Raasuke ystävä ärsyttää, haluaisin ystävän jota ihailla ja jolta oppia, onhan hän jonkun verran vanhempi minua.
Taustaa: eläkeikäinen nainen on älykäs ja akateeminen ja pitkä ura takana, yksi lapsi ja kaksi lastenlasta.
- saatavia työnantajalta 1-2 vuoden takaa, mutta ei ota jämäkkää otetta, koska 'onhan firmallakin vaikea aika', eli aina muut ensin
- tekee osa-aikaisesti töitä koska mies maksaa elämisen, niin ettei näköjään haittaa saamatta jäänyt tulo
- ei uskalla ajaa autoa koska mies arvostellut ajamista
- pukeutuu samanlaisiin verkkatyyppisiin housuihin kuin miehensä (läheisriippuvainen imitoi)
- näyttää 15 vuotta ikäistään vanhemmalta
- huono ryhti, kumara
- ostaa joitain 4 euron riepumaisia kotihameita, kun olimme kaupassa, ja siihen heitin että kun on itsekin maininnut että mies on 'hyväpalkkaisessa työssä' niin miksei mene tavarataloon ja osta laadukasta kaunista hametta
- sanoi saaneensa merkkilaukun pojaltaan ja mieheltään syntymäpäivälahjaksi, mutta sanoi että otti heti sen merkin pois siitä
- kokkaa, siivoaa, tekee kotona kaiken, ja aina itsensä viimeiseksi asettaen, muiden hyvinvoinnin ensin
- suhde mieheen kaverisuhde ja kuulemma avoin suhde, vaikka sanoo ettei haluaisi jakaa, mutta häntä ei ole koskaan kiinostanut intiimielämä
- ei ole kuin pari ystävää kaikki aika on miehen, 35 vuotiaan lapsen ja teini-ikäisten lasten passaamista, eli elää jossain kuplassa
- vaikea keskustella asioista kun on jotenkin jossain menneessä maailmassa
Olen sanonut että eikö olisi aika alkaa elää jo viimeinkin, ottaa mieheen etäisyyttä, ja hankkia oma elämä.
Mutta sanoo että joku oli todella köyhä lapsuus maaseudulla.
Hän on jäänyt henkisesti jumiin sinne korpimaahan.
Tekisi mieleni sanoa suoraan mitä ajattelen, kun ihminen jumittaa lähes kynnysmatto tasolla.
Haluaisin ystäviä joita ihailla ja joilta oppia.
Kommentit (8)
Omat ystäväni kuoli korona vuosina 2020-2021. Olivat saman oloisia kuin minä.Ulkoilua rakastavia,ei toisia alentavina eikä itseään jalustalle nostavia.Savuttomia ja alkottomia. Joten heidän kaltaisia on uusia mhdotonta löytää.Itse en nosta itseäni jalustalle ja en lähde kenekään pröystäilyjä kuntelee en ikinä.Olen mielummin yksin,kuin huonossa seurassa. Seurahan tekee ihmisen samanlaiseksi mitä sinäkin moitit ystäviäsi aloitus.
Kurja tilanne, onko teillä pitkäaikainen ystävyyssuhde? Voisitko kertoa hänelle mitä koet?
No AP ei voi kyllä ystäväksi kutsua..
Tosi ikävästi kirjoitettu. Eihän noin voi kirjoittaa "ystävästä".
Vierailija kirjoitti:
Omat ystäväni kuoli korona vuosina 2020-2021. Olivat saman oloisia kuin minä.Ulkoilua rakastavia,ei toisia alentavina eikä itseään jalustalle nostavia.Savuttomia ja alkottomia. Joten heidän kaltaisia on uusia mhdotonta löytää.Itse en nosta itseäni jalustalle ja en lähde kenekään pröystäilyjä kuntelee en ikinä.Olen mielummin yksin,kuin huonossa seurassa. Seurahan tekee ihmisen samanlaiseksi mitä sinäkin moitit ystäviäsi aloitus.
Sitähän minäkin, kun ajattelen että on on vanhempi minua, niin haluaisin kai jotain oppia ja ammentaa mutta nyt nousee vain ärtymys.
Hän sai osin palkkasaamisiaan, kun tsemppasin häntä kuinka voisi toimia tilanteessa.
Ihmetytti ettei mies ole tukenut kuinka toimia, mutta mielestäni hän onkin lähinnä piian roolissa, itse ottamassaan.
Voi olla vaikea kunnioittaa tuollaista ihmistä niin tajuan mitä ajat takaa
Millähän tavalla aloittaja on mielestään tämän ihmisen ystävä? Mitään ystävyyteen viittaavaa ei tuossa listassa näkynyt. Kannattaa jättää tuo nainen rauhaan. Antaa elää elämäänsä. Parempi hänelle vieläkin vähäisempi ystävämäärä, kuin myrkyttäjä lähietäisyydellä.
Siis.. puhut itsestäsi??
Mutta miksi kirjoitat näin typerästi? HÄN? !!??