Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kärsiikö teinisi maalla asumisesta?

Vierailija
05.09.2022 |

Eli kun harrastuksiin pitää kuljettaa, kavereille kuljettaa tai jotkut hengailut jää kokonaan pois, koska välimatkaa on 10-20 km. Ja Siis joukkoliikenne ei kulje.

Mua äitinä ahdistaa tämä ja haluaisin viedä teinit lähemmäs keskustaa, miestä muuttaminen ei kiinnosta. Itse pelkään, että lapset jää paitsi monesta kivasta jutusta ja vähän sivuun elämästä, koska olemme 20 vuotta sitten valinneet tämän asuinpaikan.

Vaikka kavereita lähempänäkin on, niin kyllä teiniä jo kiinnostaa kaupungin vilinä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki itsekin olen vähän vaiheessa, olenko valmis jättämään kaiken tämän meille ja meidän yhdessä rakentaman elämän ja kodin teinivuosien takia. Toki siellä kaupungissa olisi tekemistä ja elämää myös meille vanhemmille, mutta teinivuodet on 5 vuoden päästä ohi.

Ap

Vierailija
2/9 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauttii. Kyllä ne kaupunkiin ehtii sitten ajokortin saatuaan ja opiskelemaan.

Asumme n. 10000 hengen kaupungissa sivukylällä ja hyvin on lapsilla ollut menoa ja tekemistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kärsi. Täällä asuu muitakin saman ikäisiä, mahdollistaa esim kimppakyydit. On isoveljiä, - siskoja, jne. jotka kuskaa. Omalla kylällä on paljon temuttavaa, peltoautot, jne.

Vierailija
4/9 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kärsi. Jälkikäteen vasta tajuat, miten monelta asialta lapsesi suojaat, kun asutte maalla.

Vierailija
5/9 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä suostuneet edes käymään täällä. Täällä on kaikki huonosti, on sääskiä, paarmoja ja muurahaisia ja tylsää.

En ole nähnyt lapsiani vuosiin.

Vierailija
6/9 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhosin asua maalla. Mulla ei kyllä ollut kavereita eikä harrastuksia, joten kökötin talvisin kylmässä huoneessani ja talsin kolme kertaa päivää koiran kanssa sitä samaa pilkkopimeää tietä uudestaan ja uudestaan. Kesällä nyt oli vähän siedettävämpää.

Vierailija
7/9 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu miten innokkaita te olette kuskaamaan. Minun vanhemmat kuskasi ahkerasti, myös iltamenoihin ja haki sitten yöllä kotiin, joten en juuri jäänyt mistään paitsi. Paras kaveri asui myös maalla, tosin 10km päässä meiltä, mutta kesäisin pyöräiltiin toistemme luokse. Hänen vanhemmat ei olleet yhtä ahkeria kuskaamaan ja antoivat aika helposti jäädä yöksi ties kenen luo keskustaan sitten.. Jossain vaiheessa tuli kuvioihin myös ajokortti-ikäisten nuorten kyyteihin hankkiutuminen, mikä ei kyllä aina ollut mitään turvallista puuhaa, onneksi mitään ei sattunut. Lisäksi hankin mopokortin heti kun voi, ja ajoin sillä sitten. Nykyään on mopoautot, niillä voi kai ajaa talvellakin. Ja myös some ja kännykät jossa se sosiaalinen elämä aika pitkälti on, jo 20v sitten teininä vietin tosi paljon aikaa tietokoneella chateissa ym. kun ei siellä maalla muutakaan puuhaa ollut. Odotin kyllä että pääsen pois, enkä ole maalle halunnut palata, mutta ei se mitään varsinaista kärsimystäkään ollut.

Vierailija
8/9 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kärsi. Jälkikäteen vasta tajuat, miten monelta asialta lapsesi suojaat, kun asutte maalla.

Eipä se kyllä mitään nykymaailmassa auta vaikka maalla asuisi. Jos et kuskaa ja anna lapsesi mennä kaupungille näkemään kavereita, se etsii seuransa netistä, ja se voi sitten olla mitä vaan. Ja siellä kaupungilla maalaislasta odottaa ihan samat vaarat kuin muitakin. Maalla asuvalle tulee vaan kiusaus hankkiutua ajokortillisten, vanhempien nuorten seuraan jo nuorena että saa kyytejä, tai toisaalta jäädä yökylään jonkun luo jolloin et itse voi valvoa milloin se tulee kotiin ja missä kunnossa. Riippuu toki lapsesta, jotkut varmaan mieluusti jumiin sen tietokoneen/kännykän/pelikoneen ääreen eikä ole mihinkään menossakaan.

Vierailija
9/9 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhosin asua maalla. Mulla ei kyllä ollut kavereita eikä harrastuksia, joten kökötin talvisin kylmässä huoneessani ja talsin kolme kertaa päivää koiran kanssa sitä samaa pilkkopimeää tietä uudestaan ja uudestaan. Kesällä nyt oli vähän siedettävämpää.

Tuo pimeän ja liukkaan tienlaidan talsiminen oli kyllä tylsintä ja ankeina maalla asumisessa. Liikunta jäi siis teininä tosi vähille talviaikaan, kun ei kiinnostanut se pimeässä talsiminen eikä muutakaan oikein ollut tarjolla. Kaupungissa sentään tulee teinille liikettä ihan itsekseen kun voi talvellakin liikkua kävellen paikasta toiseen ja mennä luistelemaan, uimaan jne kavereitten kanssa, ilman ainaista kuskauksen tarvetta. Itse tuijotin siis lähinnä tietokonetta talvet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi