syömishäiriö?
olen 15vuotias tyttö. pituuteni on 158cm, paino 39.8g. (tyhjällä mahalla). olen ollut lievästi alipainoinen jo vuosia, painokontrollissa ei ole kuitenkaan tarvinnut käydä. olen tosi hoikka ja siro, joten on luonnollista että painan niin vähän. olen miettinyt, että olisiko minulla jokin syömishäiriön tyyppi. anorexiaa tai bulimiaa ei ole. minulla on sellaisia kausia, kun ruoka ei maistu ja oksettaa ajatuskin ruuasta. ajattelin että se voi johtua stressistä. tuo kausi milloin en syö, voi kestää parikin kuukautta. sitten alkaa semmoinen kausi, milloin syön paljon. ahmin ihan mitä vaan mitä tulee. tuo kestää ehkä pari viikkoa. sitten on ehkä viikon semmonen normaali syöminen ja sitten sama kierre uusiutuu. nyt on taas semmoinen kausi, kun en oikeen pysty syömään. elämässäni on tapahtunut merkittäviä muutoksia viimeaikoina. olen myös yrittänyt löytää ratkaisuja tähän (muihinkin ongelmiin, ahdistus,masennus) ja olen polttanut pilveä jotain 6kk. en säännöllisesti, viikossa noin 3-5kertaa. se auttaa ahdistukseen ja syömiseen.
Käyt heti huomenna kouluterveyden hoitajalla ja kerrot että olet huolissasi omasta painosta ja mahdollisesta syömishäiriöstä.