Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työelämä

Työnraskasraataja
06.09.2022 |

Kysyisin muiden mielipiteitä tilanteeseen.

En enää viihdy nykyisessä työssäni, työyhteisö esimiestä myöten on todella ahdistava. Olen nyt ollut sairauslomalla leikkauksen vuoksi pari viikkoa ja olen tajunnut että takaisin en mene. Stressi ja paineet ovat kaikki kaikonneet kun olen ollut pois töistä. Olen etsinyt nyt viimeisen viikon aktiivisesti töitä ja seuraava dilemma on edessä:

Työ A; olisin mielestäni pätevä ja todella kiinnostunut. Periaatteessa mitä tekisin nytkin ja sama palkka. Haku päättyy vasta kuun loppu puolella ja tässä odottelen jos pääsen haastatteluun.

Työ B & C; Ihan kiinnostavat. Kuitenkin down siftaisin urallani ja täten myös reilusti palkastani, yli 1000€. En vielä ole uskaltanut hakea jos saankin työn, mutta haut loppuu aikasemmin kuin työ A:n. (Olen valmis palkanalennukseen, nii varma olen etten halua takaisin tuohon työpaikkaan)

Sairauslomani jatkuu toki leikkauksen jälkeen.. vielä ainaki 1.5-2kk, kuntoutan itseäni. Mutta haluaisin irtisanoa itseni sairauslomalla näin kuluttaisin irtisanomisaikani. Tosiaan paikkakunnallani ei töitä ole hirveästi tarjolla, joten sen takia myös katselen "alempia" paikkoja

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että olet ryhtynyt toimiin! Ahdistavia ja kiusaavia työpaikkoja on nykyisin tosi paljon. Jos käy niin, että pääset ensin B-paikkaan ja sen jälkeen haluamaasi A-paikkaan, niin käväisisin sitten siellä B:ssä ja irtisanoutuisin, jos saisin A:n. Jos kumpikaan ei tuota tulosta, käy nykyisen työpaikan työterveyshuollossa ja kerro tilanteesi kuinka paljon ahdistaa olla nykyisessä työssä. Ehkä heillä on antaa jotain työkaluja selvitä vielä hetki eteenpäin.

Kaikkea hyvää sinulle.

Saman kokenut ja tyhjän päälle irtisanoutunut.

Vierailija
2/6 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea vastata kun ei koske minua.En katsos ole duunissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se tonnin ero on bruttopalkassa, niin eihän se nettona tee kuin muutaman satasen alennuksen kun veroprosentti tippuu heti kivasti kun tulot putoaa.

Vierailija
4/6 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tuntuu vaan väärältä tuhlata työnantajan aikaa rekrytoimiseen ja jos ehtii alottaa ja lähtee. Mutta kiitos mielipiteestä, saa ajattelemisen aihetta. Tokihan voi olla etten B ja C työhön edes tulisi valituksi.

Vierailija
5/6 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se tonnin ero on bruttopalkassa, niin eihän se nettona tee kuin muutaman satasen alennuksen kun veroprosentti tippuu heti kivasti kun tulot putoaa.

Nii totta, en ole edes tätäkään ajatellut että minkälainen veroprosentti voi sitten olla ku niin kauan samana

Vierailija
6/6 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä juttelemassa ainakin jos saat kutsun haastatteluun B/C. Voi olla, että ne ovatkin juuri sinulle. Jos sen jälkeen saat pyynnön haastatteluun A, niin sekin kannattaa käydä juttelemassa. Silloin huomaat, onko se mukavampi vai sittenkin B/C. Työnhakuilmoitukset ovat aika epätarkkoja.