Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingistä Tampereelle muuttaneita?

Vierailija
30.08.2022 |

Olisi kiva kuulla kokemuksia. Mikä oli muuton syy, miten olet viihtynyt? Onko Helsingistä tullut ikävä mitään?

Olen haaveillut muutosta Tampereelle jo useamman vuoden. Tuttuja siellä ei juuri ole, mutta muutama ystävä on asunut opiskeluaikoina siellä ja kehunut kovasti. Tykkään käydä Tampereella, minusta kaupunki on todella viehättävä. Ainakin mielikuvissani se tuntuu myös sopivan kokoiselta, etäisyydet eivät olisi liian pitkiä mutta palveluita kuitenkin riittävästi. Lapsia ei ole eikä tule, joten kouluilla yms. ei ole merkitystä.

Äkkiseltään en keksi oikein mitään, mikä olisi Helsingissä parempaa kuin Tampereella. Merestäkään kun en niin välitä, olen enemmän järvi-ihminen. Huomaan, että käyn kulttuuritapahtumissakin (teatteri, konsertit) mieluummin Tampereella kuin täällä.

Puoliso pidättelee vielä täällä Helsingissä, koska asumme yhdessä ja hänellä on läsnäoloa vaativat opinnot kesken. Ja toiseksi tietenkin se, että Tampereen seudulla näyttää olevan varsin vähän töitä tarjolla.

Kommentit (12)

1/12 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa ensin hankkia työpaikka ennen muuttoa.

etteköhän te viihdy missä vaan isossa kaupungissa, jos olette Stadissakin viihtyneet.

Vierailija
2/12 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tutkia myös lähikunnat. Pirkkalassa ja Kangasalla rakennetaan, varmasti muissakin paikoissa. Yhteyksiä lisätty. Osa paikoista on ihan rajalla ja vesistöjäkin löytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin että viihdyt, tietenkin riippuu millaisia asioita arvostat mutta palvelut on kuitenkin melko samaa tasoa. Helsingissä on kyllä tasokkaammat työpaikat mutta jos etänä voi tehdä niin ei sekään estä.

Vierailija
4/12 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

kannattaa ensin hankkia työpaikka ennen muuttoa.

etteköhän te viihdy missä vaan isossa kaupungissa, jos olette Stadissakin viihtyneet.

No tottahan toki, hankala muuttaa muuten, ellei sitten opiskelemaan. Vuokratkin taitavat olla jo lähellä Helsingin hintoja.

Ap

Vierailija
5/12 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tutkia myös lähikunnat. Pirkkalassa ja Kangasalla rakennetaan, varmasti muissakin paikoissa. Yhteyksiä lisätty. Osa paikoista on ihan rajalla ja vesistöjäkin löytyy.

Pidän kuitenkin kaupunkiasumisesta, en kaipaa minnekään luonnonrauhaan tai pikkukylään, vaikka oma viehätyksensä niissäkin toki on.

Ap

Vierailija
6/12 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän kuitenkin kaupunkiasumisesta, en kaipaa minnekään luonnonrauhaan tai pikkukylään, vaikka oma viehätyksensä niissäkin toki on.

Ap

Tiesin tuon. Mutta lähikunnissa on kaupunkia myös. Ei ole maaseutu automaattisesti joka paikassa.

Vierailija
7/12 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen viihtynyt Tampereella todella hyvin. Se on vähän kuin maalaisversio Helsingistä, hyvällä tavalla. Täällä on meininki lungimpaa. Itse pidän myös Tampereen arkkitehtuurista ja infrasta. Toimiva joukkoliikenne, lyhyehköt etäisyydet ja tamperelaiset

Vierailija
8/12 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen viihtynyt Tampereella todella hyvin. Se on vähän kuin maalaisversio Helsingistä, hyvällä tavalla. Täällä on meininki lungimpaa. Itse pidän myös Tampereen arkkitehtuurista ja infrasta. Toimiva joukkoliikenne, lyhyehköt etäisyydet ja tamperelaiset

Samanlainen mielikuva minulla, mielestäni kaunis kaupunki edelleen. Asutko kuinka kaukana keskustasta?

Ap

Vierailija
9/12 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tiesin tuon. Mutta lähikunnissa on kaupunkia myös. Ei ole maaseutu automaattisesti joka paikassa.

Ei nyt ihan maaseutua, mutta en kuitenkaan ole pikkupaikkakunnista kiinnostunut vaan Tampereesta ja kaupunkiasumisesta Tampereella :)

Ap

Vierailija
10/12 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä viihdyn Tampereella koska: Iso kaupunki suomalaisittain eikä jokainen vastaantulija ole tutun tuttu; kuitenkin sopivan pieni niin että kävellen tai julkisilla pääsee kaikkialle minne pitääkin. Vaatteet ym ostan yleensä netistä tai matkoilta, joten kauppavalikoima riittää minulle. Ravintoloita riittää hyvin myös niin että silloin harvoin kun käyn ulkona, voi mennä testaamaan jotain uutta paikkaa. Kulttuuri- ja tapahtumatarjonta on minusta jopa parempi kuin Helsingissä.

Vierailija
11/12 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä viihdyn Tampereella koska: Iso kaupunki suomalaisittain eikä jokainen vastaantulija ole tutun tuttu; kuitenkin sopivan pieni niin että kävellen tai julkisilla pääsee kaikkialle minne pitääkin. Vaatteet ym ostan yleensä netistä tai matkoilta, joten kauppavalikoima riittää minulle. Ravintoloita riittää hyvin myös niin että silloin harvoin kun käyn ulkona, voi mennä testaamaan jotain uutta paikkaa. Kulttuuri- ja tapahtumatarjonta on minusta jopa parempi kuin Helsingissä.

Minustakin Tampereen kulttuuri- ja tapahtumatarjonta on loistava. Jotenkin myös helposti lähestyttävä. Kaupunki myös vaikuttaa sopivan kokoiselta. Olen asunut myös suurkaupungeissa (yhdessä Euroopan ja yhdessä Aasian), joista pidän myös, mutta Suomessa ei sellaista ole niin Suomessa mielestäni vähän kompaktimpi kaupunki tuntuisi mukavammalta kuin suurkaupunkia larppaava stadi :D Helsingissä siis minun makuuni yhdistyy suurkaupungin ja pikkukaupungin huonot puolet ilman niitä hyviä.

Ap

Vierailija
12/12 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Nokia ja Valkeakoski on lähiseudun ainoita kaupunkeja sanan vanhassa merkityksessä. Kaikkialla on kova rakentamisen tahti. Terveiset Lempäälästä.