkaa saamaan.Hirvittää, ostaako kukaan edes sähkölämmitteistä omakotitaloa näinä aikoina.
Ap
Varaudu siihen,ettei talo mene kaupaksi tai jos menee,niin halvalla hinnalla. Eipä nyt kukaan sähkölämmitteistä taloa halua.
Se joka jäi yhteisesti omistetttuun asuntoon odottamaan sen myyntiä maksoi sen juoksevat kulut ja vuokralle muuttanut omansa.
Entäpä jos joisitte itsenne kunnon humalaan, leikkisitte tapaavanne uudestaan nyt ja jatkatte siitä. Kannattaa harrastaa samalla sitä seksiä niin parisuhde liimaantuu kasaan kuin itsestään. Problem solved. <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska minun on muutettava pois kolmen kouluikäisen lapsen kanssa. Emme mahdu yksiöön. Ja ei ole oikein mielestäni lapsia semmoiseen tunkea. Jos mies suostuisi muuttamaan, tilanne olisi eri. Niinkun jo aiemmin kerroin, lapset eivät hänen kanssaan halua asua.
Ja sä oot se typerys joka joustaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kumpi on pahempi, asua eromassa olevien vanhempien kanssa ahdistuneessa tunnelmassa isossa talossa vai äidin kanssa tilapäisesti pienemmässä asunnossa?
Minä olin onnekas, suku maksoi lainat jaa jäin lasten kanssa taloon, puoliso otti vaatteensa ja meni.
Jos on velkoja, niin pankista voi pyytää lyhennysvapaata tai muuttaa maksusuunnitelmaa pienemmiksi eriksi.
Parempi vaan jakaa pesää kunnes kämppä on myyty.