Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielenterveyden työntekijä syyllisti, kun keskeytin aiemmin hoidon (ammattivirhe/asiatonta??)

Vierailija
05.09.2022 |

Oon reilu kolmikymppinen, joka pari vuotta sitten oli todella huonossa kunnossa henkisesti. Minulla oli menneisyydessäni riskikäytöstä joka oli tavallaan haitallista myös muille, mutta tuolloin pari vuotta sitten olin jo lopettanut holtittoman käytöksen. Ja kyse ei ollut mistään rattijuopumuksesta, vaan esim. aggressiivisesta käytöksestä. Ilman fyysistä väkivaltaa kuitenkaan.

Otin vasta taas yhteyttä jatkaakseni terapiaan pääsemistä, sillä aikaisemmin ei ollut energiaa. No, puhelimeen vastannut setä syyllisti ja syyllisti, useamman kerran kysyi että miksi keskeytin aikaisemmin. Ei riittänyt vastaukseksi "ei ollut energiaa.". Se syyllistäminen alkoi jo v*tuttaa. Lopuksi se sanoi "et sitten keskeytä tällä kertaa!!!!"

Itselleni tuli väsynyt olo. Meni jopa motivaatio enää hakeutua hoidon piiriin. Onko muilla paskoja kokemuksia mielenterveyden ammattilaisilta? Syyllistäminen ei auta yhtään, luulisi kallonkutistajien tietävän.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuksinpa kuitenkaan psykologi kyseessä, joku sh vaan

Vierailija
2/8 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lääkärit noin sano.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäpätevä, mitäs muutakaan

Vierailija
4/8 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko pitänyt vaan kehua ja sääliä?

Vierailija
5/8 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne ymmärrä.

Vierailija
6/8 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet toivoton tapaus, jota on turha hoitaa yhteiskunnan varoin.

Vierailija
7/8 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mulle on sanottu vain (muutamakin miel.terv.ammattilainen), että ihan kaikki keskeyttää sekä lääkkeet että hoidon jossain vaiheessa, ja ne osaa odottaa sitä...

Vierailija
8/8 |
06.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen syyllistämistä on kysyä, miksi lopetit viimeksi kesken? Kysytään sitä kaikilta muiltakin: miksi jätit verenpaielääkkeet ottamatta tms. eli jos on jo kerran keskeyttänyt hoidon, niin kannattaako sitä aloittaa uudestaan. Ei se ole syyllistämistä, se on priorisointia. Terapia ei saisi olla mikään subjektiivinen oikeus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan