Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä mummon tekemille liian pienille villavaatteille?

Vierailija
05.09.2022 |

Lapsen mummo on tehnyt itse lapselle kaksi muovikassillista villapaitoja, villahousuja, villatakkeja, villa sukkia, villatumppuja jne. Kaikki on täysin käyttämättömiä, koska kaikki oli jo valmiiksi liian pieniä. En oikein tiedä eikö hän osannut tehdä koon mukaan vai eikö välittänyt kokotoiveista. En uskalla myydä, koska hän saattaa alkaa vuosien päästä kyselemään niiden perään, jos sukuun tulee muita pieniä lapsia. Toisaalta meille ei mahdu kotiin säilytykseen yhtään vanhoja vaatteita, laitan kaiken pieneksi jääneen heti pois, kun kaappitilaa on niin vähän. Jos annan ne pyytämättä takaisin, niin hän näkee, että ne on kaikki käyttämättömiä, ja loukkaantuu verisesti, vaikka olen kyllä yksittäisten kohdalla sanonut, että oli liian pieni. Mikä olisi viisain tapa hoitaa tilanne?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kasvaessa mummolta tulee lisää jo valmiiksi pieniä vaatteita, ellet juttele hänen kanssaan.

Itse lapsenlapsille ja tarvittaessa joillekin muille neuleita tekevänä mummona olen sanonut, että jos ei ole sopivia, jos ette tykkää tai mitä tahansa muuta, niin siitä vaan, laittakaa toki eteenpäin jonnekin, antakaa muille tai laittakaa "poistoon", en siis loukkaannu.

Harmillista jos saa neuleita jotka ovat vähän niin ja näin. Jäljen ei mielestäni tarvitse olla käsityönopettajan tasoista, mutta kuitenkin hyvää.

Sinuna laittaisin nuo jo saadut pari kassillista jonnekin yläkaappiin toistaiseksi.

Vierailija
22/58 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin siskon kanssa mummilta aina joululahjaksi liian pientä, esim aamutakit. Mun lahja mahtui juuri ja juuri pikkusiskolle ja hänen saamansa heitettiin pois. Kätevästi minä en siis saanut ikinä mitään :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen kasvaessa mummolta tulee lisää jo valmiiksi pieniä vaatteita, ellet juttele hänen kanssaan.

Itse lapsenlapsille ja tarvittaessa joillekin muille neuleita tekevänä mummona olen sanonut, että jos ei ole sopivia, jos ette tykkää tai mitä tahansa muuta, niin siitä vaan, laittakaa toki eteenpäin jonnekin, antakaa muille tai laittakaa "poistoon", en siis loukkaannu.

Harmillista jos saa neuleita jotka ovat vähän niin ja näin. Jäljen ei mielestäni tarvitse olla käsityönopettajan tasoista, mutta kuitenkin hyvää.

Sinuna laittaisin nuo jo saadut pari kassillista jonnekin yläkaappiin toistaiseksi.

Jonnekin yläkaappiin, ei ois tullu varmaan aloittajalle mieleen. Hauskaa jee.

Vierailija
24/58 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin mummo tekee välillä liian pieniä mutta hän on kyllä pyydettäessä korjannut ne sopivankokoisiksi.

Vierailija
25/58 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos AP aloituksessa kirjoittaa, että kaappeihin ei millään mahdu, niin mihin yläkaappiin hän ne työntää?

Vierailija
26/58 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä. Ja varmaan pyytämättä ja kysymättä tehnyt.

Vierailija
27/58 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eikö edes varastoon saisi tungettua kahta muovipussia? Jos on sellainen fiilis, että mummo niitä saattaa vielä kysellä ja voisi loukkaantua, jos olette ne myynteet eteenpäin "sen jälkeen, kun olivat jo liian pieniä"? Mutta ehkä mummo ei siitä loukkaantuisi vaan olisi iloinen, kun saa neuloa uusia vaatteita uudelle vauvalle?

(Itse en osaa neuloa, mutta mietin niitä himoneulojia, mihin oikein tunkevat kaikki neulomansa vaatteet? Moni tuttu laittaa faceeen jatkuvasti kuvia neuloksistaan, ja hienoja ne toki ovat, mutta eihän sitä aikuiset ihmiset koko ajan uusia neuleitakaan tarvitse)

Ei ne vuosien päästä ole käyttökelpoisia jos jossain kosteassa varastossa lojuneet, parempi antaa heti pois. Pelastusarmeijan keräykseen ja jos mummeli joskus kysyy niin sanot että annoit tarvitsevalle.

Vierailija
28/58 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko olla provo.

Vaatteet ovat liian pieniä ja liian hyväkuntoisia, mutta toisaalta huonosti tehtyjä. Asunto ja sen varastotilat ovat niin pienet ettei sinne yksi pussi mahdu.

🤣

Vierailija
29/58 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko olla provo.

Vaatteet ovat liian pieniä ja liian hyväkuntoisia, mutta toisaalta huonosti tehtyjä. Asunto ja sen varastotilat ovat niin pienet ettei sinne yksi pussi mahdu.

🤣

Miksi olisi provo? Ei meilläkään ole yhtään säilytystilaa, asutaan kerrostalokolmiossa ja kaappitilaa on todella vähän. 

Onko sinusta outoa, että mummo antaa liian pieniä vaatteita ja siksikö epäilet provoksi? 

Vierailija
30/58 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko olla provo.

🤣

Meillä ainakin on aivan liian vähän säilytystilaa. Jos tulee jotain uutta, pitää tehdä tavaralle tilaa.

Tässä viime vuosina on tarvinnut erikseen raivata tilaa mm. maskilaatikolle ja lapsen kroonisen sairauden lääkepaketeille. Ei meillä ole hyllyillä tyhjää tilaa odottamassa, että sille tulisi tarvetta. Jotain muuta pitää raivata alta pois.

Vierailija
31/58 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi mummun, jos on selväpäinen, ilahtuvan kuullessaan että vaatteet on annettu eteenpäin jollekin tarvitsevalle, sen sijaan että olivat turhan panttina jossain kellarikomerossa.

Vierailija
32/58 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kertonut mummolle sinun lapsien koot? Koska ei ehkä tiennyt lastesi kokoa? 

Kuka yleensäkään tekee tai ostaa jollekin kasan vaatteita tietämättä kokoa?

Vierailija
33/58 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko olla provo.

🤣

Kaikki ei halua säilyttää romua muuten vaan nurkissaan. Meillä on hyvästi kaappitilaa, mutta ihan periaatteesta en halua säilyttää mitään turhaa. Jos olisin ap, lahjoittaisin hyvillä mielin nuo vaatteet eteenpäin. Ei teillä ole mitään velvollisuutta niitä säilyttää.

Vierailija
34/58 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mummo ei osannut tehdä vaatteita oikean kokoisiksi tai ne kutistui pesussa. Pienille kannattaisi muutenkin jättää vähän kasvuvaraa.

Vierailija
35/58 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voi kysyä mummolta voisko se suurentaa niitä? Ainakin meidän mummo ihan mielellään pidentää hihaa, lahjetta, leventää hartioita yms. jotta tulee sopivaksi.

Vierailija
36/58 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko olla provo.

🤣

Miksi olisi provo? Ei meilläkään ole yhtään säilytystilaa, asutaan kerrostalokolmiossa ja kaappitilaa on todella vähän. 

Onko sinusta outoa, että mummo antaa liian pieniä vaatteita ja siksikö epäilet provoksi? 

Eikö teillä ole ns. häkkivarastoa ollenkaan? Yleensä kerrostaloissa sellainen on.

Vierailija
37/58 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne on annettu sulle. Ne on nyt sun. Päätät itse mitä teet. Voit sanoa mummolle, haluaako se ne takaisin säilytykseen vai laitatko eteenpäin. Voit vaikka sanoa, että on uuden veroiset, kun menneenä kesänä ei tarvinnu käyttää, kun oli niin kuuma. Eikä vieläkään oo pakkaset alkanu.

Vierailija
38/58 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko olla provo.

🤣

No onhan ne "hyväkuntoisia" jos ei ole kertaakaan käytetty (saatu valmiiksi pienenä). Mutta kädenjälki ei siis välttämttä ole ihan priimaa.

Ja itse ymmärrän ainakin aloittajaa, kyllä muakin tympäisisi säilytellä turhaan jotain vaatteita, joita ei ole kertaakaan käytetty mutta joista ei ole tietoa, millaista tunnearvoa niillä on antajalleen.

Vierailija
39/58 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko olla provo.

🤣

Eikö teillä ole ns. häkkivarastoa ollenkaan? Yleensä kerrostaloissa sellainen on.

No miksi ne pitäisi sinne viedä, jos ap ei niitä itse tarvitse?

Vierailija
40/58 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eikö edes varastoon saisi tungettua kahta muovipussia? Jos on sellainen fiilis, että mummo niitä saattaa vielä kysellä ja voisi loukkaantua, jos olette ne myynteet eteenpäin "sen jälkeen, kun olivat jo liian pieniä"? Mutta ehkä mummo ei siitä loukkaantuisi vaan olisi iloinen, kun saa neuloa uusia vaatteita uudelle vauvalle?

(Itse en osaa neuloa, mutta mietin niitä himoneulojia, mihin oikein tunkevat kaikki neulomansa vaatteet? Moni tuttu laittaa faceeen jatkuvasti kuvia neuloksistaan, ja hienoja ne toki ovat, mutta eihän sitä aikuiset ihmiset koko ajan uusia neuleitakaan tarvitse)

Tätä minäkin olen ihmetellyt. Tykkään itsekin neuloa, mutta mitä ihmettä ihmiset tekevät about sadalla parilla villasukkia? Itse en niitä pysty käyttämään ollenkaan, meillä on sisällä ihan riittävän lämmintä ja käytän aina kotikenkiä, ja talvikengät eivät villasukkia tarvitse, saappaita en käytä.