Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi monet haluavat ruskettua?

Vierailija
01.09.2022 |

Pidän vaaleata ihoa paljon kauniimpana. Ja rusketusta vanhanaikaisena.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää tahallaan rumentaa itseään?

Vierailija
2/20 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En erityisesti yritä ruskettua, en makaa aurinkoa ottamassa, mutta tykkään kyllä kun vaan ihan ulkoilun ohessa rusketun. Mulla on poskilla ja nenällä couperosaa eli kun olen kalpea, posket on pinkit. Rusketuspigmentti peittää tämän, jolloin iho näyttää tasaväriseltä ilman meikkiäkin. Lisäksi mulle vaan ulkonäköön sopii hyvin rusketus. Jotkut on toki paremman näköisiä kalpeanakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh mulla on psoriasis ja aurinko helpottaa sitä? Sivuvaikutuksena ruskettuminen. Työni on myös sellainen, että kesän työtunneista 80 % tapahtuu ulkoilmassa, sekin voi edesauttaa sitä, ettei ihoni ole aivan vitivalkoinen. Olen tosin suomalaiseksi muutenkin tumma ihonväriltäni ja rusketun helposti, en jaksa alkaa kauheasti kriiseilemään asiasta.

Vierailija
4/20 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivettynyt iho saa ihmisen näyttämään terveeltä ja hyvännäköiseltä. Tätä on ihan tutkittu. Sama efekti on karoteenin syömisellä. Se saa ihon hehkumaan terveenä.

Vierailija
5/20 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivettynyt iho saa ihmisen näyttämään terveeltä ja hyvännäköiseltä. Tätä on ihan tutkittu. Sama efekti on karoteenin syömisellä. Se saa ihon hehkumaan terveenä.

Miten sitä on tutkittu? Tutkittiinko siinä myös Aasian maita, joissa vaaleaihoisuus on kaunista?

Vierailija
6/20 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, näkemyksiä ja mielipiteitä on monia. Minusta taas luonnollinen kevyt rusketus ihmisten kasvoilla loppukesällä tekee heistä jotenkin terveemmän, elinvoimaisemman ja ihan oikrasti kauniimman näköisiä.

Rusketus myös parantaa monilla ihoa.

Itselläni vähän kuiva iho talvella ja kaikenmaailman näppylöitä. Kun saan keholleni auringonvaloa ja kevyen rusketuksen, ihoni patanee huomattavasti.

Vierailija
7/20 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyt päivetys näyttää terveeltä ja hyvältä, mielestäni vitivalkoinen iho on kauhean näköinen, ei toki niin paha kuin oranssi tekorusketus.

Vierailija
8/20 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boomerit taas ihmettelee. Alle kolmekymppisistä lähes kaikista rusketus on kaunista.

Vierailija
9/20 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

D vitamiinin takia, aurinko antaa energiaa. Rusketus tulee kaupanpäälle.

Vierailija
10/20 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas luonnollinen rusketus kaunistaa.

Meidän pimeässä kasvaneiden ja 10 kk vuodessa päästä varpaisiin paksuissa vaatteissa kulkevien kalvakka läpikuultava valkoinen iho ei ole kovinkaan viehättävää.

Siihen kun tulee vielä liikakiloja ja iän myötä juonteita ja selluliittipahkuroita, niin kylläpä rusketus saa heidätkin näyttämään paremmilta.

Vierailija
11/20 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun katselee tuon Elina Tervon kuvia joka on lennellyt autingon perässä muutaman vuoden, niin jopa alkaa näkymään ihossa tuo jatkuva auringossa itsensä grillaaminen.

Ei paljon puutu enään kuin melanooma.

Vierailija
12/20 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sellainen helmikuun valkoinen suomi rusketus on kaunis? Älä nyt viitti, ehkä jos yrität saada itsesi mätsäämään tapettiin.

Vierailija
13/20 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän kevyt rusketus tekee ihosta jotenkin terveemmän näköisen. Siis kevyt rusketus; ei mikään likaisen ruskeanharmaa tms. Miehelläkin pieni rusketus ja vaikkapa valkoinen pellavapaita. Naisella valkoinen Ibiza- mekko; ruskettuneelle istuu paremmin.

Vierailija
14/20 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tulikin mieleen kun jossain vaahtosivat, että vaaleaihoisten tekorusketus on kulttuurista omimista vai mitä se oli... Kun tummaihoiset eivät voi vaihtaa ihonväriään niin halutessaan.

Vierailija
15/20 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän kalpeasta ihostani, ja suojaankin sitä vaatteilla sekä SPF50 aurinkosuojalla, koska palan herkästi. Tulen myös huonovointiseksi suorassa ja kuumassa auringossa. Saan aika paljon ihmisiltä kommentteja siitä, että olen kuin kalpea lakana kesän loppupuolella. Että miksi olen lomalla noin kalpea, kyllä nyt lomalla saa ruskettua???!

Miksi me hävetään/inhotaan omaa ihonväriämme? Ja miksi sitä katsotaan outona, jos ei oikeasti tykkää istua päivät pitkät kesäisin auringossa? Siirryn varjoon, ja se on jotenkin ihan kauhea paha...

Vierailija
16/20 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä tulikin mieleen kun jossain vaahtosivat, että vaaleaihoisten tekorusketus on kulttuurista omimista vai mitä se oli... Kun tummaihoiset eivät voi vaihtaa ihonväriään niin halutessaan.

Tummaihoinen myös ruskettuu. Ja hehän myös käyttävät joissain maissa ihon valkaisuun tarkoitettuja voiteita.

Vierailija
17/20 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kevyt päivetys näyttää terveeltä ja hyvältä, mielestäni vitivalkoinen iho on kauhean näköinen, ei toki niin paha kuin oranssi tekorusketus.

Mun mielestä vaaleaihoisuus näyttää hyvältä, mielestäni musta iho on ihan kauhean näköinen.

Kuulostaako yllä oleva lause mielestäsi asialliselta? Vaaleaihoisuus on ihon ominaisuus siinä missä sen tummuus ja mun mielestä on ihan kauheaa, että kalpeiden ulkonäköä saa haukkua ilman että ketään kiinnostaa. Tuollainen kommentointi tuomittaisiin välittömästi, jos se koskisi tummempia ihmisiä.

Vierailija
18/20 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pidän kalpeasta ihostani, ja suojaankin sitä vaatteilla sekä SPF50 aurinkosuojalla, koska palan herkästi. Tulen myös huonovointiseksi suorassa ja kuumassa auringossa. Saan aika paljon ihmisiltä kommentteja siitä, että olen kuin kalpea lakana kesän loppupuolella. Että miksi olen lomalla noin kalpea, kyllä nyt lomalla saa ruskettua???!

Miksi me hävetään/inhotaan omaa ihonväriämme? Ja miksi sitä katsotaan outona, jos ei oikeasti tykkää istua päivät pitkät kesäisin auringossa? Siirryn varjoon, ja se on jotenkin ihan kauhea paha...

Toinen kalkkilaivankapteeni täällä. Joo, lomalla saa ruskettua, mutta kun toiset ei vaan rusketu. Mun ihon värivaihtoehtoina on valkoinen ja punainen, ja on helppo arvata kumman valitsen.

Vierailija
19/20 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sitä on tutkittu? Tutkittiinko siinä myös Aasian maita, joissa vaaleaihoisuus on kaunista?

https://www.psychologytoday.com/us/blog/the-psychology-relationships/20…

Tuossa nyt yksi esimerkki. Aasialaisia ei mainittu, mutta aasialainen ihohan on luonnostaan ilman aurinkoakin ruskeampi kuin länkkäri-iho.

Vierailija
20/20 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastan lievää psoriasista, joka oireilee lähinnä päänahassa, olkavarsissa ja jaloissa. Ellen päivety kesän aikana, olkavarsista putoilee iho suomuina ja menee vereslihalle seuraavan talven lopulla. Ei sekään kuule ole yhtään terveellistä ja on jopa kivuliasta.

Lisäksi ihoni on palanut vain lapsena, kun minua ei suojattu mitenkään auringolta, joten mikäli joskus saan ihosyövän, se johtuu lapsuuden palamisista, joille en voi enää yhtään mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi