Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rikkaat uskovaiset suurperheet saavat melkoisen potin ylimääräistä lapsilisää.

Vierailija
30.08.2022 |

Onko tämäkään oikein? Lesottavat kuinka lapsilisät pannaan säästöön.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikkaat suurperheet. Salli mun nauraa. Kyllä ne lapset syövät kaikki rahat, myös ne "valtavat" lapsilisät. Ihmiset, jotka hankkivat paljon lapsia, luopuvat omasta elämästään lastensa hyväksi. Niin että kelpaa kadehtia!

Jaa ainakin meillä päin ko. perheen lapset leuhkivat rahoillaan ja kiusaavat köyhien perheiden lapsia. Miksi heille pitää maksaa ylimääräiset lapsilisät , joka on melkioinen potti?

Okei, tunnet siis yhden rikkaan lapsiperheen. Poikkeus voi toki vahvistaa säännön. Tai sitten tämän perheen lapset häpeävät köyhyyttään ja peittelevät sitä lesoamalla olemattomilla / lainatuilla rahoillaan.

Vierailija
22/41 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lapsilisä pitäis rajata kahteen lapseen.

Myös sähkönkäyttöä pitäisi rajata kotitalouksittain.

Valtio voisi tehdä monia, asioita, sensijaan kaikkien annetaan örveltää ja kuluttaa mielinmäärin, että asialle tehtäisiin jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te ketkä saatte lapsilisää niin haluaisin kysyä teiltä että miksi ette itse elätä lastanne? Miksi pyritte vierittämään yhteiskunnan vastuulle lapsen elättämisen ja kasvattamisen? 

Me kasvatamme ihmisiä jotka maksavat sinunkin eläkkeesi, ja hoitavat kun makaat vaipoissasi horisemaan seniilin. Vai haluatko, että kaikki Suomessa asuvat ovat jatkossa muista maata tuotuja?

Vierailija
24/41 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtio voisi tehdä monia, asioita, sensijaan kaikkien annetaan örveltää ja kuluttaa mielinmäärin, että asialle tehtäisiin jotain.

Ei, vaan se pitäisi olla tuloihin sidottu, jos tienaat paljon et tarvitse. Veronmaksajien varoin ei pitäisi kasvattaa rikkaitten penikoitten säästötiliä.

Vierailija
25/41 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te ketkä saatte lapsilisää niin haluaisin kysyä teiltä että miksi ette itse elätä lastanne? Miksi pyritte vierittämään yhteiskunnan vastuulle lapsen elättämisen ja kasvattamisen? 

Me kasvatamme ihmisiä jotka maksavat sinunkin eläkkeesi, ja hoitavat kun makaat vaipoissasi horisemaan seniilin. Vai haluatko, että kaikki Suomessa asuvat ovat jatkossa muista maata tuotuja?

Mistä tiedät että se maksaa meidän eläkkeen? Mitä jos se on työttömänä tai sairaseläkkeellä? 

Se on väärin että te saatte lapsilisää,käytätte yhteiskunnan verorahoja ja että saatte jotain erityiskohtelua täällä suomessa, tuet poistettaisiin teiltä yhteiskunnan eläteiltä niin samalla myös meidän veroprosentti pienenisi reilusti. 

Vierailija
26/41 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkaat suurperheet. Salli mun nauraa. Kyllä ne lapset syövät kaikki rahat, myös ne "valtavat" lapsilisät. Ihmiset, jotka hankkivat paljon lapsia, luopuvat omasta elämästään lastensa hyväksi. Niin että kelpaa kadehtia!

Ai luoja mitä martyyriutta. Kun sinä päätät hankkia lapsen niin sinä et luovu omasta elämästäsi vaan sinä muutat oman elämäsi sisältöä.

Vierailija
27/41 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä ole vielä kirkossa kuulutettu!

Vierailija
28/41 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Somalinaisilla on keskimäärin 4 lasta. 

Eli alle puolet siitä mitä les toi lla.

Vierailija
29/41 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te ette kasvata mitään vaan päiväkodit ja koulut kasvattaa teidän lapset.

Vierailija
30/41 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta, Sitten kun lapset ovat aikuisia niin vanhempien terveyskin on usein mennyt.

Vierailija
31/41 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on tärkeää että pienituloisillakin on mahdollisuus saada lapsia. Heitä tukemalla on tilaisuus parempiin lähtökohtiin elämässä. Lapsiperheitä sekä mielenterveysongelmaisia ja muuten sairaita tulisi tukea erityisesti, koska jos heitä ei tueta, lasku yhteiskunnalle on valtavampi kuin tukemisen kulut.

Tuota en silti ymmärrä että valtavia perheitä joilla valmiiksi on sitä rahaa muutenkin tuetaan lisää. Tämä on vanha epäkohta lapsilisäjärjestelmässä jonka idea on olla tulonsiirtoa lapsettomilta lapsellisille ihmisille. Itse yksineläjänä toivon että pienituloisia lapsiperheitä tuetaan ja he tarvitsevat sitä minusta enemmän kuin itse tarvitsen. Rikkaita perheitä en soisi tuettavan, kaikki tulisi kohdistaa pienituloisille yksineläjille. Heitä riittää. Minä kyllä pärjään vaikka köyhä olenkin.

Vierailija
32/41 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaha, vapaaehtoisesti valtavaa uusperhettä pyörittävät narisevat kun lapsista tulee kuluja :D

Vierailija
33/41 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan se pitäisi olla tuloihin sidottu, jos tienaat paljon et tarvitse. Veronmaksajien varoin ei pitäisi kasvattaa rikkaitten penikoitten säästötiliä.

Rikkaista ahkerista pitäisi tehdä yhtä köyhiä kuin köyhistä nyt, niin kaikki voisivat sitten lokakuun vallankumousta ennen yhdessä niitä jäisiä kaaleja järsiä, joita kukaan ei keväällä istuttanut, kun tiesivät saavansa syksyllä tasavertaisesti tulosta riippumatta työpanoksestaan. 

Vierailija
34/41 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on tärkeää että pienituloisillakin on mahdollisuus saada lapsia. Heitä tukemalla on tilaisuus parempiin lähtökohtiin elämässä. Lapsiperheitä sekä mielenterveysongelmaisia ja muuten sairaita tulisi tukea erityisesti, koska jos heitä ei tueta, lasku yhteiskunnalle on valtavampi kuin tukemisen kulut.

Tuota en silti ymmärrä että valtavia perheitä joilla valmiiksi on sitä rahaa muutenkin tuetaan lisää. Tämä on vanha epäkohta lapsilisäjärjestelmässä jonka idea on olla tulonsiirtoa lapsettomilta lapsellisille ihmisille. Itse yksineläjänä toivon että pienituloisia lapsiperheitä tuetaan ja he tarvitsevat sitä minusta enemmän kuin itse tarvitsen. Rikkaita perheitä en soisi tuettavan, kaikki tulisi kohdistaa pienituloisille yksineläjille. Heitä riittää. Minä kyllä pärjään vaikka köyhä olenkin.

Lapsilisiin pitäisi ehdottamasti laittaa kotitalouden tulorajat, lapsilisiä pitäisi maksaa vain köyhille kotitalouksille. Eli jos kotitalouden tulot ovat yli 2000e/kk tai 3000e/kk nettona niin heille ei lapsilisiä pitäisi maksaa. 

Suomessa yksineläjät joita on jo noin puolet kotitalouksista ovat usein niitä ketkä sitä apua tarvitsevat ja he ovat täysin unohdettu ryhmä täällä, vaikka yksineläjä käy töissä niin hänen palka riittää juuri ja juuri asumiskuluihin sekä mahdollisen auton kuluihin jos auto on pakko olla että pääsee töihin.

Monet kotitaloudet ajavat itsensä ongelmiin ihan sillä että he elävät yli varojensa, he ostavat osamaksuilla asioita joihin heillä ei oikeasti ole varaa ja sitten kaikki rahat menevät osamaksujen lyhennykseen, sitten valitetaan kun ei ole rahaa elää. 

Vierailija
35/41 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko ettei isossa perheessä ole kuluja?

Meillä 9 lapsinen uusperhe ja viikon ruokalasku on jäätävä. Puhummatkaan hankinnoista, kun pitäis talvikamppeita alkaa osteleen. Iso talo ja iso autokin vaatii kulunsa. Just varattiin syyslomamatka koko poppoolle. En valita, kyllä me toimeentullaan, hyvätuloiset palkat molemmilla, toisemme olemme valinneet vaikka molemmat useamman lapsen totaaliyksinhuoltajia sekä yhteisetkin lapset tehtiin.

Mutta inhottaa aina se puhe suurperheistä, että saatais isoja jättipottitukia, sillä näissä keskusteluissa ei ilmeisesti huomioida lasten menojq ollenkaan.

Miksi yhteiskunnan pitäisi elättää sun lapset tai huomioida se, että lapsista tulee menoja?

Se on ihan oma valinta vääntää niitä jokaisen kumppanin kanssa ja enemmän kuin prse kestää.

Vierailija
36/41 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa ainakin meillä päin ko. perheen lapset leuhkivat rahoillaan ja kiusaavat köyhien perheiden lapsia. Miksi heille pitää maksaa ylimääräiset lapsilisät , joka on melkioinen potti?

Suomessa jokaisesta lapsesta maksetaan lapsilisä. Ei täällä kenellekään mitään ylimääräisiä lapsilisiä makseta.

Vierailija
37/41 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyy ei saa tukea niitä suomalaisia jotka viitsivät tänne vääntää lauman suomalaisia mukuloita ;((( mulle kanssa ;(((

Mulla on yksi lapsi ja ei voi ku hattua nostaa kaikille joilla enemmän kuin yksi. Tosiaankin ansaitsee jonkun palkinnon ne suomalaiset, jotka viitsii hankkia noita suurperheitä. Me tarvitaan suomalaisia lapsia. Ne lapset on kuule niin kallis juttu muuten, että älä huoli, ei nuo ekstralapsilisät suurperheissä pitkää lämmitä. Mistä on muuten tullut tuo lapsettomien käsitys siitä, että lapsilisällä elelisi jotenkin herroiksi? Tajuatteko ollenkaan, mikä kuluerä lapsi on?

Vierailija
38/41 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko ettei isossa perheessä ole kuluja?

Meillä 9 lapsinen uusperhe ja viikon ruokalasku on jäätävä. Puhummatkaan hankinnoista, kun pitäis talvikamppeita alkaa osteleen. Iso talo ja iso autokin vaatii kulunsa. Just varattiin syyslomamatka koko poppoolle. En valita, kyllä me toimeentullaan, hyvätuloiset palkat molemmilla, toisemme olemme valinneet vaikka molemmat useamman lapsen totaaliyksinhuoltajia sekä yhteisetkin lapset tehtiin.

Mutta inhottaa aina se puhe suurperheistä, että saatais isoja jättipottitukia, sillä näissä keskusteluissa ei ilmeisesti huomioida lasten menojq ollenkaan.

Miksi yhteiskunnan pitäisi elättää sun lapset tai huomioida se, että lapsista tulee menoja?

Se on ihan oma valinta vääntää niitä jokaisen kumppanin kanssa ja enemmän kuin prse kestää.

Ei pidä paikkaansa. Mulla on vain yksi lapsi, ja silti olen sitä mieltä että ehdottomasti monien (kantasuomalaisten) pitäisi tehdä suurperheitä. Jos aiot Suomessa tulevaisuudessa asua, tarvitset suomalaisten lapsia pyörittämään sulle yhteiskuntaa. On jokaisen Suomessa asuvan asia tukea lapsiperheitä. Pitäisi laittaa joku vanhan piian/pojan vero takaisin, vapaamatkustusta ei pitäisi sallia.

Vierailija
39/41 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä ole vielä kirkossa kuulutettu!

On.

Hyväksytty budjettiin.

Summa on sata euroa / perhe.

Vai oliko se / lapsi?

Vierailija
40/41 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen monta suurperhettä (ovat sukulaisia), mutta en yhtään rikasta suurperhettä. -Ja vain yksi lestadiolainen yrittäjäkin tulee mieleen. Näissä perheissä ei ole mitenkään korkea elintaso, esim. ulkomaanmatkoilla ei käydä tai maksettuja harrastuksia ei välttämättä ole. Että se siitä rikkaudesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi