Yle: Joulukuussa ylimääräinen lapsilisä
Sähkön hinnoista kärsiville on tulossa Kelasta haettava tuki.
Kommentit (36)
En ymmärrä, miksi pitää keksiä tuollaisia ihmeellisiä kiertoteitä, eikä tukea suoraan kaikkia heitä joita asia koskee. Miksi siis venkoillaan lapsilisän tai Kelan tukien kanssa, kun kasvaneet elinkustannukset, sisältäen sähkön, on ongelma myös heille jotka eivät saa tukia?
Vierailija kirjoitti:
Mä en saa taaskaan mittään.
-sinkku-
Eikö kannattaisi tehdä edes yksi lapsi, jos tällaisesta viitsit olla kateellinen? Ilmoitatko aina kaikki asiat täällä, mitä et saa?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi pitää keksiä tuollaisia ihmeellisiä kiertoteitä, eikä tukea suoraan kaikkia heitä joita asia koskee. Miksi siis venkoillaan lapsilisän tai Kelan tukien kanssa, kun kasvaneet elinkustannukset, sisältäen sähkön, on ongelma myös heille jotka eivät saa tukia?
Aivan. Kaikille olisi voinut antaa jonkinlaisen tuen vaikkapa verovähennyksenä jos ei muuta. Nyt vaan eriarvoistetaan kansaa.
Mä en saa mitään, ainoastaan sähkön alv alennus on tuki mitä saan jos ne sitä meinaa alentaa.
Onko tuo sähkön alv alennus siis sähkön hinnan alv alennus vai koko laskun alv alennus?
Kiva maksella veroja kun mitään tukia en meinaa saada, pitäis vissii tehä kakruja että sais valtiolla rahaa ja tukea :D
T: lapseton,ikisinkkumies 32v ja sähkölämmittäjä
No sitten ei tarvi hakea MLL:n tms hyvä joulumieli keräyksen 70e joulurahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-sinkku-
Eikö kannattaisi tehdä edes yksi lapsi, jos tällaisesta viitsit olla kateellinen? Ilmoitatko aina kaikki asiat täällä, mitä et saa?
T. Pirkko 18 lapsen äiti, täysin tuottamaton kouluttamaton wtmamma
Vierailija kirjoitti:
Mä en saa mitään, ainoastaan sähkön alv alennus on tuki mitä saan jos ne sitä meinaa alentaa.
Onko tuo sähkön alv alennus siis sähkön hinnan alv alennus vai koko laskun alv alennus?
Kiva maksella veroja kun mitään tukia en meinaa saada, pitäis vissii tehä kakruja että sais valtiolla rahaa ja tukea :D
Jos et halua tehdä lapsia, niin vaihtoehto on heittää kaikki läskiksi ja siirtyä valtion elätiksi.
Onhan se outoa, että jotain ryhmää suositaan.
Miksi eivät anna kaikille yksinäisille pienituloisille ylimääräisen " satasen" joulurahaa?
Vaikka heille, jotka saavat toimeentulotukea?
Sähkön alv alennus on vastatuulessa eli tuskin tulee. Tuetaan lapsiperheitä ja? Tuosta tulevasta Kelan tuesta ei ole vielä tietoa ketä se koskee.
No sepä auttaakin paljon nuorta opiskelijaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-sinkku-
Kovatuloiset perheet joilla varaa laittaa lapsilisät sivuun lapsen osaketilille ei tarvitse mitään ylimääräisiä lisiä.
Eihän tuo tuki auta yhtään mitään, paitsi jos on 12 lapsinen perhe, jolloin joka kuulle tulee ylimääräinen lisä. Muille tulee lähinnä v*tutusta yhden kuukauden lapsilisästä.
Siis jos sähkön hinta jatkaa vielä nousuaan suurin osa porukasta joutuu ulosottoon ja pahaan velkakierteeseen. Ainoa keinoa auttaa tätä asiaa on hintakatto. Kaikki muut keinot ovat epäreiluja ja eivät todellakaan kohdistu niihin esim. vanhusväestö, opiskelijat, sinkut, joilla ei ole varaa sähkölaskua maksaa.
Pienituloiset eivät ole nytkään voineet hyödyntää kotitalousvähennystä, kun heidän tulot eivät riitä edes verorajalle. Sähkön hintaan ei pidä yrittää kompensoida kotitalousvähennyksen tapaisella verohelpotuksella, sillä se on suora rahansiirto isotuloisille, joilla on isot verot.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se outoa, että jotain ryhmää suositaan.
Miksi eivät anna kaikille yksinäisille pienituloisille ylimääräisen " satasen" joulurahaa?
Vaikka heille, jotka saavat toimeentulotukea?
Mites jos vaikka heillekin, jotka eivät saa toimeentulotukea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-sinkku-
Kovatuloiset perheet joilla varaa laittaa lapsilisät sivuun lapsen osaketilille ei tarvitse mitään ylimääräisiä lisiä.
Osakkeet on ollut laskussa jo niin pitkään että he vasta tukia tarvitseekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et halua tehdä lapsia, niin vaihtoehto on heittää kaikki läskiksi ja siirtyä valtion elätiksi.
En halua lapsia ja yhteiskunnan elätiksi voisin kyllä heittäytyä jossain vaiheessa koska tuntuu että työnteolla ja verojen maksamisella ei ole mitään merkitystä eikä niistä juurikaan mitään hyötyä ole. Menkööt konkurssiin koko maa, ei kiinnosta :D Olen tuo kenelle vastasit.
Tiedän monta pienillä tuloilla kituuttavaa jotka eivät saa yhtään mitään tukia. Pitäisikö heille antaa jotain?
Vierailija kirjoitti:
No sepä auttaakin paljon nuorta opiskelijaa.
Teillä on elämä edessä ja jos olet nainen saat hyvin helposti opiskelujen lomaan työpaikan.
Helppoahan se heillä on, joilla on kaksi ihmistä jakamassa kulut ja vielä varaa elättää muitakin! Mites me sinkut, jotka käydään töissä ja maksetaan kaikki omasta pussista? Kuollaan pois vaan, niinkö?
Eli lisää tukia niille jotka loisivat perheineen helsinkiläisessä kaksiossa jo muutenkin yhteiskunnan elätteinä?
-sinkku-