Olenko työskennellyt vähän elämäni aikana?
Olen 18-vuotiaana ensimmäisen kerran ollut töissä kun pidin välivuotta. Siitä seuraavana vuotena lähdin opiskelemaan ja vuoden päästä jätin opiskelut ja olin töissä 5 vuotta, kunnes menin taas opiskelemaan pariksi vuodeksi. Siitä suoraan töihin vuodeksi ja tämän jälkeen äityislomalle, jonka jälkeen olin hoitovapaalla 3 vuotta. Sen jälkeen olen ollut työttömänä vuoden.
En ole ihan perillä, että nähdäänkö tämä työhistoriani jotenkin vähäisenä vai onko se ihan ok? Näin henkilökohtaisesti en koe itseäni lusmuilijaksi vaan tuntuu kuin olisin elämäni lähinnä vaan työlle pyhittänyt. Miinus nämä neljä vuotta kotona lapsen kanssa, jotka on menneet äärettömän nopeasti.
Olenko työmarkkinoilla aivan toivoton tapaus? Sellainen fiilis tuli kun juttelin työkkärintätin kanssa.
Kommentit (5)
Laskin 50/50 eli 7 vuotta töissä ja 7 vuotta opinnoissa/äikkärillä/työttömänä.
Itse aloitin kokoaikatyön 29-vuotiaana. Sitä ennen tuli opiskeltua ja puuhattua kaikkea muuta mukavaa. Aina välillä joutui toki tekemään jotain osa-aikatöitä jotta sai elämisen maksettua. Tosin opintotuella ja opintolainalla selvisi aika pitkälle kun oli pienet kulut ja sain venytettyä tukikuukausia aika monen vuoden ajalle kun en nostanut jokaista kuukautta.
Olin vielä 35-vuotiaana pari vuotta opintovapaalla. Nyt 44 ja työvuosia takana 13.
No onhan tuossa jo jonkin verran tullut oltua työelämässä.