Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ikävä aikaa, kun nettisivut aukesi normaalisti. Jos et halua sallia datan keräämistä itsestäsi

Vierailija
04.09.2022 |

Niin se on tosi hidasta ja ärsyttävää selata nettiä nykyään. Helpointa ja nopeinta on klikata vaan salli ja hyväksy kaikkeen mahdolliseen. Vihreä boxi, yksi klikkaus. Mutta jos et halua sallia evästeitä, vakoilua, seurantaa ja datan keräämistä, niin joudut sitten sivustosta riippuen selaamaan valikkoa, klikkailemaan sitä sun tätä ja osan kohdalla jopa sen jälkeen, kun olet kieltänyt muut kuin sivun toiminnan kannalta välttämättömät evästeet, tulee ponnahdusikkuna että oletko nyt ihan varma, että haluat kieltää evästeet? Kyllä, olen!

Miten vaikeaksi voidaankaan asiat tehdä. Ikävä niitä aikoja, kun pystyi vaan menemään nettisivuille ilman tätä jäätävää klikkailua. Havahduin tähän, kun luin jonkun tietoturvatyypin haastattelun ja hän kertoi kieltävänsä sivuilta evästeet. Mutta ei sitten kerrottu, kuinka rasittavaa ja työlästä se voi sivusta riippuen, jatkuvasti tehtynä olla. Evästeiden salliminen on helppoa, yksi klikkaus. Kieltäminen voi olla monen valikon, kysymyksen ja klikkauksen takana.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu että tässäkin on menty vaikeimman ja tyhmimmän kautta. Miksi evästeiden kieltäminen ei voi olla valinta, joka tehdään selaimessa vain yhden kerran?

Voit estää kaikki evästeet selaimen asetuksista.

Vierailija
22/33 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu että tässäkin on menty vaikeimman ja tyhmimmän kautta. Miksi evästeiden kieltäminen ei voi olla valinta, joka tehdään selaimessa vain yhden kerran?

Joo mutta ei sillä pääse eroon nettisivujen evästekyselyistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on tämä ärsyttänyt myös siitä asti kun nämä alkoi yleistyä. Tämäkin on EU byrokraattien ihan tyhjästä keksimä bullshit sääntö, mukamas turvallisuuden lisäämiseksi, mutta saatana jokapäiväiseksi riesaksi osoittautunut ylimääräinen ärsyttävä vaiva!!

Vierailija
24/33 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne voit blokata esim. monella mainosten esto lisäosalla.

Vierailija
25/33 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan adblocker ei niitä estä!

Vierailija
26/33 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan adblocker ei niitä estä!

Syytön minä siihen olen jos et osaa käyttää.

Vierailija
27/33 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on tämä ärsyttänyt myös siitä asti kun nämä alkoi yleistyä. Tämäkin on EU byrokraattien ihan tyhjästä keksimä bullshit sääntö, mukamas turvallisuuden lisäämiseksi, mutta saatana jokapäiväiseksi riesaksi osoittautunut ylimääräinen ärsyttävä vaiva!!

Niin tämä. Se alkaa käydä hermoille jopa siinä määrin, ettei huvita enää edes selata nettisivuja näiden typerien kyselyjen takia. Jos ne evästeet voi vaarantaa tietoturvan, niin minkä hiton takia niiden kerääminen on laillista?

Vierailija
28/33 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tämä. Se alkaa käydä hermoille jopa siinä määrin, ettei huvita enää edes selata nettisivuja näiden typerien kyselyjen takia. Jos ne evästeet voi vaarantaa tietoturvan, niin minkä hiton takia niiden kerääminen on laillista?

Sen saa kun laittaa asioista mitään ymmärtämättömät asialle. Ei evästeet vaaranna tietoturvaa. Ne on vain tekstitiedostoja tietokoneella jotka käyttäjä voi itse poistaa/estää halutessaan. Tehokkaampiakin keinoja seurata ja vakoilla on mutta niitä tuo ei estä mitenkään ja niiltä on paljon vaikeampi suojautua.

Vierailija
29/33 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä hemmetin popup kyselyikkunat tuo mieleen vanhan ajan virusten saastuttamat aikuisviihdesivut, mutta silloin popupeihin aukesi yleensä värkin kuvia tms...

Vierailija
30/33 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vielä siihen päälle chat-boksi, jossa botti kysyy, että miten voin auttaa. En tykkää tungettelevalta asiakaspalvelusta normaaleissa kaupoissakaan, ja nyt chat-robottikin alkaa hengittämään niskaan. :D

Vierailija
31/33 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten vielä siihen päälle chat-boksi, jossa botti kysyy, että miten voin auttaa. En tykkää tungettelevalta asiakaspalvelusta normaaleissa kaupoissakaan, ja nyt chat-robottikin alkaa hengittämään niskaan. :D

Cheesyyn jenkkityyliin sanon, että mutta odota, ei tässä vielä kaikki! Lisäksi ruudulle ponnahtaa vielä kaikenmaailman tarjousikkunoita, jos tilaat uutiskirjeen saat 5% alennuksen, jne.

Saat klikkailla hyvän aikaa noita paskoja pois tieltä ennenkuin pääset itse asiaan...

Vierailija
32/33 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo tämä! Asuntoja selatessa tyrkytetään pop uppina kaikenmaailman myyjää ja lainalaskuria sun muuta. Ei. Minä haluan katsella. Osaan kyllä itse ottaa yhteyttä myyjään ja pankkiin, jos olen ostamassa.

Vierailija
33/33 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin ne keksit mikrouuniin lämpiämään mutta niistä ei tullutkaan suklaantuoksuisia vaan sähköjohtoja ja komponentteja:

https://www.youtube.com/post/UgkxyuwrJSSEit6m4nF51Rpn9m9NVwEJ0ajQ