Leivoin tiikerikakun pitkästä aikaa
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Söitkö sen jo?
En. Se on jäähtymässä.
Ai että, hyvin tehty tiikerikakku on niin hyvää. Minä en saa niitä kuvioita kunnollisiksi ja lopputulos on aina epämääräinen kahden taikinan sotku.
Se on todella hyvää! Melkeen suosikki kardemummakakun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ai että, hyvin tehty tiikerikakku on niin hyvää. Minä en saa niitä kuvioita kunnollisiksi ja lopputulos on aina epämääräinen kahden taikinan sotku.
Pohjaan vaalea taikina, sen jälkeen kaakao. Levitä haarukalla silleen vähän niinkuin aallot, ja löpuksi vaalea taas!
Vierailija kirjoitti:
Tee uusi versio , leopardikakku ja laita ruskea nokareina että tulee täpliä .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pohjaan vaalea taikina, sen jälkeen kaakao. Levitä haarukalla silleen vähän niinkuin aallot, ja löpuksi vaalea taas!
Minä jaan taikinan siten että 3/5 osaa vaaleaa taikinaa ja toiseen osaan sekoitan kaakaota. Sitten niitä vuorotellen vuokaan. Hyvää on tullut aina.
Minäkin leivon sitä aina välillä, koska lapset toivovat. Olen leiponut sitä jo 1970-luvulla mummon kanssa, joten siitä tulee aina hyvä ja samalla haikea mieli.
En usein leivo mutta tiikerikakkua joskus teen ja se onnistuu kyllä aina. Mielestäni tosi helppokin.
Sen vaalean taikinan voi maustaa sitruunalla. Ai ai kuin hyvää.
Onnea