Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä mummon tekemille liian pienille villavaatteille?

Vierailija
05.09.2022 |

Lapsen mummo on tehnyt itse lapselle kaksi muovikassillista villapaitoja, villahousuja, villatakkeja, villa sukkia, villatumppuja jne. Kaikki on täysin käyttämättömiä, koska kaikki oli jo valmiiksi liian pieniä. En oikein tiedä eikö hän osannut tehdä koon mukaan vai eikö välittänyt kokotoiveista. En uskalla myydä, koska hän saattaa alkaa vuosien päästä kyselemään niiden perään, jos sukuun tulee muita pieniä lapsia. Toisaalta meille ei mahdu kotiin säilytykseen yhtään vanhoja vaatteita, laitan kaiken pieneksi jääneen heti pois, kun kaappitilaa on niin vähän. Jos annan ne pyytämättä takaisin, niin hän näkee, että ne on kaikki käyttämättömiä, ja loukkaantuu verisesti, vaikka olen kyllä yksittäisten kohdalla sanonut, että oli liian pieni. Mikä olisi viisain tapa hoitaa tilanne?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyy siltä mummolta, haluaako hän ne takaisin, koska vaatteet ovat jääneet jo pieneksi vai mitä hän haluaa niille tehtävän.

Vierailija
2/58 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä lairan eteenpäin.

Myyn ne joista jotain saa ja loput menee vaatekeräyksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaako joku tällaisia itsetehtyjä villavaatteita? Sanoisin laadusta, että omaan käyttöön olisi ollut ok, mutta ei niin taitavaa käsityötä, että itse sellaisia rahalla ostaisin.

Ap

Vierailija
4/58 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kertonut mummolle sinun lapsien koot? Koska ei ehkä tiennyt lastesi kokoa? 

Vierailija
5/58 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kertonut mummolle sinun lapsien koot? Koska ei ehkä tiennyt lastesi kokoa? 

Olen välillä kertonut koon. Koskaan hän ei ole kysynyt, vaan tekee yllätyksenä. Silloin kun olen kertonut koon, niin ei ole sitä huomioinut, mutta voi siis olla, että ei osaa huomioida. Ap

Vierailija
6/58 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee toinen, pienempi lapsi.

Vierailija
7/58 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa lukee: "En oikein tiedä eikö hän osannut tehdä koon mukaan vai eikö välittänyt kokotoiveista"

Eli mitä ilmeisimmin mummolle on kerrottu se kokotoive.

Vierailija
8/58 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile. Aika moni voi ostaakin, jos on oikeasti hyvästä langasta tehty, vaikkei nyt ihan priimalaatua muuten olisi. Esim. talvella moni kaipaa sinne ulkohaalarin, -hanskojen ja -kenkien alle kunnon villasta tehtyä kerrosta, jolloin sillä ulkonäöllä ei ole niin väliä. Toki hinnassa pitää sitten huomioida se, ettei ole ihan virheetöntä tai kauneinta mahdollista tai mikä niissä sitten onkaan se "ongelma".

Vierailija
9/58 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoita Ukraina-keräykseen ja sanot sitten myös vuosien päästä näin.

Vierailija
10/58 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö edes varastoon saisi tungettua kahta muovipussia? Jos on sellainen fiilis, että mummo niitä saattaa vielä kysellä ja voisi loukkaantua, jos olette ne myynteet eteenpäin "sen jälkeen, kun olivat jo liian pieniä"? Mutta ehkä mummo ei siitä loukkaantuisi vaan olisi iloinen, kun saa neuloa uusia vaatteita uudelle vauvalle?

(Itse en osaa neuloa, mutta mietin niitä himoneulojia, mihin oikein tunkevat kaikki neulomansa vaatteet? Moni tuttu laittaa faceeen jatkuvasti kuvia neuloksistaan, ja hienoja ne toki ovat, mutta eihän sitä aikuiset ihmiset koko ajan uusia neuleitakaan tarvitse)

Vierailija
11/58 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita myyntiin vain. Jos kyselee, niin vastaat, että voi että, sinä ehdit laittaa ne jo kiertoon seuraavalle vauvalle. Kyllä harrastustasoisetkin villavaatteet kaupaksi menevät, itse ainakin ostan niitä mielelläni.

Vierailija
12/58 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile. Aika moni voi ostaakin, jos on oikeasti hyvästä langasta tehty, vaikkei nyt ihan priimalaatua muuten olisi. Esim. talvella moni kaipaa sinne ulkohaalarin, -hanskojen ja -kenkien alle kunnon villasta tehtyä kerrosta, jolloin sillä ulkonäöllä ei ole niin väliä. Toki hinnassa pitää sitten huomioida se, ettei ole ihan virheetöntä tai kauneinta mahdollista tai mikä niissä sitten onkaan se "ongelma".

Nämä ei ole 100% villaa vaan käytetty lanka on sellaista, missä on seassa jotain keinokuitua. Ap

Vierailija
13/58 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pura langoiksi, pese langat ja kudo jotain. Tai anna langat jollekin lahjaksi, vaikka vanhusten taloon.

Vierailija
14/58 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostaako joku tällaisia itsetehtyjä villavaatteita? Sanoisin laadusta, että omaan käyttöön olisi ollut ok, mutta ei niin taitavaa käsityötä, että itse sellaisia rahalla ostaisin.

Ap

Jos hinta on kohdillaan, niin miksei ostaisi? Ei sekundaa toki priiman hinnalla kaupaksi saa, jos siitä haaveilet.

Vierailija
15/58 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä ei ole 100% villaa vaan käytetty lanka on sellaista, missä on seassa jotain keinokuitua. Ap

Silloin lanka on kestävämpää, ei kulu niin helposti, kuin puhdas villa.

Vierailija
16/58 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vaihdellen. Nyt voi mennäkin kun on tää sähkökriisi.

Vierailija
17/58 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä sukkia tai hanskoja 100 % villasta kannata tehdäkään, ei kestä niin hyvin.

Vierailija
18/58 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit esimerkiksi lahjoittaa johonkin, missä kerätään käytetyistä mutta puhtaista ja siisteistä vauvanvaatteista äitiyspakkauksia. Ainakin taho nimeltä Äitiyspakkauksia romaniaan vastaanottaa ja toimittaa lahjoituksia eteenpäin.

Siellä osa synnyttäneistä asuu melko alkeellisissa oloissa, että lämmintä vauvanvaatetta tarvitaan.

Ehkäpä myös Vaaka tms taho tekee tuota edelleen.

Vierailija
19/58 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me on saatu 18 vuotta vääränkokoisia vaatteita. Yleensä just liian pieniä tai just ja just päälle mahtuvia.

Kun mummo osaa kuulemma arvioida paremmin kuin äiti.

Vierailija
20/58 |
05.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me on saatu 18 vuotta vääränkokoisia vaatteita. Yleensä just liian pieniä tai just ja just päälle mahtuvia.

Kun mummo osaa kuulemma arvioida paremmin kuin äiti.

Ja kun ne pienet ovat söpömpiä (ovatkin, se on totta) ja "jos se kuitenkin menisi".