Miten ihmeessä sitä pärjää talvella nyt 21 astetta sisällä ja joutui laittamaan jo villasukat
Kommentit (30)
Verenkiertohäiriö. Itse nukun talvellakin ikkuna auki.
21 on just hyvä lämpötila ihmiselle. Käydään anopilla kylässä ja siellä on aina 24-25, hyi helvata miten tunkkainen ja lämmin ilma siellä on, aina tullaan väsyneenä kotiin. Kaikkeen tottuu, pikkuhiljaa sun kroppa alkaa tottua siihen 21 huonelämpötilaan.
Noin kahdessa viikossa tottuu. Sit voi taas nipistää puol astetta tai asteen.
Meillä on iät ja ajta pyritty pitämään sisälämpö noin 21-22 asteessa, makkarissa pari astetta vielä vähemmän.
Meillä talvella aina 24 astetta, tykätään kun vähän lämpimämpi sisällä ja takka loimottaa melkein joka päivä.
Meillä on kaukolämpötalossa talvellakin 25 astetta lämmintä. Ei tarvitse villasukkia. Nyt on 30, kun ovet ja ikkunat ovat auki, enkä viitsi pistää ilmalämpöpumppua päälle.
Vierailija kirjoitti:
Meillä talvella aina 24 astetta, tykätään kun vähän lämpimämpi sisällä ja takka loimottaa melkein joka päivä.
Meillä on ympäri vuoden tuon verran myös
Mulla ei ole villasukkia talvellakaan. Tavalliset sukat riittää.
Vierailija kirjoitti:
21 on just hyvä lämpötila ihmiselle. Käydään anopilla kylässä ja siellä on aina 24-25, hyi helvata miten tunkkainen ja lämmin ilma siellä on, aina tullaan väsyneenä kotiin. Kaikkeen tottuu, pikkuhiljaa sun kroppa alkaa tottua siihen 21 huonelämpötilaan.
Anopilla on 26 astetta, patterit täysillä ja tuuletusikkunat auki, sitten kitisee samalla korkeista vastikkeista. Mistähän mahtaa johtua, kun melkein kaikki yhtiön asukkaat on samanlaisia eläkeläisiä.
Hellehullu kirjoitti:
Meillä on kaukolämpötalossa talvellakin 25 astetta lämmintä. Ei tarvitse villasukkia. Nyt on 30, kun ovet ja ikkunat ovat auki, enkä viitsi pistää ilmalämpöpumppua päälle.
Ä en pystyis edes kunnolla nukkumaan teillä. Alle 20c paras lämpötila makkarissa.
Ajattelemalla sähkölaskua tai laskun maksamista ottamalla vippi tilille
Vierailija kirjoitti:
Verenkiertohäiriö. Itse nukun talvellakin ikkuna auki.
Oikein!
Luultavasti kilpirauhasesi vika. Käy tutkimuksissa.
Minun yksiössä on ollut vime talvina noin +16 astetta. Ei ole ollut kylmä mielestäni.
En tykkää käydä edes kylässä ihmisten luona joiden asunnoissa yli 23 astetta lämmintä. Kesällä eri asia, silloin kaikilla on lämmin. Mutta talvellakin kuumaksi lämmitetyt asunnot on karseita.
Pitää tottua vaatteet päällä nukkumiseen 17-18 on max näillä sähkönhinnoilla.
Laitat tietysti yhdet villasukat lisää aina kun lämpötila laskee asteen.
Vierailija kirjoitti:
Pitää tottua vaatteet päällä nukkumiseen 17-18 on max näillä sähkönhinnoilla.
Pakko tottua nukkumaan pipo päässä.
Osta ap lämpöpuku ja istu se päällä kotonasi.
Kyllä kai se on kylmä jos vuorokauden läpeensä vain makaa sohvalla tai istuu.
Kun liikkuu, touhuilee ja voimistelee kotona, niin ei ole kylmä.
Ainahan omakotitalossa on villasukat jalassa muulloin kuin keskikesällä. Tasainen +22,5c on kerrostaloasujien elintasoilua.