Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauvan kasvun hidastuminen

21.08.2008 |

Hei,

Kävin lääkärissä ihan normi tarkastuksessa ja en asiaa osannut vielä lääkärissä kysyä, mutta huoli heräsi myöhemmin kotona kun katsoin lääkärin tekemiä vauvan mittauksia ja painoarviota. Viikkoja minulla on kasassa 25 ja lääkäri kuitenkin sai mittojen perusteella vauvan iäksi 24 viikkoa. Tämän lisäksi vauvan paino oli 628g kun kuulemma keskimäärin tuolla viikolla paino on 700g. Kuten sanoin en tuolloin asiasta huolestunut, mutta nyt olen alkanut miettimään onkohan jokin vialla. Nimittäin edellisen kerran kävin lääkärissä noin viikolla 17 ja silloin kasvu oli ihan viikkojen mukaista ja paino yli keskipainon. Myös ensimmäinen lapsemme kasvoi koko ajan lähellä yläkäyriä. Olemme miehen kanssa molemmat pitkiä, joten meidän pituudesta tuo ei voi johtua.

Onko muilla ollut kokemusta tällaisesta tai miten te joilla on enemmän kuin yksi lapsi, ovat lapset olleet syntyessään hyvin saman painoiset? Entä vaikuttaako vauvan kasvuun se, että esikoisen aikana jouduin vain lepäilemään ja nyt olen ollut ihan normaalisti töissä päivät ja puuhannut illat esikoisen kanssa.

Kiitos jos jollain on kokemusta asiasta!

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla